۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۴۶۶۷۱۵
کارشناس مذهبي:

پایداری کانون خانواده در گرو مودت است

كارشناس مذهبي گفت: امروزه فرهنگ و ايده هاي غلط سبب لغزش اعتقادي شده است و موفقيت کانون زندگي و خانواده در گرو مودت مستمر قرار دارد.
جشن همسفر تا بهشت در كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام علي باغستاني يكشنبه شب در جشن همسفر تا بهشت که در سالروز ازدواج پيامبر اکرم(ص) و حضرت خديجه در تالار  بهار برگزار شد با اشاره به اينکه زن و مرد بايد اخلاق پسنديده داشته باشند گفت: خوش رفتاري، ناموس داري، گشاده رويي و با نشاط بودن در زندگي کانون خانواده را گرم تر و استوار تر مي مي‌كند.

وي با اشاره به اينکه وجود زن در پيشگاه خدا داراي ارج و قرب بالايي است اظهار کرد: خداوند در قرآن مي فرمايد ‹‹وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُمْ مِنْ أَنْفُسِکُمْ أَزْواجاً لِتَسْکُنُوا إِلَيْها›› زن سبب آرامش مرد آفريده شده است و به واسطه زن مرد آرامش مي يابد و اگر زن نتواند آرامش را در خانه تزريق کند سبب بروز اختلاف مي شود.

اين کارشناس مذهبي يادآور شد: امروزه فرهنگ و ايده هاي غلط موجب لغزش اعتقادي شده است و موفقيت کانون زندگي در گرو مودت مستمر قرار دارد.

حجت الاسلام باغستاني در ادامه با تاكيد بر توجه به ازدواجهاي آسان در جامعه، گفت: خانواده ها به هر ميزان كه سطح انتظارات خود را از يكديگر كاهش دهند به همان زمينه براي ازدواجهاي آسان جوانان در جامعه بيشتر فراهم خواهد شد و سن ازدواج كاهش خواهد يافت.

وي يكي از مشكلات و معضلات امروز جامعه را افزايش سن ازدواج درجامعه دانست و با اشاره به اينكه عوامل متعددي در افزايش سن ازدواج در جامعه مي تواند نقش داشته باشد، عنوان كرد: خانواده هاي دختران جوان و پسران جوان با مديريت و درايت خود مي توانند زمينه هاي به هنگام ازدواج جوانان را فراهم كنند.

در ادامه، مهدي نادعلي فرمانده حوزه 15 خرداد شهرداري کاشان با اشاره به اينکه جشن همسفر تا بهشت با هدف ساده زيستي و ترويج روحيه بسيجي در ميان جوانان برپا شده است گفت: برپايي اينگونه آيين ها سبب ترويج فرهنگ ازدواج ساده و استوار شدن پايه هاي زندگي زوج هاي جوان مي شود.

خانم کريمي دبير اجرايي جشن عروسي همسفر تا بهشت و فرمانده حوزه مقاومت بسيج حضرت زهرا(س) نيز با اشاره به اينکه اين برنامه 15 سال  متوالي در کاشان برگزار مي شود، بيان کرد: جشن همسفر تا بهشت با هدف هويت بخشيدن به تفکر بسيجي و ايجاد پيوند ناگسستني بين خانواده ها با همکاري ساير بنيادها برگزار مي شود که امسال شهرداري کاشان در برپايي اين جشن سهم بسزايي داشته است.

شايان ذكر است، در اين جشن که در آستانه هفته وحدت با اجراي تئاتر طنز همراه بود، به زوج هاي جوان کاشاني هداياي ويژه اي تعلق گرفت و در ميان شادي و شور و دعاي حاضران، عروس و داماد ها به نکاح يکديگر درآمدند و با يکديگر تا بهشت همسفر شدند.

لازم به توضيح است، جشن عروسي همسفر تا بهشت براي 100 نوعروس داماد بسيجي کاشاني در راستاي ترويج فرهنگ ازدواج آسان به همت مرکز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري کاشان، پايگاه  مقاومت بسيج شهداي 15 خرداد شهرداري کاشان و حوزه مقاومت بسيج خواهران مقاوت بسيج حضرت زهرا(س) كاشان برگزار شد./203/1307/ب1

ارسال نظرات