۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۴۶۶۰۰۳
حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی:

حوزه انقلابی نباید منفعل باشد

نماینده ولی فقیه در کردستان تأکید کرد: حوزه انقلابی فعال بوده و منفعل نیست، باید تلاش کنیم فعال بودن حوزه را در بخش ها و عرصه های گوناگون داشته باشیم.
آیت الله حسینی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی نماینده ولی فقیه در استان کردستان  عصر امروز در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد که در مدرسه امام کاظم(ع) برگزار شد، پیشنهاد کرد که این اجلاسیه به صورت سالانه برگزار شود.

وی افزود: حوزه انقلابی فعال بوده و منفعل نیست، باید تلاش کنیم فعال بودن حوزه را در بخش ها و عرصه های گوناگون داشته باشیم، بسیاری از فرصت ها و ظرفیت ها استفاده نمی شود، بنای ما بر این است که با تمام توان باید وارد میدان شد و آنچه از دست بر می آید را باید انجام داد.

وی ادامه داد: 650 نفر طلبه خواهر در استان نداریم و در زمینه کیفیت هم خوب کار شده است، در عرصه فضای مجازی و پژوهش کردستان جزو اولین ها به شمار می رود، ضمن تحصیل طلاب در مدارس و منازل فعالیت ها را انجام می دهند

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان این که 450 نفر در حوزه برادران مشغول فعالیت هستند، ابراز داشت: سعی کردیم که تعطیلی ها کم باشد و طلاب مهارت های گوناگونی را فرا بگیرند، بسیاری از روستاها و شهرها کمبود روحانی دارند اما از طلاب در مساجد استفاده می شود.

وی عنوان کرد: اهل سنت و شیعه فرقی نمی کند و با زبان کردی 30 شبکه کردی ضد انقلاب برنامه داشتند، با پیگیری ها شبکه استانی 24 ساعته شد و محدودیت زبان برداشته شد و خوشبختانه اقبال بسیاری صورت گرفته است، سایتی هم راه اندازی شد که فعالیت های خوبی انجام می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی خاطرنشان کرد: 70 هزار نفر در کردستان دانشجو هستند که اگر حوزه به آن ها رسیدگی می کرد بسیار خوب می شد، دو هزار مسجد در کردستان وجود دارد، روحانیت ظرفیت بسیار بالایی دارد که اگر آن را فعال کند بسیار می تواند اثرگذار باشد./1323/پ202/ج

ارسال نظرات