۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۰۴۳۲
رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان مطرح کرد؛

«پاييتخت کتاب» موقعيتي براي ترميم زيرساخت هاي فرهنگي کاشان

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان، با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته براي دريافت عنوان پاييتخت کتاب کشور، گفت: اين عنوان مي تواند سبب ترميم و اصلاح زيرساخت هاي فرهنگي و حوزه کتابخواني شهرستان كاشان شود.
مصطفي جوادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، مصطفي جوادي سه شنبه شب در مجتمع فرهنگي هنر شهر سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري كاشان،  گفت: اين مجتمع با برخورداري از محيطي آرام و مطلوب و برخورداري از معماري اصيل مبتني بر فرهنگ اسلامي ايراني مي تواند به مکاني مناسب براي ترويج امر فرهنگ به ويژه در زمينه کتابخواني تبديل شود.

وي با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته براي دريافت عنوان پاييتخت کتاب کشور خاطرنشان کرد: در حاليکه پس از کانديدا شدن 23 شهر در سال نخستين و حضور کاشان در ميان 15 نامزد دريافت اين عنوان در ميان حدود يکصد متقاضي در سال گذشته، شاهد رقابت شديدتري ميان شهرها براي کسب اين موقعيت در سال جاري هستيم.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان، با تأکيد بر ظرفيت هاي مجتمع فرهنگي هنري شهر خواستار انعقاد تفاهم نامه براي همکاري هاي بيشتر ميان اين اداره و سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان در زمينه هاي مختلف به ويژه ارائه طرح هاي پاييتخت کتاب شد.

جوادي همچنين در زمينه طرح هاي اجرايي پاييتخت کتاب  از «صبحگاه کتاب» «زنگ کتاب پدرها و مادرها» و «تعويض کتاب در نمازجمعه» به عنوان برخي از اين طرح ها نام برد و معرفي نويسندگان و مولفان بومي منطقه به همراه ايجاد ارتباط ميان حلقه هاي موثر در زمينه کتابخواني را از جمله اهداف اجراي اين طرح ها ذکر کرد.

وي با يادآوري اقدامات صورت گرفته براي ايجاد موج مطالعه متذکر شد: با ارائه طرح هاي خلاقانه، نو آورانه و در عين حال اجرايي مي توان در زمينه ترويج کتابخواني و ايجاد عزم عمومي در امر مطالعه گام هاي بلندتري برداشت.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي کاشان با استقبال از طرح متن خواني هفتگي کتاب «انسان 250 ساله» در سازمان فرهنگي فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان از اجراي طرح در اين اداره خبر داد و آن را الگويي مناسب براي اهتمام به امر مطالعه و کتابخواني در مجموعه هاي فرهنگي دانست.

مجتبي رضازاده مديرعامل سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان نيز با تأکيد بر رويکرد جامع نگرانه اين سازمان در حوزه فرهنگ و هنر بيان کرد: اين سازمان ضمن رعايت و ايستادگي بر اصول و مباني انقلاب اسلامي، حضور همه قشرها و سليقه ها را در عرصه فرهنگ امري لازم و البته سودمند مي داند.

وي، با تأکيد بر اينکه ترويج کتابخواني با شعار ميسر نمي شود گفت: اين حرکت ابتدا بايد از سوي متوليان امر فرهنگ آغاز شود تا با بهره گيري از ظرفيت هاي اجرايي، گام هاي عملي در مسير توسعه بحث مطالعه و کتابخواني برداشته شود.

رضا زاده همچنين خواستار ارائه طرح هاي تشويقي در زمينه کتابخواني در نهادها و ادارات شد و آثار مرتبط با مفهوم «مديريت جهادي» را به عنوان موضوعات مورد مطالعه براي مديران و مسئولان ضروري خواند.

مشاور شهردار کاشان، با اشاره به تشکيل کارگروه کتابخواني در سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، خواستار ايجاد کميته هاي تخصصي در شوراي فرهنگ عمومي در اين زمينه براي عملياتي ساختن ايده ها و طرح هاي کارآمد حوزه کتابخواني شد.

رضازاده، با تأکيد بر لزوم فرهنگ سازي در زمينه اهداي کتاب و آثار فرهنگي، اقدامات سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان در اين عرصه را يادآور شد و تبديل آن به سياستي هماهنگ از سوي ساير دستگاه ها و مجموعه هاي شهرستان را بسيار حائز اهميت دانست.

وي همچنين مجتمع فرهنگي هنري شهر را بستري مناسب براي گسترش مباحث فرهنگي دارالمومنين کاشان قلمداد و بر آمادگي سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري کاشان براي ميزباني از جلسات و برنامه هاي فرهنگي در اين مجتمع تأکيد کرد./1307/202/ب3

ارسال نظرات