۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۵۷۶۶۰

تشكيل شوراي زكات در 6 شهر و 40 روستاي تابعه شهرستان كاشان

رييس ستاد زكات شهرستان كاشان از تشكيل شوراي زكات در 6 شهر و 40 روستاي تابعه شهرستان كاشان خبرداد و گفت: در شش ماهه اول سال جاري 47 جلسه شوراي زكات برگزار و در اين جلسات راهكارهاي پرداخت زكات واجب و مستحبي از سوی كشاورزان، اصناف و كارخانه داران براساس ادامه خشكسالي ها ارائه شد.
حجت الاسلام مجيد سهراب زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام مجيد سهراب زاده بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: در شش ماهه اول سال جاري 51 ميليون و پانصد هزار ريال زكات در قمصركاشان و بخشهاي هاي تابعه آن جمع آوري شده است.

وي افزود: مؤديان زكات در قمصر و كامو حدود 2 هزار ليتر گلاب و عرقيجات و مبلغ 26 ميليون و 500 هزار ريال وجه نقد بابت سهم محرومين در قمصر كاشان پرداخت كردند.

مسؤول زكات شهرستان كاشان يادآور شد: در شش ماهه اول سال جاري مبلغ 25 ميليون ريال از محل پرداخت زكات براي  اجراي پروژه مسجد خاتم الانبياء قمصر اختصاص يافته است.

حجت الاسلام سهراب زاده از تشكيل شوراي زكات در روستاهاي بخش قمصر كاشان خبرداد و افزود: فرهنگ سازي و زيرساختهاي برنامه هاي زكات براي بهره برداري و پرداخت زكات از سوی موديان با دامداران، گلابگيران و شركتهاي توليد گلاب انجام شده است.

وي، برگزاري همايش زکات بخش قمصر در جوشقان قالي در نيمه دوم آذر ماه با حضور مسؤولان استان اصفهان و شهرستان كاشان، برگزاري جلسات با موديان زکات در بخش کشاورزان و باغدران، دامداران، گلابگيران، کاميون داران جوشقان و شرکت هاي توليد کننده گلاب بخش قمصر و تبليغ چهره به چهره را از جمله برنامه هاي سال آينده اعلام كرد.

حجت الاسلام سهراب زاده در ادامه فعاليتهاي تبليغي چهره به چهره موديان زكات را درتبيين فرهنگ پرداخت زكات را مثبت ارزيابي كرد و گفت: نتيجه فعاليتهاي تبليغي موديان زكات پرداخت 640 ليتر گلاب و 100 ليتر عرقيجات توسط گلابگيران شهر کامو، 600 ليتر گلاب و 18ميليون ريال زکات فطره از سوی گلابگيران برزک، 460 ليتر گلاب و 350 کيلو گل محمدي به ارزش 35 ميليون ريال و 500 ليتر گلاب در روستاي ويدوج و 200 کيلو گل محمدي به ارزش 16 ميليون ريال در روستاي ويدوجا از بخش بزرك كاشان بوده است.

مسؤول زكات شهرستان كاشان همچنين از تشكيل شوراي زكات در 6 شهر و 40 روستاي تابعه شهرستان كاشان خبرداد و افزود: در شش ماهه اول سال جاري 47 جلسه شوراي زكات برگزار و در اين جلسات راهكارهاي پرداخت زكات واجب و مستحبي توسط كشاورزان، اصناف و كارخانه داران براساس ادامه خشكسالي ها ارائه شد.

حجت الاسلام سهراب زاده يادآور شد: سال گذشته مبلغ 4 ميليارد و 648 ميليون ريال از زكات جمع آوري شده در شهرستان كاشان، براي مسكن نيازمندان و مبلغ 35 ميليون ريال براي هزينه درمان نيازمندان و مابقي آن براي پروژه هاي در دست اقدام هزينه شده است./303/1307/ب1

ارسال نظرات