۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۴۶۹۳۵۰
امام جمعه شهرستان آران و بيدگل:

حماسه چهارم دي نماد عزت، استقلال و بصيرت مردمي است

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل، گفت: حماسه چهارم دي ماه درعمليات هاي کربلاي 4 و5 و ساير عمليات ها نماد عزت، استقلال و بصيرت مردمي است که تا پاي جان براي حفظ اصول اسلام و آرمانهاي انقلاب اسلامي ايستادند و با فرياد رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابر همه دنياي آنها خواهند ايستاد.
حجت الاسلام سيد محمد موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد محمد موسوي صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران به مناسبت چهارم دي ماه روز حماسه و ايثار آران و بيدگل، گفت: حماسه چهارم دي ماه و حضور عاشورايي مردم حماسه ساز و ولايتمدار شهرستان آران و بيدگل در طول 8 سال دفاع مقدس در جبهه هاي جنگ نقطه عطفي در تاريخ انقلاب و برگ زرين ديگري در صحيفه افتخارات مردم اين خطه کويري محسوب مي شود.

وي افزود: حماسه چهارم دي ماه درعمليات هاي کربلاي 4 و 5 و ساير عمليات ها نماد عزت و استقلال و بصيرت مردمي است که تا پاي جان براي حفظ اصول اسلام و آرمانهاي انقلاب اسلامي ايستادند و با فرياد رسا اعلام کردند، اگر دشمن در برابر دين آنها بايستد در برابر همه دنياي آنها خواهند ايستاد، از اين رو چهارم دي ماه در تاريخ زرين اين شهرستان با عنوان روز شهادت و ايثار به يوم الله و ماندگار شد.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل يادآور شد: در عمليات کربلاي 4 و 5 بيش از 150 شهيد از فرماندهان وجوانان از جمله سردار شهيد علي محمد اربابي ریيس ستاد و جانشين لشکر 8 نجف و حجت الاسلام شيخ جواد قاسم پور جانشين گردان امام باقر(ع) از لشکر امام حسين عليه السلام به درجه رفيع شهادت نائل آمدند.

حجت الاسلام موسوي، گفت: در تفکر شيعي، برترين کاميابي، بزرگترين پيروزي، والاترين مقام، عظيم ترين فوز، رفيع ترين مرتبت و گرانمايه ترين درجه، رسيدن به فيض عظماي شهادت است.

وي ادامه داد: براي شهيد، گرانبهاترين اوقات و شکوهمند ترين لحظه و زيبا ترين زمان، ساعتي است که پيروز مندانه به جهاد عليه ظلم وستم بر مي رود و به دست دشمنان به مرگ شرافتمندانه نائل مي‌شود و جام شهادت را به بهاي جان خودش خريداري مي‌کند و با پروردگار خود معامله مي‌کند و به درجه رفيع شهادت مي رسد، يعني تجسم و عينيت يافته و شکل گرفته مکتب تشيع و الگو و معياري براي همه بشريت است.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل با اشاره به آيه 154 سوره مباركه بقره كه مي فرمايد ‹‹وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ في‏ سَبيلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْياءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ›› گفت: درک مقام شهيد و شهادت از توان و ظرفيت فهم انسان خارج است و تنها منبع وحي الهي است که بخشي از اين مقام را براي ما باز گو مي‌کند و فرمايد، براي کساني که در راه خدا کشته مي شوند گمان نکنيد مرده اند بلکه زنده هستند اما شما درک نمي‌کنيد. 

حجت الاسلام موسوي، اظهار داشت، شهرستان شهید پرور آران و بيدگل در زمره مناطقي است که عطر شهادت فضاي آن را معطر ساخته است و زمين آن به برکت خون شهيدان گلگون کفن تقدس يافته است و وجود بيش از 800 شهيد خونين بال از گلستان شهداي انقلاب اسلام در اين شهر ولايتمدار از افتخارات ساکنان اين ديار و برگ زريني در کتاب سراسر حماسه انقلاب اسلامي است.

وي يادآور شد: شهرستان آران و بيدگل به واسطه تدين و تعهد ديني و غيرت الهي مردمش هم پاي نهضت بزرگ امام خميني(ره) در 15 خرداد 1342 تا تظاهرات و راهپيمايي ضد نظام ستم شاهي در دوران 8 سال دفاع مقدس و تا امروز در تمام عرصه ها وصحنه ها حضور داشته و با درک و بصيرت نسبت به تحولات سياسي و اجتماعي، بينش خود را به اثبات رسانيده است و رتبه اول ايثار گري در کشور را به ثبت رسانده است.

حجت الاسلام موسوي، گفت: تلاش و کوشش خستگي ناپذير و فرزندان انقلاب اسلامي و يادگاران 8 سال دفاع مقدس در احياي فرهنگ ايثار و شهادت و ترويج ارزشهاي حکومت ديني و زنده نگه داشتن ياد و خاطرات شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي و جمع آوري آثار شهدا در قالب گنجينه با عظمت شهدا و نشر آثار وزندگي نامه شهدا، نشانه وفاداري به آرمانها ي والاي شهيدان و امام شهيدان و متابعت و پيروي از فرمايشات رهبري است.

امام جمعه شهرستان آران و بيدگل در ادامه با تبريك يوم الله چهارم دي ماه روز ايثار و شهادت به مردم شهيد پرور به ويژه خانواده معظم شهدا و ايثارگران و آزادگان و حوزه هاي علميه، اظهار اميدواري كرد، پيرو راستين راه شهدا و آرمانهاي شهدا باشيم.

لازم به ذكر است، 4 دي ماه از سوي شوراي فرهنگ عمومي استان اصفهان به عنوان روز حماسه و ايثار آران و بيدگل نامگذاري شده است؛ در اين روز که عمليات کربلاي 4 آغاز شد و رزمندگان گردان امام محمد باقر(ع) شهرستان آران و بيدگل به عنوان خط‌ شکن در آن حضور داشتند، 38 رزمنده از جمله دو سردار شهيد آران و بيدگل به شهادت رسيدند، شهرستان آران و بيدگل با تقديم 824 شهيد در دوران انقلاب و دفاع مقدس به نسبت جمعيت، رتبه نخست ايثارگري را در کشور دارد./1307/202 /ب3

ارسال نظرات