۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۴۶۵۴۱۰
فعال سیاسی اصلاح طلب:

دریافت حقوق های نجومی مصداق فساد است

فعال سیاسی اصلاح طلب حقوق نجومی را از مصادیق فساد دانسته و گفت: اگرچه باید مدیرانی که حقوق نجومی گرفتند آن را برگردانند اما مفاسد دیگر را نباید رها کرد.
حق شناس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدجواد حق‌شناس فعال سیاسی اصلاح طلب، در مناظره پساترامپ با لطف‌الله فروزنده که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: امروز فردی با شخصیت خاص رئیس جمهور آمریکا شده است.

وی افزود: ترامپ با سوار شدن بر امواج طبقه سفیدپوست و مکانیزم انتخاباتی آمریکا رای آورد، او در چینش کابینه خود به خصوص در بخش وزارت دفاع و مشاور امنیت ملی از کسانی با رودیکرد ضد ایرانی، استفاده خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، مدعی شد: اوباما چندان گرایشی به رژیم صهیونیستی نداشت و به ایران نزدیک شده بود اما رویکرد ترامپ با او تفاوت دارد بر همین اساس طی چهار سال آینده ایران با آمریکا تجربه سختی خواهد داشت. 

حق شناس با بیان اینکه کشورهای هم‌پیمان آمریکا با او همراه شدند، اظهار داشت: ما صف آمریکا را از کشورهایی نظیر چین، روسیه، انگلستان و آلمان جدا کنیم چراکه تحریم ایران به نفع این چهار کشور نیست، بنابراین پیش از آمدن ترامپ باید منافع ملی ما با آنها همخوانی بیشتری پیدا کند.

وی با بیان اینکه ما نباید دستاوردهای برجام را نادیده گرفته و از نقض آن توسط آمریکا خوشحال باشیم، ابراز کرد: امروز ما باید جایگاه خود را در عرصه بین‌الملل محکم کنیم چراکه در دوره ترامپ نمی‌توان با جنگ نرم به اهداف مورد نظر رسید.

این استاد دانشگاه افزود: ما باید تلاش کنیم بین آمریکا و سایر هم‌پیمانان او در اتحادیه اروپا شکاف ایجاد کنیم تا از کشورهای امضاکننده برجام جدا شود.

 عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، درباره علت عدم سرمایه‌گذاری هیات اقتصادی در ایران، بیان داشت: سرمایه‌گذاران خارجی به علت ترس از عدم امنیت حضور نمی‌یابد، با وجود اینکه چین و روسیه از نظر سیاسی طرفدار ما هستند اما برای سرمایه‌گذاری سراغ آمریکا می‌روند.

این فعال سیاسی حقوق نجومی را از مصادیق فساد دانسته و بیان داشت: اگرچه باید مدیرانی که حقوق نجومی گرفتند آن را برگردانند اما نباید درباره املاک نجومی سکوت کرد، حتی باید حقوق عموم مردم، مقامات قضایی و امام جمعه‌ها نیز اعلام شود.

 حق‌شناس افزود: امروز مشکل کشور ما در پسابرجام نیست بلکه مشکل ما در عدم شفافیت است که معلوم نمی‌شود آیا گرفتن 22 میلیارد سود بانکی شرعی و قانونی است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه دولت در برجام به موفقیت‌های خوبی دست یافته است، گفت: دولت توانسته در زمینه تورم، انضباط مالی، تنظیم روابط قوا، روابط خارجی، گردشگری به وضعیت بهتری نسبت به گذشته دست یابد. 

وی در خصوص اختلاس هشت هزار میلیاردی، بیان داشت: برای مبارزه با این قضیه باید آزادی بیان در مجلس و رسانه فراهم شود که نماینده مجلس را به اتهام اعتراض دستگیر نکنند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در پایان خاطرنشان کرد: ما با جوان شدن دولت مخالف نیستیم اما باید برای آن برنامه‌ریزی شود./807/پ202/ج1

ارسال نظرات