۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۶۶۰۳۷
استاد حوزه و دانشگاه:

دشمن تمام تلاش خود را علیه فرهنگ انتظار به کار می برد

حجت الاسلام اصل نژاد با اشاره به هراس دشمنان اسلام، کشورهای استکباری و حکومتهای نا به حق در میان مسلمانان، گفت: امروز استکبار جهانی و دیگر حکومتهای نا به حق از وجود و ظهور امام زمان هراسان هستند و تمام تلاش خود را علیه این فرهنگ انتظار به کار می برند.
مسجد مقدس جمکران (به مناسبت سالروز آغاز امامت امام زمان (عج)

حجت الاسلام سید ودود اصل نژاد معاون تهذیب حوزه علمیه طالبیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با تبریک سالروز آغاز ولایت امام زمان (عج)، اظهار داشت: 9 ربیع الاول نه تنها سالروز آغاز ولایت امام عصر (عج) است بلکه تحولی شگرف را در تاریخ تشیع با خود به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه حكومت عباسی از مدتها قبل بر اساس سخنی از رسول گرامی اسلام (ص) و امامان معصوم (ع) مبنی بر آنكه مهدی فرزند امام حسن عسکری (ع) است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان نماند، ادامه داد: امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل كرده بود.

این استاد حوزه علمیه تبریز ادامه داد: پس از شهادت امام یازدهم (ع) كم كم خبر فرزندی به نام مهدی (عج) پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی (ع) به نتیجه نرسید، بنابراین مدیریت و دور اندیشی امام یازدهم سبب شد تا امام عصر (عج) از دست بدخواهان حفظ شود.

وی با بیان اینکه امام یازدهم بر اثر زهری که هشت روز قبل معتمد به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید، گفت: این حادثه در شرایطی روی داد كه امام یازدهم افزون بر این كه مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده كرده بود، شب پیش از شهادتشان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری به شهرهای شیعه نشین فرستادند.

حجت الاسلام اصل نژاد ادامه داد: خبر شهادت امام در سراسر شهر سامرا پیچید و مردم به احترام این امام عزاداری كردند و به گفته مورخان، در روز شهادت امام (ع) سامرا به صحرای قیامت تبدیل شده بود، امام یازدهم بر این اساس جایگاه و عظمت شیعه را به نمایش گذاشت و بار دیگر خلفای عباسی را به هراس انداخت.

وی با بیان اینکه ائمه اطهار به ویژه امام حسن عسکری (ع) زمینه را برای دوران غیبت فراهم کرده بودند، ابراز داشت: بر این اساس بنابر مصالحی امام عصر (عج) بعد از غیبت صغری به غیبت کبری رفت، آن چه در این دوران مهم و حیاتی است فراهم کردن زمینه ظهور امام زمان (عج) می باشد که طبق روایات انتظار فرج برترین عبادات محسوب شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به هراس دشمنان اسلام، کشورهای استکباری و حکومتهای نا به حق در میان مسلمانان، تصریح کرد: امروز نیز استکبار جهانی و دیگر حکومتهای نا به حق از وجود و ظهور ایشان هراسان هستند و تمام تلاش خود را علیه این فرهنگ انتظار به کار می برند.

وی با بیان اینکه شیعیان باید با تبعیت از ائمه اطهار (ع) و روایات فراوانی که از ایشان به جای مانده است زمینه ظهور امام عصر (عج) را فراهم کنند، ادامه داد: اربعین حسینی که با عظمت و حضور میلیونی شیعیان همراه بود در حقیقت زمینه ای برای نمایش قدرت شیعه در جهان و ظهور حضرت حجت بود./302/854/ب1

ارسال نظرات