۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۵۷۹۳۳
حجت الاسلام میناپور:

مدارس علمیه لرستان نیازمند توجه جدی مسؤولان است

مدیر حوزه های علمیه لرستان با بیان این‌که وجود مشکلات مالی و یا غفلت مسؤولان سبب وجود ضعفهایی در بخش سخت افزاری حوزه‌های علمیه استان شده است،‌ گفت: امیدواریم با حمایت مسؤولان بتوانیم حوزه علمیه را که متعلق به همه است، در شأن استان توسعه و رونق دهیم.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، به وضعیت مدارس علمیه برادران لرستان اشاره و عنوان کرد: هم اکنون 13 مدرسه علمیه در استان مشغول فعالیت است.

وی افزود: از این تعداد 12 مدرسه علمیه برادران لرستان به صورت بلند مدت و مدرسه علمیه سفیران هدایت نیز به صورت کوتاه مدت فعالیت دارند.

مدیر حوزه های علمیه لرستان یادآور شد: مدارس علمیه بقیه الله الاعظم نورآباد، باقرالعلوم کوهدشت، مهدیه الیگودرز، امام صادق ازنا و کمالیه خرم آباد در سطح یک و دو حوزوی مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه یادآور شد: مدارس علمیه رضویه الشتر، آیت الله بروجردی دورود، ولیعصر بروجرد، امام رضا پلدختر، صادقیه و رضویه خرم آباد در سطح یک مشغول تربیت طلاب هستند.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به وضعیت حوزه های علمیه لرستان و مرکز مدیریت استان اظهار داشت: نبود مهمان سرا و استاد سرا در مرکز مدیریت از ضعفهای حوزه لرستان است.

وی با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوزه های علمیه لرستان نیز از جایگاه مناسبی برخوردار نیست، بیان داشت: وجود مشکلات مالی و یا غفلت مسؤولان در گذشته موجب وجود ضعفهایی در موارد فوق است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان از توسعه حوزه برادران خبر داد و گفت: پروژه استادسرا و خوابگاه های طلاب در مدارس علمیه نورآباد، ازنا و الیگودرز در دستور کار قرار دارد و امید است به زودی این مدارس علمیه از حالت غربت خارج شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت مسؤولان استان لرستان بتوانیم حوزه علمیه را که متعلق به همه است و در شأن استان توسعه و رونق دهیم.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به اینکه استادسرای مدرسه علمیه مهدیه الیگودرز در حال اجرا است، افزود: این این استادسرا به زودی به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه از توسعه مدرسه علمیه ازنا خبر داد و افزود: بخش عظیمی از حجره ها و محوطه این مدرسه انجام شده است و عملیات تکمیل ساخت آن همچنان ادامه دارد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان مهمان سرا مدرسه علمیه نورآباد، تکمیل فاز نخست مدرسه علمیه رضویه خرم آباد و ادامه آن، توسعه مدرسه کمالیه خرم آباد، تهیه زمینی به مساحت شش هزار متر مربع برای ساخت مدرسه علمیه و استاد سرای دورود و تهیه زمینی برای ساخت مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت را از دیگر برنامه های عمرانی مرکز مدیریت استان بیان کرد.

وی یادآور شد: یک هزار و 389 طلبه لرستانی در پایه های مختلف سطح یک و دو حوزوی در شهرستانهای استان مشغول فراگیری دروس دینی و حوزوی هستند./302/9459/ب1

ارسال نظرات