۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۴۵۹۲۹۱
امام جمعه مشهد اردهال كاشان:

مسابقات سراسري قرآن نقش مهمي در توسعه فرهنگ قرآني كشور دارد

امام جمعه مشهد اردهال كاشان با بیان اینکه برگزاري مسابقات سراسري قرآن نقش مهم و اساسي در توسعه فرهنگ قرآني كشور دارد، گفت: قرآن كتاب سراسر نور و هدايت است و عمل به قرآن بايد سرلوحه امور قرارداشته باشد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي پيش از ظهر امروز در هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن و حديث حوزه هاي علميه سراسر کشور در آستان مقدس سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، گفت: جامعه ما بايد قرآن محور باشد و قلوب مومنان به نور قرآن روشن باشد و قرآن قلب ها را زنگار زدايي‌كند.

وي افزود: در صدر اسلام و در زمان پيامبراكرم(ص) مردم قرآن را تلاوت كردند و به آن عمل كردند اما در ادامه مردم از مسير قرآن منحرف شدند و قرآن را مهجور كردند.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان ادامه داد: مهجوريت قرآن ادامه داشت تا امام خميني(ره)  آمد و عمل به قرآن و توجه به قرآن را در جامعه زنده كرد و انقلاب اسلامي با محوريت قرآن، استكبارجهاني را به لرزه انداخت به طوريكه انقلاب اسلامي امروز مرزهاي جهان را در نورديده است و به همه جهان صادر شده است.

حجت الاسلام سليماني يادآور شد: شيعه امروز با عمل به قرآن و تأسي از آيات نوراني قرآني استكبارجهاني را در دنيا خوار و ذليل كرده است.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان اذعان كرد: ملت قهرمان ايران و رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس نيز با عمل به قرآن موفق شد بر صدام كه همه دنيا او را حمايت مي كردند پيروز شود.

حجت الاسلام سليماني ادامه داد: دانشجويان پيرو خط امام نيز با تأسي از همين آيات نوراني قرآني موفق شدند لانه جاسوسي آمريكا را تصرف و اضمحلال استكبار و استعمار را به اثبات برسانند.

امام جمعه مشهد اردهال كاشان در ادامه برگزاري هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن و حديث حوزه هاي علميه سراسر کشور در كنار مضجع نوراني سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) در مشهد اردهال كاشان را يكي از بركات قرآني دانست و افزود: اين مسابقات در معرفي هرچه بيشتر اين امامزاده واجب التعظيم حائز اهميت است.

حجت الاسلام سليماني گفت: علي بن باقر(ع) نيز به دعوت مردم كاشان و فين براي ترويج و تبليغ دين جدش و احياي قرآن مسير طولاني مدينه تا مشهد اردهال كاشان را طي كرد و عاقبت نيز در راه قرآن و با لب تشنه به شهادت رسيد.    

لازم به ذكر است، مرحله کشوري هفتمين دوره مسابقات سراسري قرآن و حديث حوزه هاي علميه سراسر کشور از امروز 13 تا 15 آبان ماه 1395 در حرم مطهر سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) مشهد اردهال شهرستان کاشان برگزار ميشود.

شايان ذكر است، اختتاميه اين مسابقات عصر روز شنبه 15 آبان ماه با حضور آيت الله اعرافي مديرحوزه هاي علميه کشور و آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در کاشان برگزار می شود./202/1307/ب1

ارسال نظرات