۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۶۳۲۴۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

بسیج پیشانی حرکت های انقلابی و ضد استکباری در نظام اسلامی است

عضو شورای حوزه علمیه مازندران از بسیج به عنوان پیشانی حرکت های انقلابی و ضد استکباری یاد کرد و با بیان این که این تفکر انقلابی سد محکمی در برابر زیاده خواهی های دشمنان نظام است، گفت: امروز هر تحرک و اندیشه خطرناکی که بر خلاف مسیر انقلاب در جامعه ما گام بردارد با حضور قدرتمندانه و هوشیارانه بسیج خنثی خواهد شد.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني  امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در دیدار جمعی از فرماندهان بسیج این شهرستان با گرامیداشت هفته بسیج، از این شجره طیبه به عنوان یادگاری ارزشمند از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این نیروی توانمند مردمی بار دیگر هوشیاری و آینده نگری امام راحل را برای همگان بیشتر آشکار می کند.

وی با بیان این که بسیاری از اقدامات ارزشمند امام خمینی(ره) ریشه در اندیشه های والای ایشان نسبت به آینده انقلاب داشت، افزود: یکی از مهم ترین تشکلاتی که پس از دستور تشکیل آن از سوی امام راحل تا به امروز از آن به نیکی یاد می شود نیروی مخلص بسیج است.

امام جمعه نکا با اشاره به این که امام خمینی(ره) با الهام از بسیج مردمی در پیروزی نهضت انقلاب اسلامی، دستور تشکیل این نیروی مردمی و وفادار به انقلاب و نظام را صادر کردند، تصریح کرد: بررسی عملکرد بسیج در دهه های اخیر سرشار از ایثار، از خودگذشتگی، جانفشانی و خدمت در راه  انقلاب و نظام اسلامی چیز دیگری یافت نخواهد شد.

حجت الاسلام لائینی از بسیج به عنوان شاخص ترین نهاد انقلابی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاد کرد و گفت: این نهاد مردمی در هر برهه ای از تاریخ انقلاب به نحو شایسته وظیفه اش که پاسداری از انقلاب بوده را انجام داده و به همین دلیل تقویت این مجموعه ارزشی بسیار ضروری است.

وی تقویت و دفاع از بسیج را همانند تقویت انقلاب اسلامی دانست و با بیان این که متأسفانه عده ای اقتدار و گسترش روز افزون این نیروی انقلابی را در کشور بر نمی تابند، گفت: بسیج همان گونه که در هشت سال جنگ تحمیلی با لبیک به نای امام راحل در صحنه دفاع از انقلاب و نظام حاضر شد، امروز نیز در پاسداری از انقلاب و دستاوردهای آن در خط مقدم حاضر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج در خط مقدم مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن به ویژه جنگ نرم قرار دارد، تصریح کرد: امروز کشور برای مقابله با هجمه های فرهنگی دشمن نیازمند حضور مقتدرانه بسیج است و همین امر تقویت جایگاه این نیروی مردمی را بیشتر می طلبد.

وی با بیان این که مفاهیم متعالی فرهنگ بسیج ریشه در آموزه های دینی و قرآنی دارد، ادامه داد: امروز ارزش ها و مفاهیم اخلاقی جامعه اسلامی در معرض هجمه های خطرناک ضد دینی و فرهنگی دشمنان قرار دارد و برای مقابله در این صحنه خطیر باید به نیروی توانمند بسیج تکیه کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود از ایمان، بصیرت و ولایت پذیری به عنوان اساسی ترین رکن بسیج یاد کرد و افزود: بسیج در دهه های اخیر با پشتوانه معنوی خود توانسته جایگاه امروز کسب کند و بدون این پشتوانه معنوی نمی تواند به جایگاه متعالی خود دست یابد.

حجت الاسلام محمدی لائینی از بسیج به عنوان پیشانی حرکت های انقلابی و ضد استکباری یاد کرد و با بیان این که این تفکر انقلابی سد محکمی در برابر زیاده خواهی های دشمنان نظام است، خاطرنشان کرد: امروز هر تحرک و اندیشه خطرناکی که بر خلاف مسیر انقلاب در جامعه ما گام بردارد با حضور قدرتمندانه و هوشیارانه بسیج خنثی خواهد شد.

وی بر ضرورت تقویت بصیرت و آگاهی بسیجیان در صحنه های مختلف نظام تأکید کرد و گفت: یک بسیجی برای حرکت اثرگذار و به هنگام نیازمند آگاهی لازم در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است به همین دلیل باید این مسأله همواره مورد توجه بسیجیان باشد.

حجت الاسلام محمدی لائینی با تأکید بر این که جامعه اسلامی در هر زمان نیازمند بهره گیری و تقویت فکر و الگوی بسیج است، افزود: اگر امروز می بینیم که شر اجانب و مزدوران از این انقلاب کوتاه به دلیل وجود تفکرات بسیجی در بخش های مختلف کشور است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که همه حرکت های بزرگ انقلاب اسلامی بر پایه بسیج و تفکر انقلابی آن صورت گرفته است، ادامه داد: امروز همه ما به عنوان میراث دار این انقلاب عظیم، باید تلاش کنیم فرهنگ بسیجی در جامعه هر روز پررنگ تر از دیروز شود.

وی با بیان این که علیرغم گذشت دهه سال از عمر برکت انقلاب اسلامی اما بسیج همچنان یک الگوی تمام عیار برای داخل و خارج است، گفت: بسیج و فرهنگ بسیجی یک فرهنگ ریشه دار در این انقلاب عظیم هستند و تفکر آن امروز به الگویی برای ملت های آزادی خواه جهان تبدیل شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج با وجود همه فتنه ها و بحران ها، نظام را به ساحل آرامش می رساند، گفت: تلاش ها و از خودگذشتگی های بسیجیان موجب شده که ایران اسلامی پله های پیشرفت و توسعه را با سرعت طی کند تا به سر منزل مقصود نزدیک شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که هیچ قدرتی یارای مقابله با اندیشه ها و تفرات بسیج نیست، ادامه داد: بسیج به دلیل بهره مندی از قدرت لایزال الهی و پشتوانه عظیم مردمی امروز در دنیا الگو است.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که بسیجیان با همه توان خود از کیان نظام مقدس جمهوری اسلامی در صحنه ها و عرصه های حساس حراست و پشتیبانی می کند، گفت: تقدیم هزاران شهید بسیجی در صحنه های مختلف این انقلاب به ویژه هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده عظمت و ارزش جایگاه بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیج در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اخلاص، تقوا، ایمان، ولایت مداری و تعبد عجین شده است، افزود: یک بسیجی هیچ گاه در فراز و فرودهای انقلاب دست از پشتیبانی از نظام و ولایت نخواهد کشید بلکه با همه توان در خدمت به انقلاب در صحنه حاضر است.

وی در ادامه سخنان خود تنها راه پيشرفت و سعادت کشور را بهره گیری از تفکر بسیج در جامعه دانست و گفت: اگر می خواهیم کشور در شرایط سخت به راحتی در مسیر رسیدن به اهداف عالی انقلاب حرکت کند باید آحاد جامعه مجهز به فکر و منش بسیجی باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان این که تا زمانی که تفکر ناب بسیجی در کشور وجود دارد خطر نفوذ از کشور دور خواهد ماند، افزود: مهم ترین راه نفوذ دشمن به کشور کمرنگ شدن آرمان های انقلابی به ویژه تفکر بسیجی در جامعه است./1317/202/ب2

ارسال نظرات