۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۴۶۱۱۶۳

جمع آوري 45 ميليارد ریال زكات واجب و مستحبي در استان اصفهان

رييس ستاد زكات استان اصفهان از جمع آوري حدود 45 ميليارد ريال زكات مستحبي و واجب درسطح استان اصفهان خبرداد و گفت: اغلب زكات جمع آوري شده سر سفره فقرا و محرومين در سراسر استان قرار گرفته است و بخشي از آن نيز در ساخت و تكميل مساجد و خانه هاي عالم هزينه شده است.
حجت الاسلام غلامحسين رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام غلامحسين رنجبر امروز در حاشيه شوراي زكات شهرستان كاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، رويكرد مردم استان اصفهان و شهرستان كاشان به پرداخت زكات مستحبي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: شهرستان كاشان حركت خوبي را دربخش جمع آوري زكات مستحبي آغاز كرده است و در مجموع استان اصفهان در زكات مستحبي ظرفيت بالايي دارد و زكات مستحبي مورد توجه عامه مردم قرارگرفته است.

وي از جمع آوري حدود 45 ميليارد ريال زكات مستحبي و واجب درسطح استان اصفهان خبرداد و يادآور شد: اغلب زكات جمع آوري شده سر سفره فقرا و محرومين در سراسر استان قرار گرفته است و بخشي از آن نيز در ساخت و تكميل مساجد و خانه هاي عالم هزينه شده است.

وي زكات در بخش شجره طيبه استان اصفهان و رغبت باغداران استان به اعطاي درخت و ثمره درخت براي محرومين و فقرا را حائز اهميت قلمداد كرد و ابراز داشت: مردم  استان اصفهان براي اهداي درخت و ثمره آن جهت نيازمندان توجه و اعتقاد خاصي دارند.

حجت الاسلام رنجبر همچنين رويكرد صنايع استان اصفهان به پرداخت زكات مستحبي را مهم اعلام كرد و اظهار داشت: براساس روايات يكي از راه هاي رونق اقتصادي و كسب كار صاحبان صنايع رسيدگي به فقرا و محرومين جامعه است كه اگر صاحبان صنايع استان اصفهان در پرداخت زكات مستحبي اهتمام داشته باشند و از كار محرومين جامعه گره گشايي كنند، خداوند نيز گره از كار و  مشكلات اقتصادي  آنها بازخواهد كرد.

رييس ستاد زكات استان اصفهان با اشاره به اينكه رويكرد مردم استان اصفهان به زكات واجب محدود و جمع آوري زكات واجب استان اندك است، گفت: اگر بخواهيم به زكات واجب اكتفا كنيم جوابگوي نيازمندان و محرومين استان نخواهد بود اما زكات مستحبي اين كمبود را تا حدودي برطرف كرده است.

حجت الاسلام رنجبر اختصاص زكات جمع آوري شده براي محرومين و نيازمندان را نا محدود خواند و اذعان كرد: برخلاف كميته امداد كه درآمد حاصل از صدقات را به افراد تحت پوشش خود ارائه مي‌كند، ستاد زكات در اين زمينه محدوديت ندارد و هر نيازمندي و محرومي‌كه در شهر و روستا وجود داشته باشد مساعدت مي‌كند.

به گفته وي، اختصاص زكات جمع آوري شده هر محل به محرومين و نيازمندان همان محل از سوی شوراي زكات شهر و يا همان روستا كه از معتمدين محل و دهياران و بخشداران هستند انجام مي شود.

وي يكي از اقدامات تأثيرگذار در بخش زكات را اختصاص بخشي از اعتبارات تملك دارايي فرمانداران استان اصفهان اعلام كرد و اظهار اميدواري كرد، فرماندار شهرستان كاشان نيز بخشي از اعتبارات تملك دارايي فرمانداري ويژه كاشان را به ستاد زكات شهرستان كاشان اختصاص دهد.

حجت الاسلام رنجبر تبليغات در امر پرداخت زكات را حائز اهميت دانست و بيان داشت: يكهزار و 200 دقيقه برنامه راديويي و 2 هزار و 400 دقيقه باز پخش و همچنين 900 دقيقه برنامه تلويزيوني با بيش از يكهزار و 800 دقيقه بازپخش از جمله برنامه هاي تبليغي زكات در استان اصفهان بوده است.

 لازم به ذكر است، در نشست امروز شوراي زكات شهرستان كاشان، مديران برخي از دستگاه ها و بخشداران بخشهاي قمصر، بزرك، نياسر و مركزي گزارشي از عملكرد شوراي هاي زكات را در بخش هاي تابعه شهرستان كاشان ارائه كردند./202/1307/ب1

ارسال نظرات