۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۶۷۵۲۲
‌مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی قزوین:

25 مبلغ در هفته وحدت به مناطق روستایی اعزام شده‌اند

‌مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی قزوین گفت: در ایام هفته وحدت 25 مبلغ به طور رسمی به مناطق روستایی که روحانی مستقر ندارند اعزام شده اند و در کنار اینها سایر مبلغان که در طول سال در مناطق مختلف هستند نیز در این هفته با محوریت تأکید بر وحدت به تبلیغ مشغول هستند و مردم را به این امر دعوت می‌کنند.
حجت الاسلام موسی صفی خانی

حجت الاسلام موسی صفی خانی، ‌مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره اهمیت وحدت میان مذاهب مختلف اسلامی، گفت: ‌وحدت عالم اسلام از توصیه‌های امام خمینی(ره) و تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، با توجه به پیشرفتهای موجود در زمینه برقراری ارتباطات، به همان میزان که تبلیغات منفی به راحتی گسترش می‌یابد و عوامل انحراف را ایجاد می‌کند، اتحاد ممالک اسلامی نیز می‌تواند جایگاه خود را در دنیا کسب کند.

وی ادامه داد: در واقع وحدت از نخستین ضروریات مسلمانان و مورد تأکید قرآن است و پیامبر اکرم(ص)، کتاب آسمانی و قبله واحد نقطه اشتراک آنان را تشکیل می‌دهد و تأکید بر همین مشترکات که بیشتر از نقاط افتراق است زمینه‌های یکپارچگی و همراهی را فراهم می‌آورد.

حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به تأکید قرآن به تقویت وحدت، عنوان کرد: با توجه به آیات قرآن با داشتن اشتراکات، وجود مدیریت و ایدئولوژی واحد در عالم اسلام امری ضروری است، به ویژه در زمان حاضر که آسیبهای فراوانی تشیع را تهدید می‌کند، اتحاد و یکپارچگی مسلمانان اهمیت می‌یابد.

وی فعالیتهای استکبار را از جمله موانع وحدت مسلمانان دانست و ابراز داشت: اختلاف هایی که دشمنان اسلام و به ویژه استکبار در جهت رسیدن به اهداف و منافع خود به آن دامن می‌زنند از جمله موانع اتحاد میان مسلمانان را شامل می‌شود، زیرا وحدت مسلمانان به ضرر دشمنان است، همچنین گاهی افراد از داخل جهان اسلام دانسته و یا نادانسته به اختلافها دامن می‌زنند.

مسؤول اعزام مبلغ اداره تبلیغات اسلامی قزوین با پرداختن به نقش حوزه علمیه و مبلغان در تقویت وحدت، خاطر نشان کرد: همواره باید در نظر داشت که اتحاد از خواسته‌های اهل بیت(ع) و امام زمان(عج) است، رسالت اصلی حوزه علمیه نیز ایجاد زمینه‌های دوستی،‌ همدلی و یکپارچگی در ممالک اسلامی است و به همین دلیل حوزه‌های تشیع و اهل سنت باید به صورت هماهنگ با داشتن اهداف بلند نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند.

وی در ادامه افزود: حوزه علمیه در ایجاد و تقویت وحدت میان مسلمانان نقش مهمی را ایفا می‌کنند و در این راستا باید از تفکرات امام خمینی(ره) و تأکیدات رهبر معظم انقلاب به عنوان شاخص استفاده کند، زیرا هر جا حوزه علمیه خود را با این شاخص هماهنگ کرد، به پیشرفت رسید و در غیر این صورت انحرافاتی در آن ایجاد شد.

این کارشناس دینی با تأکید بر نقش حوزه‌های علمیه در تقویت وحدت، خاطرنشان کرد: اگر حوزه‌های علمیه در زمینه تقویت وحدت کوتاهی داشته باشند که در نتیجه آن در گوشه‌ای از دنیا بر سر اختلافهای قومی و یا مذهبی درگیری ایجاد شود، حوزه علمیه باید به گونه‌ای پاسخگوی چنین اتفاقهایی باشد.

وی سپس به مبلغان اعزام شده در ایام هفته وحدت اشاره کرد و ابراز داشت: در ایام هفته وحدت 25 مبلغ به طور رسمی به مناطق روستایی که روحانی مستقر ندارند اعزام شده، در کنار اینها سایر مبلغان که در طول سال در مناطق مختلف هستند نیز در این هفته با محوریت و تأکید بر وحدت به تبلیغ مشغول هستند و مردم را به این امر دعوت می‌کنند.

مسؤول اعزام مبلغ اداره تبیلغات اسلامی قزوین در پایان گفت: به خاطر ظرفیت بالای سازمان تبلیغات، تبلیغ و گسترش وحدت در آن از تأثیرگذاری برخوردار است، در حال حاضر بیش از 630 هیأت مذهبی در شهرستان قزوین به عنوان ظرفیتی بالفعل و در کنار آن ظرفیتهای بالقوه موجود در داخل این هیأتها برای اداره تبلیغات وجود دارد و می‌توان از این ظرفیتها در جهت تقویت وحدت بهره برد./955/‌302/ب2

ارسال نظرات