۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۴۶۷۷۴۶
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

دولت وعده تکمیل راه آهن اردبیل را محقق کند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به وعده دولت در تکمیل راه آهن اردبیل، گفت: رییس جمهور در سفر استانی خود به اردبیل، قول تکمیل این پروژه مهم را برای مردم استان تا پایان دولت یازدهم داده بود که متأسفانه محقق نشده است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در دیدار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، خاطرنشان کرد: موضوع اتمام و بهره‌برداری از راه‌آهن اردبیل به غرور و مطالبه عمومی مردم استان اردبیل تبدیل شده که رییس جمهور در سفر استانی خود به اردبیل، قول تکمیل این پروژه مهم را برای مردم استان تا پایان دولت یازدهم داده بودند که متأسفانه محقق نشده است.

وی افزود: تعطیلی گمرک اصلاندوز یکی دیگر از مواردی است که ناراحتی مردم منطقه را فراهم کرده است چرا که هیچ لزومی نبود، دولت برای تعطیلی این گمرک اقدام کند و امیدواریم که دولت‌مردان برای بازگشایی مجدد این گمرک اقدامات لازم را انجام دهند.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: افزایش تعرفه گاز مصرفی برای استان اردبیل باعث نارضایتی و اعتراض مردم استان شده است چرا که استان اردبیل به دلیل سردسیر بودن، میزان مصرف گاز بیش‌تری نسبت به سایر استان‌ها دارد و نیاز است که برای استان اردبیل نسبت به سایر‌ استان‌ها در بهای گاز مصرفی، تفاوت قائل شود.

آیت‌الله عاملی بیان داشت: احداث سد در منطقه عنبران استان اردبیل نیز یکی دیگر از پروژه‌های حائز اهمیتی است که تعطیل شده و مردم این منطقه در تابستان از 24 ساعت، فقط یک ساعت آب مصرفی دارند که دولت به این موضوع باید نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در رابطه با لزوم ساماندهی حریم بقیعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی، اظهارکرد: بقعه‌ شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی به ثبت ملی رسیده که این موضوع سبب حضور گسترده گردشگران داخلی و خارجی در این مکان تاریخی‌ می‌شود که متأسفانه حریم اطراف بقعه مخروبه شده و نیازمند ساماندهی است که انتظار داریم دولت اعتبار مناسبی برای تملک خانه‌های حریم این بقعه اختصاص دهد.

محمدباقر نوبخت، معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، نیز در این دیدار، گفت: توسعه شبکه حمل و نقل ریلی یکی از اولویتهای مهم دولت بوده به طوری که در تدوین برنامه ششم توسعه ریلی نیز یکی از اولویتها و طرحهای حائز اهمیت مطرح شده است.

وی افزود: در بودجه سال آینده 10 هزار میلیارد تومان برای 4 موضوع مهم آب، فاضلاب، محیط زیست و توسعه شبکه حمل و نقل ریلی اختصاص داده شده است که در رابطه با توسعه شبکه ریلی کشور تنها اعتبارات دولتی پاسخگو نخواهد بود و باید این پروژه‌ها به کمک مردم و بخش خصوصی به اتمام برسد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: اتصال راه‌آهن اردبیل به شبکه سراسری ریلی بسیار حائز اهمیت بوده و دولت اهتمام ویژه‌ای به این موضوع دارد چرا که استان اردبیل یکی از استانهای مهم کشور بوده و نباید محدود باشد.

نوبخت بیان کرد: براساس بررسیهای انجام شده حدود یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل راه‌آهن میانه به اردبیل اعتبار مورد نیاز است که تلاش می‌کنیم این مبلغ را به روش فاینانس داخلی یا خارجی تامین کرده و از همه ظرفیتها برای اختصاص به راه‌آهن اردبیل استفاده کنیم.

وی بیان کرد: تمامی مطالبات پیمانکاران پروژه راه‌آهن اردبیل، میانه در کمتر از 2 هفته آینده که حدود 38 میلیارد تومان است پرداخت می‌شود و اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه امسال نیز 100 درصد تخصیص می‌یابد.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: برای سال آینده حدود 4 برابر اعتبار امسال به پروژه راه‌آهن اردبیل، میانه اعتبار تخصیص می‌یابد که به طور قطع تخصیص این اعتبار را نیز در ماه‌های اول سال آینده انجام می‌دهیم تا روند اجرایی و عملیاتی این پروژه تسریع شود./202/937/ب1

ارسال نظرات