۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۴۵۹۸۰۲
مسؤول سازمان بسیج طلاب خراسان شمالی:

230 روحانی به همراه کاروانهای راهیان نور خراسان شمالی اعزام می‌شوند

مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی گفت: تا پایان امسال 238 روحانی و طلبه به همراه کاروانهای راهیان نور این استان راهی مناطق سابق عملیاتی می‌شوند.
حجت الاسلام محمدی - مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی

حجت‌الاسلام یوسف محمدی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به آغاز دومین مرحله اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی استان خراسان شمالی از آذرماه، اظهار کرد: مرحله نخست اردوهای راهیان نور ویژه دانش‌آموزان دختر این استان طی مهرماه امسال برگزار شد.

وی ادامه داد: در مرحله نخست اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، دانش‌آموزان دختر مقطع متوسطه طی شش مرحله از شهرستانهای مختلف خراسان شمالی عازم مناطق سابق عملیاتی کشور شدند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه به همراه تمامی کاروانهای راهیان نور، روحانیان و طلاب مبلغ اعزام می‌شوند، اضافه کرد: در مرحله نخست این اعزامها در مجموع 35 روحانی به همراه کاروانهای راهیان نور خراسان شمالی اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به آغاز مرحله دوم اعزام کاروانها به اردوهای راهیان نور در استان، خاطرنشان کرد: در ماه جاری اعزام دانش‌آموزان پسر مقطع متوسطه به اردوهای راهیان نور در حال انجام بوده که در تمامی کاروانها روحانی همراه وجود دارد.

حجت‌الاسلام محمدی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال 238 روحانی و طلبه به همراه کاروانهای راهیان نور این استان راهی مناطق سابق عملیاتی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اعزام کاروانهای راهیان نور به مناطق سابق عملیاتی از سوی قرارگاه مرکزی راهیان نور امام حسن عسکری(ع) صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در اعزام روحانیان همراه کاروان نهادهایی چون حوزه علمیه، اداره کل تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه و سازمان بسیج و طلاب روحانیان استان خراسان شمالی مشارکت دارند.

به گفته حجت‌الاسلام زمانی در دومین مرحله اعزام کاروانهای دانش‌آموزی به اردوهای راهیان نور درمجموع افزون بر 10 هزار دانش‌آموز استان طی شش‌ماهه دوم سال تحصیلی به مناطق سابق عملیاتی کشور اعزام می‌شوند.

عضویت 2 هزار طلبه و روحانی در سازمان بسیج طلاب و روحانیان خراسان شمالی

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود از عضویت بیش از دو هزار روحانی و طلبه در این سازمان خبر داد و افزود: در حال حاضر 32 پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان در استان خراسان شمالی دایر و فعال است.

وی با بیان اینکه از این تعداد 21 پایگاه مربوط به طلاب و روحانیان شیعه و 11 پایگاه مقاومت بسیج طلاب و روحانیان نیز در رابطه با اهل سنت فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: از مجموع دو هزار طلبه و روحانی عضو در پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی، بیش از هزار و 600 نفر شیعه و 400 نفر نیز طلاب و روحانیان اهل سنت هستند.

حجت‌الاسلام محمدی اضافه کرد: در حال حاضر پایگاه‌های بسیج طلاب و روحانیان در هشت حوزه علمیه شیعی برادران و پنج مدرسه علمیه خواهران در شهرستان‌های هشت‌گانه خراسان شمالی دایر بوده و درمجموع هزار و 200 طلبه شیعه نیز در این پایگاه‌ها عضویت دارند.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی گفت: افزون بر این هشت پایگاه هم در اداره کل و ادارات شهرستانی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی فعالیت می‌کنند که 400 روحانی نیز در این پایگاه‌ها عضو شده‌اند./9314/302/ب2

ارسال نظرات