۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۴۶۹۵۱۵
استاد فرق و مذاهب حوزه علميه قم:

بصريت، انسان را از دام شيطان نجات مي دهد

استاد فرق و مذاهب حوزه علميه قم با اشاره به اينكه در كنار ايمان بايد بصيرت وجود داشته باشد تا در مسير انحراف قرار نگيريم، گفت: اگر در كنار ايمان بصيرت وجود داشته باشد، انسان هيچگاه در دام شيطان گرفتار نخواهد شد.
حجت الاسلام علي اكبر دريا كناري همايش مسؤولين و خادمين هيئات مذهبي كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام علي اكبر درياكناري، شنبه شب در همايش مسؤولان و خادمان هيئات مذهبي و ذاكران اهل بيت(ع) شهرستان كاشان كه در سالن شهداي پاسدار ناحيه مقاومت بسيج كاشان برگزار شد، گفت: شرايع و اديان مختلفي وجود دارد و برخي پيروان الهي و بشري نيز به سمت شر گرايش پيدا کردند.

وي با اشاره به اينكه دو عامل سبب مي‌شود که برخی به سمت شر حرکت کنند، گفت: اولين عامل آن است که يافته هاي دروني خود را با آموزه هاي ديني تطبيق ندهند و دومين مورد تحريف دين و حرکت به سمت شيطان پرستي است.

حجت الاسلام درياكناري همچنين با بيان اينكه بزرگترين اشتباه يهوديان آن است که دشمن شماره يک خود را درون اسلام تعريف کرده اند، گفت: براي آنها شيعه و سني فرقي ندارد و هر دو را مي کشند اما با يك فرقه کاري ندارند، از اين رو داعش اين فرقه را امان داده است.

به گفته وي، دومين شاخصه اديان افراطي گرايي است و با برداشت هاي غلط سبب ايجاد عرفان هاي کاذب مي‌شوند و فرقه کاباليست در يهود و رهبانيت در مسحيت و تصوف در اسلام گواه اين مطلب است.

استاد فرق و مذاهب حوزه علميه قم در ادامه با اشاره به اينكه در كنار ايمان بايد بصيرت وجود داشته باشد تا در مسير انحراف قرار نگيريم، گفت: اگر در كنار ايمان بصيرت وجود داشته باشد انسان هيچگاه در دام شيطان گرفتار نخواهد شد و از شر شيطان در امان خواهد بود.

حجت الاسلام درياكناري افزود: شيطان براي همه انسانها در هر پست و مقام و لباس و جايگاهي، طرح و برنامه دارد تا انسانها را منحرف كند و از مسير حق خارج و دور كند.

وي در ادامه با اشاره به افزايش آسيبهاي عزاداري و بدعت ها در عزاداري ها، گفت: يكي از بهترين محمل هايي كه دشمن براي آسيب به اعتقادات شيعه پيدا كرده، عزاداريهاي امام حسين(ع) است، چرا كه دشمن در طول تاريخ متوجه شده اين محرم و صفر است كه اسلام را زنده نگه داشته است.

اين استاد فرق و مذاهب حوزه علميه قم، اظهار داشت: دشمن هميشه به دنبال اين بوده است كه عاشورا را افراطي و يا تفريطي كرده و از اعتدال خارج كند، بنابراين آنها در طرح و برنامه خود موفق شدند كاري را انجام دهند كه حاكمان اسلامي و غير اسلامي در طول تاريخ نتوانستند انجام دهند.

حجت الاسلام درياكناري افراط و تفريط در عزاداريهاي امام حسين(ع) را از طرحها و برنامه ريزيهاي دشمن طي سالهاي طولاني دانست و عنوان كرد: مايكل برانت معاون اسبق سازمان سيا، كتابي را با عنوان «نقشه براي جدايي مكاتب الهي» دارد كه در اين كتاب مي نويسد، دو گروه تأثيرگذار در ايران را مورد ارزيابي قرار داديم.

وي افزود: معاون اسبق سازمان سيا آمريكا در اين كتاب نوشته است، اين دو گروه تأثيرگذار در ايران، يك گروه سخنرانان و ديگري مادحان امام حسين(ع) هستند كه اين دو گروه به شدت بر روي مردم تأثيرگذار هستند.

حجت الاسلام درياكناري با اشاره به اينكه آنها طرحي را به نام ريش دار بر عليه ريش دار «مذهبيون بر عليه مذهبيون» نوشتند، گفت: اين طرح را به كنگره بردند و اعتبار گرفتند تا مذهبيون را با يكديگر درگير كنند و افرادي ميكروفن را به دست بگيرند و چيزهايي را بخوانند كه با مباني تشيع ساز و كاري ندارد و افراط و تفريط داشته باشد و در اين طرح نيز برخي فريب خوردند.

لازم به ذكر است، همايش مسؤولان و خادمان هيئات مذهبي و ذاكران اهل بيت(ع) شهرستان كاشان به همت اداره تبليغات اسلامي و با همكاري، معاونت فرهنگي اجتماعي ناحيه مقاومت بسيج كاشان در سالن شهداي بسيج كاشان برگزار شد./1307/202/ب2

ارسال نظرات