۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۶۱۸۶۰
امام جمعه سفيدشهر:

اربعين حسيني تبديل به يك ميتينگ بين المللي شده است

امام جمعه سفيد شهر گفت: امروز اربعين حسيني تبديل به يك ميتينگ بين المللي شده است كه در هيچ كجاي دنيا نظر چنين پياده روي عظيمي را نمي توان ديد.
حجت الاسلام عباس نصيري

حجت الاسلام عباس نصيري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، گفت: پياده روي عظيم جهاني اربعين حسيني كه از پنج قاره جهان در آن شركت دارند و سهيم هستند، جمعيت دهها ميليوني با پاي پياده و حتي معلولين با وجود خطرات پيش  رو در اين گنگره عظيم شركت دارند.

وي افزود: امام عسکري(ع) مي فرمايند «مؤمن پنج نشانه دارد كه يكي از آنها زيارت اربعين است و پيش بيني كه حضرت زينب(س) در كاخ يزيد كرد و گفت تو نمي تواني ياد ما را نابود كني و نور ما را خاموش كني امروز عينيت يافته است و اربعين حسيني تبديل به يك ميتينگ بين المللي شده است كه در هيچ كجاي دنيا نظر چنين پياده روي عظيمي را نمي توان ديد.

حجت الاسلام نصيري گفت: رسانه هاي خارجي از يك تجمع يك ميليوني انواع اخبار مورد نظر خود را منتشر مي كنند، اما چشم خود را به روي چنين ميتينگ عظيمي بسته اند و حتي يك خبر از همايش دهها ميليوني اربعين حسيني را منتشر نمي‌كنند.

وي پياده روي اربعين حسيني را عظمت و شكوه شيعه اميرمؤمنان(ع) و ائمه اطهار (ع) دانست و افزود: پياده روي اربعين حسيني تنها يك پياده روي ساده و معمولي نيست بلكه مسلمانان و پيروان اهل بيت(ع) با دل خودشان پياده روي مي‌كنند.

حجت الاسلام نصيري با اشاره به اينكه بيش از 13 قرن از حادثه عاشورا مي گذرد اما سال به سال بر عظمت كربلا و عاشورا افزوده مي شود، گفت: امروز مردم جهان از ظلم و ستم رهبران خود به تنگ آمده اند و به دنبال گمشده و منجي هستند.

وي يادآور شد: در پياده روي اربعين حسيني نه تنها شيعيان و اهل تسنن هستند بلكه از اديان مختلف و كشورها و قاره هاي مختلف نيز در اين كنگره عظيم اربعين حسيني شركت داشته و نسبت به امام حسين ارادت دارند و حاجات خود را از او مي خواهند.

امام جمعه سفيدشهر گفت: مسلمانان بايد قدر نعمت هايي كه خداوند به آنها داده است را بدانند چرا كه شيعه خدا، قرآن، ائمه اطهار، امام زمان و علماي دين و ولايت را دارند كه هيچ كدام از اديان ديگر ندارند و دست آنها در مقابل شيعه خالي است.

حجت الاسلام نصيري افزود: امروز فرهنگ حسيني و تفكر حسيني سراسر جهان را فرا گرفته است و اسلام به زودي بر همه جهان تسلط خواهد داشت، همان گونه كه امروز نيز صداي اذان از نزديكي كاخ سياه آمريكا به گوش مي رسد./1307/302/ب2

ارسال نظرات