۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۶۸۲۰۸
آيت الله نمازي:

برگزاري کنگره بين المللي محتشم کاشاني يک حرکت فرهنگي، علمي و تاريخي است

نماينده ولي فقيه در كاشان با اشاره به اينكه برگزاري کنگره بين المللي محتشم کاشاني يک حرکت فرهنگي، علمي و تاريخي است، گفت: برگزاري كنگره بين المللي محتشم كاشاني مي‌تواند در قالب يك حرکت فرهنگي، علمي و تاريخي ماندگار باشد.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در ديدار مسؤول برگزاري كنگره بين المللي محتشم كاشاني، گفت: اشعار محتشم كاشانی در موضوعات مختلف مذهبي، فرهنگي و اجتماعي است، ضمن اينكه ممكن است اشعار انقلابي زيادي نيز داشته باشد كه هنور استخراج نشده است.

وي افزود: امكان دارد برخي از اشعار محتشم كاشاني، اشعار ضد استكباري و صهيونيستي نيز باشد كه نياز به استخراج اين اشعار و ارائه آن در كنگره بين المللي محتشم كاشاني است.

آيت الله نمازي با اشاره به اينكه برگزاري کنگره بين المللي محتشم کاشاني يک حرکت فرهنگي، علمي و تاريخي است، گفت: برگزاري كنگره بين المللي محتشم كاشاني مي‌تواند در قالب يك حرکت فرهنگي، علمي و تاريخي ماندگار در يك مركز علمي شهرستان از سوی دانشگاه آزاد اسلامي کاشان برگزار شود.

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: كنگره بين المللي محتشم كاشاني از سوی دانشگاه آزاد اسلامي و با همكاري و مساعدت شهرداري، شوراي شهر، سازمان فرهنگي ورزشي، حوزه هاي علميه، هيئات مذهبي و سازمان تبليغات اسلامي كاشان برگزار مي شود.  

در ادامه حسين اخباري مسؤول برگزاري كنگره بين المللي محتشم كاشاني از آماده شدن سايت كنگره بين المللي محتشم كاشاني خبرداد و افزود: تاكنون بيش از يكهزار و 500 پوستر كنگره آماده شده است و به سراسر كشور ارسال شده است.

وي افزود: مجموعه مقالات محتشم كاشاني تاكنون جمع آوري شده است و در قالب يك كتاب چاپ و منتشر مي شود، ضمن اينكه در فراخوان اعلام شده كه تا پايان بهمن ماه فرصت ارسال مقالات اعلام شده است تاكنون 200 مقاله به دبيرخانه كنگره ارسال شده است.

به گفته وي، سه نفر از اساتيد برجسته از كشورهاي هند و پاكستان و مالزي كه داراي مكتوباتي از محتشتم هستند براي حضور در كنگره بين المللي محتشم كاشاني دعوت شده اند ضمن اينكه دو نفر از اساتيد برجسته تركيه و آمريكا نيز به صورت ويدئو كنفرانس حضور خواهند داشت.

اخباري با اشاره به اينكه فراخوان آثار خوشنويسي به تمامي مراكز علمي و دانشگاهي كشور ارسال شده است، يادآور شد: برپايي نمايشگاهي از آثار خوشنويسي اشعار محتشم كاشاني و برگزاري شب شعر محتشم از جمله برنامه هاي جنبي كنگره بين المللي محتشم كاشاني است.

وي همچنين از طراحي نيم تنه تنديس محتشم كاشاني خبرداد و افزود: دبيرخانه كنگره با اختصاص امكانات و تجهيزات مورد نظر آماده شده است و با تشكيل كميته ها، احكام كميته هاي كنگره نيز آماده شده است.   

شايان ذكر است، ‹«کمال الدين علی محتشم کاشانی›» اوايل سال نهم هجری و همزمان با پادشاهی شاه طهماسب صفوی در کاشان چشم به جهان گشود و در ربيع الاول سال 996 درگذشت، آرامگاه اين شاعر مرثيه سراي كاشاني در خيابان محتشم کاشاني قرار دارد، شعر عاشورايي معروف با مطلع «باز اين چه شورش است که در خلق عالم است» از جمله آثار گرانسنگ اين شاعر پرآوازه مرثيه سراي کشور است.

شايان ذكر است، برگزاري کنگره بين المللي محتشم کاشاني به مناسبت پانصدمين سال تولد محتشم از سوي دانشگاه آزاد اسلامي کاشان در نيمه اول سال آينده برگزار مي شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات