۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۴۶۶۶۶۶
امام جمعه تنکابن:

برجام تا امروز ثمره ای برای کشور نداشته است

امام جمعه تنکابن با بیان این که برجام تا امروز ثمره عملی برای ایران اسلامی نداشته است، گفت: مسؤولان دولتی و حتی تیم مذاکره کننده نیز امروز بر عدم تحقق وعده های آمریکایی ها در برجام اذعان دارند.
امام جمعه تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت‌الاسلام عبدالعلی پور اکبر، امام جمعه تنکابن یک شنبه شب در جمع مسؤولان این شهرستان به موضوع انتظار و مهدویت اشاره کرد و گفت: امروز منتظران حقیقی باید ترویج کننده اعمال نیک، خیر و خوبی در جامعه باشند.

وی با بیان این که مسأله انتظار و مهدویت از اهمیت بالایی در جامعه اسلامی برخودار است، افزود: متولیان دینی و فرهنگی باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه بهره گیرند.

مدیر حوزه علمیه بابل در ادامه سخنان خود با اشاره به نقض صریح برجام و اعمال تحریم‌های مجدد از سوی آمریکایی ها اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها فرمود به‌طرف مقابل اعتماد نکنید و با لبخند او، فریب نخورید که آمریکا قابل‌اعتماد نیست.

وی با بیان این که نباید در برابر زیاده خواهی های آمریکایی ها کوتاه بیاییم، افزود: اکنون وقت آن شده که انسجام در کشور شکل گیرد و همه ازجمله مجلس، دولت، قوه قضائیه و سیاسیون در مقابل آمریکا متحد شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که زمانی بعضی ها می‌گفتند دوران مرگ بر آمریکا تمام‌شده است، تصریح کرد: اما حال که آمریکا همه‌ مذاکرات را به سخره گرفته، جا دارد تا همه‌ ملت، گروهای سیاسی و مسؤولان یک‌صدا فریاد مرگ بر آمریکا سر دهند.

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که امروز همه بر نقض برجام اتفاق‌نظر دارند و باید این انسجام و یکپارچگی را در مقابل آمریکا حفظ کرد، تصریح کرد: خوشبختانه امروز در کشور یک وحدت رویه کاملاً خوبی در قضیه برجام وجود دارد و این فرصت بسیار خوبی برای مقابله با آمریکایی ها است.

حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که آمریکا در اوج استیصال تاریخ خود وجود دارد، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا در فلسطین، لبنان، سوریه، عراق و یمن شکست‌خورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برجام تا امروز ثمره عملی برای ایران اسلامی نداشته است، گفت: مسؤولان دولتی و حتی تیم مذاکره کننده نیز امروز بر عدم تحقق وعده های آمریکایی ها در برجام اذعان دارند.

مدیر حوزه علمیه بابل با بیان این که ما در برجام تعهداتی دادیم و طرف‌های مقابل هم در مقابل متعهد شدند، ادامه داد: ما به همه تعهدات خود در جریان برجام به طور کامل عمل کردیم، اما متأسفانه آمریکایی ها در اجرای برجام بدعهدی کردند.

وی با بیان این که بر اساس تعهدات مطرح شده در برجام قرار نبود کشورمان مجدداً تحریم شود، ادامه داد: اما متأسفانه بعد از برجام بارها آمریکایی ها تهدیدهای خود را علیه کشورمان ادامه دادند و افزایش تهدیدها به‌وضوح در صحبت‌های آنان مشاهده می‌شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که قرار بود تحریم ها لغو شود یا حتی در چارچوب برجام، بخشی از تحریم‌ها لغو، بخشی متوقف و ماحصل آنها هم این شود که امکان مراودات پولی و مالی برای جمهوری اسلامی ایران مهیا شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه آمریکایی ها در طول این مدت از هر فرصتی برای فشار و تحریم جدید علیه ایران اسلامی استفاده کردند.

امام جمعه تنکابن با اشاره به این که برجام هیچ تأثیری در حل مشکلات اقتصادی کشور نداشته است، بیان داشت: آن طور که مسؤولان قبل و در حین مذاکرات درباره اثرات مثبت برجام شعار داده بودند، اما امروز که چند ماهی از اجرای برجام می گذرد متأسفانه اثرات مثبتی از این تعهد بین المللی مشاهده نمی کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران، راه‌حل نجات از تحریم‌ها را عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: باید طبق فرموده رهبری به توان خودمان برگردیم و با عمل به اقتصاد مقاومتی از هیچ تحریمی نترسیم.

حجت الاسلام پور اکبر بر ضرورت اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور تأکید کرد و افزود: اگر همه رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور اجرا شود به حتم تحریم های دشمنان تأثیری نخواهد داشت.

امام جمعه تنکابن با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی با هوشیاری و دور اندیشی مسأله اقتصاد مقاومتی را برای کشور مطرح کردند، گفت: ایشان چون از رفتار و رویکرد حیله گرانه و دشمنی های آمریکایی ها و دیگر کشورهای غربی علیه ملت ایران آگاه بودند موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که ایران اسلامی برای ایستادگی در برابر تحریم ها و تهدیدهای دشمنان راهی جز اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی ندارد، افزود: به حتم اقتصاد مقاومتی راه نفوذ اقتصادی دشمن را خواهد بست./202/950/ب1

ارسال نظرات