۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۴۶۶۲۱۷
مفتی لبنان:

فلسطین زخم 70 ساله بر پیکر مسلمانان است

مفتی لبنان از اشغال فلسطین و جنایت علیه این ملت به عنوان زخمی 70 ساله بر پیکر امت اسلامی یاد کرد.
شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عبداللطیف دریان مفتی لبنان در مراسم میلاد پیامبر اکرم(ص) که در بیروت برگزار شد، بر لزوم توجه به مساله فلسطین تأکید کرد و گفت: مساله فلسطین به دلیل جنایت های روزانه اشغالگران صهیونیستی علیه ملت مقاوم و مجاهد فلسطین در رأس امور مسلمانان قرار دارد. رژیم صهیونیستی با نژادپرستی، به همه عرف و معاهده های بین المللی تجاوز می کند.

وی افزود: مساله فلسطین، مساله اصلی اعراب اعم از مسلمان و مسیحی و مساله همه مسلمانان و حتی جامعه بشریتی به شمار می آید که در پی عدالت است. هنگامی که از فلسطین و فلسطینیان سخن می گوییم از زخم 70 ساله بر پیکر امت یاد می کنیم.

شیخ دریان تصریح کرد: دشمن صهیونیستی همچنان به غصب سرزمین فلسطین و جنایت علیه این ملت ادامه داده و فلسطینیان را از خانه و کاشانه خود آواره می کند. مردم فلسطین در خاک این کشور به جهاد پرداخته و در بلاد غرب در حال تحمل مشکلات فراوان هستند.

مفتی لبنان از مشکلات ملت فلسطین به عنوان زخم بزرگ بر پیکر امت یاد کرد و اظهار داشت: پیکر امت متحمل ضربات فراوان و بزرگی شده است و در حالت آشوب و نزاع و قتل و تفرقه قرار دارد. 

وی با تأکید بر اینکه عزت اعراب و مسلمانان در پرتو اشغال فلسطین محقق نمی شود، ادامه داد: آشوب ونزاع در کشورهای اسلامی تا حدی پیش رفته است که احتمال به فراموشی سپردن مساله فلسطین وجود دارد اما ما همچنان به حمایت از فلسطین ادامه می دهیم. علمای جهان اسلام بدانند مساله فلسطین باید تا همیشه به عنوان مساله اصلی جهان عرب و اسلام و آزادگان جهان قرار گیرد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات