۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۶۲۴۰۳
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

در حوزه عفاف و حجاب خلأ قانونی وجود ندارد/ مسؤولان عملیاتی تر اقدام کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه باید شاهد اقدامات عملی در کارهای فرهنگی باشیم، گفت: در عرصه فرهنگی به‌ویژه عفاف و حجاب، نه‌تنها خلأ قانونی وجود ندارد، بلکه نیازمند عملیاتی شدن قانون‌ها هستیم.
جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی جلسه صیانت از حریم امنیت عمومی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ظهر امروز در جلسه تخصصی ستاد صیانت از حریم امینت عمومی در حوزه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی ضمن تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی، بر لزوم ارزیابی مرتب عملکرد دستگاههای فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف تأکید کرد و اظهار داشت: اگر امروز همچنان شاهد آسیب در حوزه حجاب و عفاف هستیم، به دلیل آن است که این وظایف به‌خوبی عملیاتی و اجرا نشده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه باید شاهد اقدامات عملی در کارهای فرهنگی باشیم، گفت: در عرصه فرهنگی به‌ ویژه عفاف و حجاب، نه‌ تنها خلأ قانونی وجود ندارد، بلکه نیازمند عملیاتی شدن قانون‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: قانون‌های موجود در زمینه حجاب و عفاف کافی است و اکنون باید برای عملیاتی شدن به ویژه اثربخشی آنها گام‌های مؤثری برداشته شود.

امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: در استان آذربایجان غربی توجه به رعایت مسأله محرم و نامحرم در مراکز بهداشتی و درمانی، مراکز آموزشی، هیأت‌های ورزشی و سایر مجموعه‌ها باید بیش ‌از پیش مورد توجه مسؤولان قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: متأسفانه مسأله توجه به محرم و نامحرم هم‌اکنون به‌ نوعی کمرنگ شده است که سبب سستی جامعه می‌شود و باید مسائل شرعی در همه حال و همه مکان‌ها رعایت شود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی در پایان گفت: تمامي دستگاه‌هاي دولتي و نهادها در اجرايي شدن قوانين حجاب و عفاف و حقوق شهروندي در جامعه مسؤول هستند و بايد تلاش شود تا دستاوردهاي ستاد در جامعه ملموس و شفاف باشد.

دکتر عطاپور، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نیز  در ابتدای جلسه گفت: اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی و عفاف و حجاب امسال نیز به‌ صورت جدی در دستور کار ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی قرار دارد و در این زمینه عملکرد دستگاه‌های اجرایی از سوی بازرسان تعیین‌شده مورد ارزیابی قرار گرفته است.

در ادامه جلسه، اعضای ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی نیز به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود در رابطه با مسائل و مشکلات حوزه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی پرداختند./936/202/ب2

ارسال نظرات