۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۷۰۳۷۰
همایش یک هزار نفری زکات با روحانیون تشیع و تسنن استان کردستان؛

اشتغالزایی و کارآفرینی اولویت اصلی مصرف زکات در استان کردستان است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: شصت درصد زکات استان صرف مخارج نیازمندان در بخش های مختلف می شود و برنامه ریزی ها و سیاست ها به سمتی برود که خانواده های کم برخوردار و نیازمند بتوانند از طریق منابع مالی زکات صاحب شغل و کارآفرین شوند تا مخارج تهیه مسکن این خانوارها از طریق اشتغال آنها تامین شود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی پیش از ظهر امروز در همایش یک هزار نفری زکات با حضور روحانیون، مودیان، عاملین و موثرین، زکات را یک فریضه بزرگ الهی عنوان و اظهار کرد: اهتمام و عزم جزم مسئولین و مردم موجب شده همه مسائل استان با وحدت و برداری انجام شود و استان کردستان در مسائل مختلف در سطح کشور در رتبه های عالی قرار بگیرد.

وی گفت: استان کردستان به همت همگانی مردم و مسئولین در همه مسائل خصوصا مسائل مختلف دینی همچون زکات و امر به معروف و نهی از منکر که نیازمند همت جمعی است پیشگام می باشد وموکب استان در اربعین در کل کشور به عنوان موکب برتر انتخاب شد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ضمن گرامیداشت روز ۹ دی، گفت: ۹ دی روزی بیاد ماندنی  و یوم الله بود و اتحاد، برادری و وفاق ملی هرجا که باشد همیشه نقش آفرین است.

وی تصریح کرد: یوم الله ۹ دی فتنه کور دشمنان را خاموش کرد و کشور به عزت و بزرگی رسید، این روز بزرگ انقلابی دوباره بود که مردم در صحنه حضور یافتند و توطئه دشمنان را نقش برآب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی ضمن اشاره به اهمیت زکات در آیات قرآن، افزود: نقش زیبای زکات در طهارت روح و جسم در آیات قرآن بیان شده و خداوند متعال تاکید می کند زکات موجب برکت مال و سبب آرامش دنیوی و اخروی می شود.

وی به ارتباط مستقیم زکات با امنیت کشور اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از وجوب پرداخت زکات رفع فقر و تبعیض طبقاتی است که با کم کردن شکاف طبقاتی و مالی بین طبقات مختلف جامعه، امنیت و آرامش را برای جامعه به ارمغان می آورد.

رئیس شورای زکات استان به منفعت دو سویه زکات دهنده و زکات گیرنده اشاره کرد و گفت: پرداخت زکات منفعت دو سویه برای زکات دهنده و زکات گیرنده دارد، کسانی که از زکات بهرمنده می شوند می توانند مشکلات مادی، اقتصادی و اجتماعی خود را را حل کنند و پرداخت کنندگان زکات اموال خود را در دنیا بیمه و در آخرت هم از اجر و پاداش معنوی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به روایات متعددی که در باب برکت زکات نقل شده، گفت: دل کندن از دنیا بسیار سخت است و در روایات متعدد آمده است که پرداخت زکات آرامش دنیوی، شادی و شادابی را به همراه دارد و سبب وفور برکات است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی افزود: در استان کردستان پرداخت زکات سیر صعودی داشته و جای شکر دارد که این اعتماد عمومی صورت گرفته و این ظرفیت بزرگ برای مدیران و مجموعه های مختلف حاصل شده است هر چند استان کردستان ظرفیت بیشتری هم دارد.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ و تبلیغات در ترویج فرهنگ زکات، گفت: روحانیون و صدا و سیما در تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات نقش موثر و رسالت خطیری بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تشکر از ستاد زکات کشور، افزود: از توجه ویژه ستاد زکات کشور به استان کردستان تشکر می کنیم که با موافقت ستاد زکات تمامی زکات جمع آوری شده در داخل استان هزینه می شود و حتی یک ریال آن از استان یا شهرستان ها خارج نمی شود.

وی تصریح کرد: در برخی سالها  که دولت تعهدی به صرف هزینه در بخش هایی نداشت بودجه این بخش ها از محل زکات تامین و در همان مکان هزینه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی گفت: برنامه ریزی ها باید به سمتی برود که زکات بصورت قرض الحسنه در اختیار نیازمندان قرار بگیرد که همه کسانیکه از نظر مالی کم توان هستند بتوانند از برکات آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به اینکه اشتغالزایی و کارآفرینی نیازمندان در اولویت صرف زکات قرار بگیرد، افزود: شصت درصد زکات استان صرف مخارج نیازمندان در بخش های مختلف می شود و برنامه ریزی ها و سیاست ها به سمتی برود که خانواده های کم برخوردار و نیازمند بتوانند از طریق منابع مالی زکات صاحب شغل و کارآفرین شوند تا مخارج تهیه مسکن این خانوارها از طریق اشتغال آنها تامین شود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در تحت پوشش قرار دادن خانوارهای زیادی در سطح استان انجام شده است، افزود: منابع زکات صرف نیازمندی های استان در بخش های مختلف همچون ساخت و بازسازی مساجد و غسالخانه های روستایی شده است و در بخش های فرهنگی منابع مالی زکات بسیار موثر بوده است.

وی افزود: پرداخت زکات نشان دهنده اهمیت زکات برای پرداخت کنندگان آن است که امید است در سال های آتی رشد بیشتری در این بخش داشته و بتوانیم بهره بیشتری از زکات داشته باشیم./922/101/ب3

 

ارسال نظرات