۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۶۷۵۹۷
دادستان انتظامی قضات کشور:

دستگاه قضایی نقش بسزایی در تبیین افکار تشیع دارد

دادستان انتظامی قضات کشور بر ضروت تبیین افکار تشیع و مقابله با افکار انحرافی تأکید کرد و گفت: دستگاه قضایی نقش بسزایی در تبیین افکار تشیع دارد.
دادستان قضات کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین محمد موحدی، ظهر امروز در نشست با قضات استان لرستان که در سالن اجتماعات دادگستری خرم آباد برگزار شد، بیان داشت: در سایه نظریه ولایت فقیه امروز شیعه در سازمان ملل کرسی پیدا کرده است.

وی با اشاره به عزت و عظمت شیعه، افزود: حفظ دستاوردهای انقلاب و مکتب تشیع امری ضروری است و باید مورد توجه وِیژه قرار گیرد.

دادستان انتظامی قضات کشور با تأکید بر ضروت حفظ دستاوردهای انقلاب و تفکر تشیع، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی نقش بسیار مهمی در تبیین افکار تشیع دارد و در این عرصه باید نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی از صدور کارنامه قضایی برای قضات خبر داد و گفت: یک نسخه از این کارنامه قضایی نیز در اختیار قضات قرار می گیرد و قاضی می تواند عملکرد خود را در زمینه های گوناگون ملاحظه کند.

وی با بیان اینکه قضات در سه محور و شاخص مورد ارزیابی قرار می گیرند، افزود: با توجه به اینکه قاضی باید قدرت استنباط و شم قضایی داشته باشد، دانش و مهارت قضات، شاخص مدیریتی، شاخص رفتاری مورد ارزیابی قرار می گیرد.

دادستان انتظامی قضات کشور به بیان ویژگی های قضات اشاره و عنوان کرد: قاضی باید دید قضایی داشته و الفبای حقوق را متوجه باشد.

وی در ادامه مستقل بودن، شجاعت قضایی و رعایت اصول و تشریفات اداری از سوی قضات را ضروری دانست و بیان داشت: رعایت استاندارد زمان رسیدگی به پرونده ها، رعایت آیین نگارش حقوقی، خوانا نویسی، مدیریت پرونده و اهتمام به جلب نظرات مشورتی همکاران باید مورد توجه قضات قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین موحدی با تأکید بر ضرورت ارزیابی شاخص مدیریتی قضات، اظهار داشت: در این راستا باید برنامه ریزی و تدبیر در امور صورت گیرد.

وی با تأکید بر توجه به رعایت شاخص رفتاری قضات، خاطرنشان کرد: نزاکت و آداب اسلامی باید از سوی قاضی رعایت شود و از کلمات ناپسند در رأی خود نباید استفاده کند.

دادستان انتظامی قضات کشور با بیان اینکه نخستین شرط کاری قضات، عدالت است، اظهار داشت: در برخورد با تخلفات دستگاه قضایی هیچ گونه اغماضی نخواهیم داشت و در صورت وجود تخلف باید برخورد شدید صورت گیرد./9459/202/ب2

ارسال نظرات