۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۶۰۴۷۴
زندگی به سبک امام حسین؛

کتاب سفر با کشتی نجات روانه بازار نشر شد

کتاب سفر با کشتی نجات، زندگی به سبک امام حسین علیه السلام از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین چاپ و روانه بازار شد.
کتاب سفر با کشتی نجات، زندگی به سبک امام حسین علیه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب سفر با کشتی نجات، زندگی به سبک امام حسین علیه السلام نوشته محمدتقی فعالی در سال 1395 از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین چاپ و روانه بازار شد.

 

در بخشی از دیباچه این کتاب می خوانیم: عشق به ابی عبدالله علیه السلام قرن هاست در قلب پیر و جوان می جوشد و به ان گرمی و روشنایی می بخشد. مردم با دل و جان به امام حسین علیه السلام، اهل بیت علیهم السلام و یاران باوفایش عشق می ورزند و در اندوه حادثه عاشورا اشک می ریزند و سوگواری می کنند و این همه، افتخار بزرگی است. افتخاری برای انسان ازاین بزرگ تر نیست که بتواند در تمام عمر فقط یک بار نام مقدس حسین علیه السلام در دهانش بیاید.

 

اما افسوس و صد افسوس که گاه شور عزاداری بر شعور اندیشه ورزی غالب می شود و ما به جای آموختن از حسین علیه السلام بر او گریه می کنیم. حسین علیه السلام آمد تا به ما درس عزت، انتخاب درست، زیستن اخلاقی، شجاعت، فروتنی، پیوند انسانی و احسان و سخاوت بدهد نه اینکه او را در قالب یک روز یا یک دهه و فقط گریه و عزا خلاصه کنیم.

 

حسین علیه السلام بزرگ ترین درس تاریخ بشریت است. سزا نیست بی آنکه از واقعه عاشورا عبرتی بگیریم و در خود قیامتی به پا کنیم، پس از اتمام مراسم محرم و صفر، همچنان در خصلت های زشت و تاریک بمانیم و آماده عروج با حسین علیه السلام نباشیم.

این کتاب در سه منزل تهیه و تنظیم شده است که منزل اول دربردارنده مطالبی همچون «ولادت و شهادت»، «نام گذاری»، «حسین علیه السلام از منظر قرآن»، «امامت حضرت اباعبدالله علیه السلام» و «منبع شناسی» است.

 

در منزل دوم کتاب نیز موضوعاتی همچون «خداشناسی»، «دین شناسی»، «قرآن شناسی»، «امام شناسی»، «دنیاشناسی»، «خِردشناسی» و «نیایش ها» مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته است.

منزل سوم کتاب نیز به دو موضوع «سنت های اجتماعی در قرآن» و «ارزشهای اخلاقی و رفتاری در کلام امام حسین علیه السلام» پرداخته است.

 

در بخشی از کتاب آمده است: عشق به امام حسین علیه السلام نشانه می خواهد و مهم ترین نشانه عشق، معرفت است. بیایید حسین علیه السلام را بشناسیم و گریستن بر او را با نگریستن بر او همراه کنیم. هنگامی که مراسم تمام شد، قصه حسین علیه السلام برای ما تمام نشود، امام حسین علیه السلام قیام کرد تا ما تغییر کنیم و صالح شویم. حسین علیه السلام «درس بزرگ انسانیت» است.

 

کتاب سفر با کشتی نجات، زندگی به سبک امام حسین علیه السلام نوشته محمدتقی فعالی در سال 1395 با شمارگان 3000 جلد و به قیمت 10000 تومان در 248 صفحه از سوی انتشارات مؤسسه فرهنگی هنری سبک زندگی آل یاسین منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات