۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۶۷۰۹۶
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی:

پیروزی جبهه مقاومت در حلب محصول فرهنگ شهادت طلبی است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی گفت: مقاومت و پیروزی از فرهنگ ایثار و شهادت گرفته شده و آزادسازی حلب از پیروزیهای ارزشمند تاریخ اسلام است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مهدی فعال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی امور ایثارگران این استان که در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام(ص)، اظهار داشت: بخش عمده مطالبات خانواده ایثارگران و جانبازان عملیاتی شده و معوقات امسال به حساب خانواده ها واریز شده است.

وی به پرداخت 20 میلیارد تومان از معوقات خانواده ایثارگران اشاره و اضافه کرد: 526 میلیارد و 700 میلیون تومان از سال 93 معوقات خانواده ایثار گران است که معوقات سال 94 امسال به طور کامل پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با تأکید بر این مسأله که از سال 96 مطالبات ایثارگران و خانواده ایشان به روز پرداخت می شود، گفت: برای ارتقای وضعیت رفاهی و فرهنگی خانواده ایثارگران تیم های نظارت و بازرسی در دستگاه های مختلف شکل گرفته است.

وی از فعالیت 14 تیم نظارت و بازرسی در دستگاه های مدیریتی استان خبر داد و گفت: از امسال بازرسی ها به شکل مستمر انجام شده و حضور و پیگیری ها برای رسیدن به وضعیت مطلوب امور ایثارگران ادامه دارد.

فعال افزود: در دیدار با ائمه جمعه مباحث ایثارگران به طور کامل بررسی شد و در آخرین دیدار بحث تکریم خانواده ها در قالب طرح سپاس مورد تأکید قرار گرفت و بر اساس این طرح حداقل سالیانه یک دیدار با خانواده شهدا باید صورت پذیرد.

وی ابلاغ برگزاری یادواره شهدا در مناسبتهای مختلف به همه دستگاه ها را از دیگر اقدامات برای حفظ و نشر فرهنگ شهادت عنوان و اضافه کرد: فعالیت هایی که به فراخور اعتبارات، توانمندی و وظایف دستگاهها در حوزه امور ایثارگران باید انجام دهند به صورت گزارش شش ماهه به شورای ترویج فرهنگ شهادت و هماهنگی ارسال می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ضمن تبریک پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در سوریه، اظهار داشت: مقاومت و پیروزی از فرهنگ ایثار و شهادت گرفته شده و آزادسازی حلب از پیروزیهای ارزشمند تاریخ اسلام است.

وی به ضرورت اعلام اسامی و اولویت بندی ایثارگران بر اساس سطح تحصیلات و توانمندی آنان اشاره و ابراز کرد: کسانی که دارای مدارج عالی هستند، اطلاع رسانی دقیقی شده است تا مطابق 25 درصد سهمیه ایثارگران در آزمونهای استخدامی شرکت و نهادها باید ضرائب و اولویتها را متناسب با نیازمندیها در طول سال به شکل دقیق اعلام کنند.

فعال آمار بیکاری در حوزه ایثارگران از دیپلم به بالا را 2 هزار و 542 نفر عنوان و اعلام کرد: برنامه ریزی های لازم برای مطرح کردن چنین موضوعاتی صورت گرفته تا مشکل بیکاری جوانان خانواده های ایثارگران رفع شود./936/202ب2

ارسال نظرات