۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۴۶۸۶۲۲
آیت الله سبحانی:

ترویج فرهنگ جهاد ضامن بقای کشور و نظام است

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر لزوم حفظ فرهنگ شهادت و جهاد، آن را نگهبان بقای کشور و نظام دانست و با اشاره به یکی از راهکارهای ارتقای این فرهنگ در کشور، تبیین آیات جهاد در قرآن برای مردم را مسأله ای حیاتی عنوان کرد.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سبحانی از استادان برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امورایثارگران و جمعی از اعضای دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، با بیان این که ریشه ایثار از صدر اسلام است، اظهار داشت: شما نمونه های زیادی را از ایثار و خودگذشتگی از وجود مبارک پیامبر(ص) و امام علی(ع) و خانواده ایشان می بینید تا جایی که خداوند در سوره انسان چند آیه ای را به ایثار این خاندان در جایی که سه شب روزه بودند ولی غذای خود را بخشیدند اختصاص داده است.

وی افزود: مثل این قضیه در جریان جنگ احد نیز در بین مجروحان مشاهده می شود؛ ایمان آن چنان قدرتی به انسان می دهد که حاضر می شود خود را برای دیگری فدا کند، چراکه در آن لحظه حیات و بقای خود را در رفتن خود و ماندن دیگران می بیند و نمی تواند جان خود را در راه خدا اهدا نکند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به جنگ های نابرابر منطقه بویژه در عراق و سوریه ابراز داشت: آنچه امروز در این کشورهای مشاهده می شود و می بینیم که به شکر خدا سوریه و عراق استقلال خود را به دست آورده اند در سایه همین فرهنگ شهادت و جهادی است که بر جان جوانان آنها سایه افکنده است که در ایران هم همین مسأله وجود داشته و دارد.

وی ادامه داد: همین مکتب شهادت و ایثار بود که کشور ما را قبل از انقلاب به پیروزی رساند و بعد از انقلاب نیز در جریان جنگ با عراق کمک اصلی را به ما کرد و توانست این نظام را نجات بدهد، در حالی که اگر این فرهنگ نبود دشمنان امروز پای خود را نه در مرزهای جمهوری اسلامی بلکه داخل کشور گذاشته بودند.

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر لزوم حفظ فرهنگ شهادت و جهاد، آن را نگهبان بقای کشور و نظام دانست و گفت: ما این مسأله را در حیات علمای بزرگ خود هم می دیدیم که همواره بر ضرورت حفظ روحیه جهاد وشهادت طلبی برای مبارزه با طاغوت و استعمار تأکید و جوانان را بر این مسأله مهم ترغیب می کردند.

وی با اشاره به یکی از راهکارهای ارتقای فرهنگ جهاد و شهادت در کشور، تبیین آیات جهاد در قرآن برای مردم را مسأله ای حیاتی دانست و تصریح کرد: به عنوان نمونه اگر امروز برای مردم جریان جنگ احد به خوبی ترسیم شود ایثار آن زمان برای ما مشخص می شود چراکه به خودی خود اطلاعات کمی نسبت به این موضوع داریم و به عقیده من این تبیین در پیشبرد اهداف جهاد و شهادت تأثیر بسزایی دارد./1330/پ202/ج

ارسال نظرات