۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۴۶۲۵۶۱

کتاب «مقتل الحسین؛ قتیل العبرة» در قم رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب «مقتل الحسین علیه السلام؛ قتیل العبرة ابن علی علیه السلام قائد البررة» با حضور فرزند حضرت آیت الله بهجت و مدیر خانه خورشید در قم رونمایی شد.
کتاب قتیل العبرة

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم رونمایی از کتاب «مقتل الحسین علیه السلام؛ قتیل العبرة ابن علی علیه السلام قائد البررة»، ظهر امروز، با حضور حجت الاسلام علی بهجت، فرزند حضرت آیت الله بهجت، حجت الاسلام مرتضی وافی، مدیر خانه خورشید، علما و روحانیان در مسجد فاطمیه سلام الله علیها قم برگزار شد.

حجت الاسلام وافی در جمع خبرنگاران درباره کتاب «مقتل الحسین علیه السلام؛ قتیل العبرة ابن علی علیه السلام قائد البررة» گفت: در این کتاب رویدادها و مصائب امام حسین علیه السلام از صبح تا عصر روز عاشورا از مقاتل معتبر موجود جمع‌آوری شده است.

مدیر خانه خورشید ابراز کرد: این کتاب با متن عربی همراه با ترجمه فارسی با متنی روان و یک دست تدوین شده است تا قابل استفاده برای عموم مردم باشد.

حجت الاسلام وافی ابراز کرد: روضه‌­ها و مراثی این کتاب در طی 15 سال در حضور آیت الله بهجت در مسجد فاطمیه و دیگر مراسم­‌ها خوانده شده است.

وی تدوین این کتاب را گامی مؤثر در راستای بهره­‌گیری مبلغان و مداحان از مقاتل معتبر و مستند در مجالس عزاداری توصیف کرد و گفت: در تدوین این کتاب از بیش از 20 مقتل معتبر بهره گرفته شده است و بیش از یک سال و شش ماه جمع آوری، یکسان‌سازی متن و چاپ این کتاب به طول کشیده است.

حجت الاسلام وافی با بیان اینکه کتاب «قتیل العبرة» نخستین اثر از انتشارات «روز دهم» است، ابراز کرد: علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می­‌توانند به فروشگاه انتشارات شفق واقع در مجتمع ناشران قم مراجعه کنند.

گفتنی است، این مراسم همراه با مداحی و سوگواری امام حسین علیه السلام و حضرت زینب سلام الله علیها همراه بود.

در پایان این مراسم از کتاب «مقتل الحسین علیه السلام؛ قتیل العبرة ابن علی علیه السلام قائد البررة» از سوی حجت الاسلام بهجت و حجت الاسلام وافی رونمایی شد./998/پ202/ق

 

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید جواد خسروشاهی
Iran, Islamic Republic of
۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
صلی الله علیک یا سیدالشهدا محتوای کتاب عالی ثبت سفارش دادم التماس دعا
0
0