۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۴۶۸۴۷۵

چند خبر کوتاه از خراسان شمالی

برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی در بجنورد، خراسان شمالی؛ میزبان بخش متن ادبی جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» و ساخت دو نمازخانه بین‌راهی در استان از سوی آستان قدس رضوی عناوین برخی از اخبار فرهنگی خراسان شمالی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری، سرپرست معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیمه اول مردادماه سال 96 در بجنورد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دوره از جشنواره در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی، نمایش صحنه‌ای و ویژه برگزار می‌شود. افزود: آثاری که در بخش نمایشنامه‌نویسی دوازدهمین دوره جشنواره شرکت داده می‌شود، نباید حائز رتبه یا مقام برگزیده در جشنواره‌های گذشته باشد.

حیدری گفت: هنرمندان باید برای بخش صحنه‌ای نیز آثاری را ارسال کنند که در هیچ یک از جشنواره‌های رضوی شرکت داده نشده است. دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی نیمه اول مردادماه سال آینده در بجنورد برگزار می‌شود.

خراسان شمالی میزبان بخش متن ادبی جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری»

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صفری، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: پنجمین جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» در بخش متن ادبی و در ۶ محور به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به فراخوان سراسری جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» بخش متن ادبی این جشنواره در قالب‌های داستان کوتاه، داستانک، نثر ادبی، خاطره و شعر به میزبانی خراسان شمالی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام صفری با بیان اینکه این جشنواره در شش محور برگزار می‌شود؛ وقف و قرآن، وقف و توسعه آموزش عالی، وقف با رویکرد هنر دینی، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و حوزه‌های علمیه و وقف و سلامت را محورهای بخش متن ادبی جشنواره اعلام کرد.

ساخت دو نمازخانه بین‌راهی در خراسان شمالی توسط آستان قدس رضوی

محمود دلپسند، معاون پشتیبانی و منابع انسانی استانداری خراسان شمالی از ساخت دو نمازخانه بین‌راهی در استان از سوی آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار کرد: این دو نمازخانه در مسیری که دسترسی به آن آسان بوده و مسیر پرترددی است احداث خواهد شد که محل جانمایی آن در آینده اعلام می‌شود.

وی در خصوص وضعیت مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی، عنوان کرد: نمازخانه‌هایی که دارای متولی هستند به‌مراتب وضعیت مناسبی داشته و مقرر است نمازخانه‌هایی که متولی ندارند از سوی دهیاری نزدیک‌ترین روستا برای اداره آن متولی انتخاب شود.

برگزاري يازدهمين دوره مسابقات قرآن كريم ویژه جامعه كار و تلاش

حسن نوري، مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي خراسان شمالي از برگزاري يازدهمين دوره مسابقات استاني قرآن كريم ویژه جامعه كار و تلاش استان خبر داد.

وی گفت: يازدهمين دوره مسابقات قرآن كريم همه‌ساله با همكاري متخصصان حوزه قرآني در سطح استان‌ها و در رشته‌های قرائت (تحقيق و ترتيل)، حفظ (10 جزء، 20 جزء و كل) و مفاهيم (جلد بيست و يكم تفسير نمونه) ويژه برادران و خواهران و خانواده‌های جامعه كار و تلاش برگزار می‌شود كه نفرات برتر استانی به مسابقات ملي اعزام می‌شوند.

نوری با اشاره به اهداف برگزاري اين دوره از مسابقات گفت: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در راستاي توسعه و تقويت مباني ديني و اسلامي و بسط و گسترش آموزه‌هاي قرآني در سطح جامعه هدف، فعاليت‌هاي متعدد و اقدامات شايسته‌اي انجام مي‌دهد و نتيجه اين اقدامات منجر به ارتقاء فرهنگ كار و تلاش و افزايش بهره‌وري و راندمان كار و نظم و انضباط كاري خواهد شد./303/9314/ب1

ارسال نظرات