۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۴۵۷۹۳۹
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

تسلط استکبار بر رسانه ها جوامع را تهدید می کند

استاد حوزه علمیه با بیان این که آسیب فرهنگی جامعه را تهدید می کند،گفت: امروز به سبب وجود وسائل ارتباطی عدیده و تسلط استکبار بر رسانه های جمعی و استفاده از فضاهای مجازی و غیر مجازی نیاز به انس و الفت بیشتری با قرآن احساس می شود.
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی رییس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم امشب در نشست هم اندیشی اساتید تفسیر حوزه علمیه قم که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: زمان زندگی ما شباهت های بسیاری به زمان حیات امام سجاد(ع) دارد.

وی افزود: یکی از خطرهایی که در زمان حیات امام سجاد(ع) وجود داشت این بود که به دلیل باز شدن دروازه های علوم از کشورهایی که تازه فتح شده بودند احتمال هضم احکام دین و علوم قرآنی وجود داشت از این رو حضرت با وجود آسیب های بسیار روحی و جسمی از حادثه کربلا پس از بازگشت فعالیت خود را به شکل جدی ادامه می هند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که نخستین کاری که امام سجاد(ع) انجام دادند این بود که در مسجد النبی کلاس های معارف دین، آموزش قرآن و تفسیر برگزار کردند، اظهار داشت: ایشان تبیین مسائل اجتماعی را آغاز می کنند تا ادامه دهنده راه پدر بزرگوار خود باشند.

وی ادامه داد: الان هم از نظر فرهنگی همانند زمان امام سجاد(ع) نیاز به بسط و گسترش فرهنگ دینی در قالب آموزه های قرآنی کاملا احساس می شود، همان گونه که در آن زمان آسیب فرهنگی جامعه را تهدید می کرد امروز نیز به سبب وجود وسائل ارتباطی عدیده و تسلط استکبار بر رسانه های جمعی و استفاده از فضاهای مجازی و غیر مجازی نیاز به انس و الفت بیشتری با قرآن احساس می شود.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی با بیان این که بیان مباجث تفسیر قرآن در استان های گوناگون با استقبالی بی سابقه مواجه شده است، ابراز داشت: امیدواریم این فعالیت های قرآنی سال به سال گسترده تر شده و با اهتمام اساتید و بزرگان کارهای ادامه پیدا کرده و بسط داده شود.

وی با اشاره به سفر تبلیغی خود برای بیان تفسیر قرآن به شهر شیراز عنوان کرد: موفق ترین برنامه ای که در ماه مبارک رمضان داشتیم برنامه های تفسیری برای اقشار گوناگون به ویژه فرهنگیان بود، باید از فرصت های گوناگون برای بیان مفاهیم و معارف قرآن استفاده کرد.

رییس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وجود بحث های قرآنی بسیار مورد نیاز بوده و خلأ آن کاملا در شهرهای ایران احساس می شود، اگر به قرآن عمل کنیم ظاهر و باطن انسان تغییر می کند، قرآن کریم به بهترین نحو ممکن می تواند اعتقادات و ظاهر و باطن انسان را اصلاح کند./1323/پ202/ج

ارسال نظرات