۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۴۶۶۲۱۵
آیت‌الله ایمانی:

چرا صاحبان قلم نسبت به سخنان نخست وزیر انگلیس واکنش نشان ندادند

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: چرا صاحبان قلم ما روی موضع گیری نخست وزیر انگلیس عکس العمل نشان نمی دهند و نشان ندادند.
آيت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آيت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر گفت: نخست وزیر انگلیس از انگلستان به منامه بحرین می‌رود و در جلسه شورای همکاری خلیج فارس شرکت می‌کند فقط برای این که علیه ایران موضع بگیرد و بعد که اعتراض می کنند یک فرد مسؤول یا غیر مسؤول انگلیسی می گوید این اظهار نظر شخصی بوده است.

وی در ادامه با بیان این که چرا صاحبان قلم ما روی این موضع گیری نخست وزیر انگلیس عکس العمل نشان نمی دهند و نشان ندادند، افزود: امروز که ارتش سوریه در حلب دارد به موفقیت های چشمگیری می رسد فرانسه، انگلیس، آلمان و امریکا راه افتادند هر روز قطعنامه در شورای امنیت مطرح می کنند که بیائید آتش بس برقرار کنید، تروریست ها را نجات بدهید، از دست ارتش سوریه آن ها را آزاد کنید.

آيت‌الله ایمانی خاطر نشان کرد: پنج سال است تروریست ها دارند مردم بی گناه را قتل عام می کنند، آمریکا کور بود، انگلیس کر بود، دنیا خفه شده بود اما امروز همه آن ها بیدار شدند، قطعنامه پشت سر قطعنامه، این اختلاف انداختن نبود و نیست؟ آدم با این ها صلح بکند؟ با این دشمنان می شود کنار آمد؟

وی ادامه داد: با انگلیسی که در جنگ جهانی دوم شش میلیون نفر جمعیت ما را از بین برد با این انگلیس می شود کنار آمد؟ یک سوم جمعیت کشور ما در جنگ جهانی دوم نابود شدند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: دشمنان همواره در حال اختلاف افکنی بوده و هستند، بهائیت درست کردند، صوفیه درست کردند، وهابیت درست کردند، فرقه سازی می کنند، شیطان پرست ها را تربیت می کنند، عرفان های نوظهور را راه می اندازند، حتی این ها در حوزه های علمیه هم دارند نفوذ می کنند و آنقدر پررو هستند که از آنجا هم چشم امید نبستند، خیلی باید بیدار بود و هوشیار مسائل بود.

وی با اشاره به فرارسیدن بیستم آذر سال 1360 سالروز شهادت شهید محراب حضرت آیت الله شهید دستغیب ادامه داد: این معلم اخلاق و مهذب نفوس در شب عاشورا به دنیا می آید و به همین مناسبت نام عبدالحسین به او می گذارند و در مسیر آمدن به نماز جمعه همراه با یاران از سوی منافقین پاره پاره می شود و صد قطعه می گردد و به اربابش حسین در این زمینه اقتدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: امیدوارم بتوانیم چهره های بلند و ارزشمند استان را فارغ از جناح بندی ها و بازی های سیاسی و فارغ از هواها و هوس ها حرمت بگذاریم، این ها سرمایه های ملت و مملکت و استان هستند، این ها مفاخر این کشور و این استان هستند، قدر آنان را بدانیم و حرمت آنان را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: نه تنها این مرد بزرگ آسمانی بلکه دانشمندان و علمای بزرگ دیگری همچون آیت الله محلاتی و سایر شخصیت هایی که در این استان هر کدام مشعل فروزانی بوده اند اما گرد و غبار بر چهره آنان و تاریخ زندگی آنان نشسته است، چه نازیباست، چقدر نازیبا می باشد که محل شهادت او را نتوانستیم حفظ کنیم و برای نسل های آینده نگه بداریم.

آیت‌الله ایمانی بیان کرد: با اینکه چندین بار من به مسؤولان عصر و زمان تذکر دادم و تا مدت ها هم آن فضا نگهداری شد اما چه کنیم بازار و مغازه و ساختن بازار و مغازه ارزشش برای مرفحین این جامعه و بعضی از مسؤولان بیش از نگهداری چند متر زمین محل شهادت این شهید بزرگوار و یاران با وفایش بود، کی این بی انصافی های ما بخشیده شود خدا می داند.

وی با اشاره به فرارسیدن دوازدهم ربیع‌الاول و آغاز هفته وحدت یادآور شد: جامعه اسلامی ما از اختلاف و تفرقه چه کشید و چه  می کشد؟ هر کجا درد است از اختلاف است، هر کجا عقب افتادگی است از اختلاف است، آنچه در این شهر هم رخ داد از اختلاف است و امروز هم که سایه وحدت و همدلی در میان علما و مسؤولان و مردم حاکم است شیاطین نمی گذارند و به عناوین مختلف می خواهند آب رفته اختلاف را به جوی برگردانند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان بیان کرد: دیروز اجلاسیه نماز در برابر آسیب های اجتماعی بود، هیچ مسأله ای در جامعه مهم تر از فرهنگ نیست، فرهنگ هویت جامعه است، همه دولت مردان وظیفه دارند نسبت به فرهنگ عمومی کشور حساس باشند و در فرهنگ دقت لازم و برنامه ریزی صحیح داشته باشند.

وی در پایان تأکید کرد: در مقابله با آسیب های اجتماعی، فرهنگ نماز را باید تقویت کرد؛ اگر فرهنگ نماز کامل شد آسیب های اجتماعی اصلاح می شود، اگر نماز به معنای نماز جا افتاد مشکلات اجتماعی و آسیب های اجتماعی به حداقل ممکن می رسد./202/919/ب1

ارسال نظرات