۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۶۸۸۸۸
آیت الله نوری همدانی:

انقلاب اسلامی لرزه بر اندام دشمنان انداخته است

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که روز به روز انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است به هدایت های بی نظیر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مستضعفان و مرحومان در سراسر دنیا بیدار شده و کفار را به خشم آورده اند و همین انقلاب لرزه براندام آنها انداخته است.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی عصر امروز در دیدار با جمعی از کارشناسان برنامه ریزی معاونت فرهنگی دادگستری های سراسر کشور با اشاره به این که دشمنان اصلی مسلمانان سه دسته هستند، اظهار داشت: با توجه به آیات کریمه قرآن کافران، یهود و منافقان سه دسته اصلی دشمنان است، بنابراین هرگز نرمش و سازش در برابر کفار کارگر نیست بلکه نرمش جرأت بیشتری به آنها می دهد.

وی در ادامه با اشاره به آیه 29 سوره فتح در مورد صفات انسان های مؤمن بیان داشت: صفت نخست مؤمنان که در واقع همراهان واقعی پیامبران هستند شدت و مقابله با دشمنان است که گفتیم نرمش در برابر آنها کار صحیحی نیست و دومین صفتی که در این آیه بیان می شود آن است که مسلمانان بین خودشان صفا و صمیمیت و الفت برقرار می کند.

استاد برجسته درس خارج تأکید کرد: روایات فراوانی داریم که چه مقدار اتحاد در بین مسلمانان ها تأثیر دارد مثل روایتی که می فرماید مؤمن مثل بنا و ساختمانی است که قطعات و مواد متعددی در آن باهم پیوند برقرار کرده و بنای محکمی ساخته اند، بنابراین وحدت و ارتباط بین مسلمان ها در دنیای امروز مسأله ای حیاتی و ضروری ست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در نتیجه وحدت پیشرفت کرد، یادآور شد: امام راحل فرمود هرکجا وحدت داشتیم پیشرفت کردیم وهرکجا که اختلاف پیدا کردیم عقب ماندیم بنابراین هر کس در این راه گام بردارد دارای ثواب و خدمت بزرگی خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به سومین صفت مؤمنان در آیه نهم سوره فتح ابراز داشت: مسلمانان واقعی کسانی هستند که با هم به سجده و رکوع می روند که همین جماعت اثر دارد، چراکه اسلام دینی اجتماعی است و به همین دلیل نماز جماعت به امامت فرد عادل توصیه شده است وثواب زیادی دارد.

وی تأکید کرد: اجتماع مسلمانان عظمت اسلام را نشان می دهد، چراکه در هراجتماعی سیاست با عبادت و عبادت با سیاست توأم و همراه می شود و آثار گرانباری را به جای می گذارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به ویژگی دیگر مسلمانان واقعی تأکید کرد: خداوند می فرماید مؤمن اصلی کسی است که اخلاص دارد و رضایت و خشنودی خدا را در همه مسائل در نظر می گیرند و در چهره، حرکت و عملکرد اخلاص و توجه به خدا نمایان است؛ امروز در دنیا اجتماع و لشکر زیاد است ولی آنچه به اسلام اهمیت می دهد، ایمان و توکل و اخلاص است.

وی تصریح کرد: فکر و نیت انسان آنقدر اهمیت دارد که در جنگ جمل وقتی پیروزی برای لشکر امام علی(ع) به دست آمد یکی از حاضران گفت: ای کاش فلان فرد با ما بود و این پیروزی را مشاهده می کرد، حضرت فرمود اگر نیت آن فرد با ما است در ثواب ما شریک است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تورات و انجیل فعلی تحریف شده است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم مطالبی گرانبها را به نقل از تورات و انجیل بیان می کند ولی باید توجه داشته باشیم در این تورات مطالبی سخیف و متناقض می بینیم که در انجیل هم همینطور است و آن تورات و انجیل که قرآن از آن تمجید می کند از بین رفته و تنها کتابی که از تحریف و تغییر سالم مانده کتاب آسمانی ما یعنی قرآن است.

وی با اشاره به ویژگی دیگر افراد مسلمان عنوان کرد: خداوند در ادامه همین آیه می فرماید مثل این افراد در تورات و انجیل مثل زراعتی است که ابتدا دانه ای بوده که رشد کرده و الان روی پای خود ایستاده است که امت اسلام و انقلاب همین شکل بود، چراکه تعداد محدودی انسان با عقل و ایمان پا پیش گذاشتند و کم کم نظام اسلامی درست شد، درحالیکه رژیم های سلطنتی قرن ها مردم را زیرسلطه داشتند که همین دولت ها از زمان بنی امیه تا پهلویه باعث عقب ماندگی شدند، چراکه فقط به دنبال لذت گرایی بودند و مردم را رعیت خود را می دانستند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: روز به روز انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است، چراکه مستضعفان و مرحومان در سراسر دنیا بیدار شده  و کفار را به خشم آورده اند و همین انقلاب لرزه براندام آنها انداخته است و رهبر معظم انقلاب نیز با قدرت و صلابت کشتی بان بزرگی در دریای پرتلاطم دنیا هستند و قدم به قدم پیش می روند، بنابراین همه باید در این مسیر گام برداریم وقدردان انقلاب اسلامی باشیم./1330/پ202/ج

ارسال نظرات