۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۴۵۷۵۵۹
مدیر حوزه علمیه قزوین:

قرآن کریم بزرگ‌ترین کتاب مبارزاتی نهضت‌های انقلابی و سیاسی است

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه قرآن کریم یک کتاب انقلابی است که شیوه‌های مبارزاتی و سیاسی انقلاب و حکومت را به خوبی بیان می‌کند، گفت: در قرآن واژه‌ها و مطالبی وجود دارد که به روشنی گویای حرکت‌های انقلابی است، آیاتی که در رابطه با جهاد و قتال در قرآن بیان شده، جنبه‌های مختلف حرکت‌های انقلابی را به خوبی نمایان می‌کند.
حجت الاسلام علی عباسی حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در همایش طلبه عصر انقلاب که با حضور اساتید و جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین در شبستان امیرالمومنین مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد با اشاره به حرکت‌های انقلاب ائمه(ع)، گفت: تمام ائمه انقلابی و مبارز بودند و در دوران امامت خود حرکت‌های انقلابی کردند بیشتر امامان به خاطر انقلابی بودن خود زندانی شدند و عده زیادی هم به شهادت رسیدند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ما نتیجه حرکت‌های انقلابی امامان معصوم بوده است، افزود: امام امت همچون امامان معصوم(ع) دارای روحیه انقلابی و مبارز بودند و همواره در ستیز با مستکبران دارای قدرتی فوق العاده بودهمین امر موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم یک کتاب انقلابی است که شیوه‌های مبارزاتی و سیاسی انقلاب و حکومت را به خوبی بیان می‌کند، اظهار کرد: در قرآن واژه‌ها و مطالبی وجود دارد که به روشنی گویای حرکت‌های انقلابی است آیاتی که در رابطه با جهاد و قتال در قرآن بیان شده است جنبه‌های مختلف حرکت‌های انقلابی را به خوبی نمایان می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه آیاتی که گویای حرکت‌های مبارزاتی و انقلابی است در قرآن به فراوانی از آنها یاد شده است، بیان داشت: در قرآن کریم آیاتی که جنبه سیاسی و بیانگر احکام نظامی و عبادی است در قرآن فراوان ذکر شده است، احکام نظامی از احکام عبادی بیشتر است و بسیاری از احکام عبادی حکومتی است و برای اداره حکومت و جامعه به کار برده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه حرکت‌های انقلابیون عالم را در مبارزاتشان برگرفته از دستورات قرآن دانست و تصریح کرد: امیرمؤمنان و امام حسین(ع) در مبارزات خود بر ضد طاغوتیان زمان خود به قرآن استناد می‌کردند و در هر حرکتی مطابق روش و مسلک قرآن عمل می‌کردند، به طور یقین حرکت مبارزاتی زمانی به توفیق و موفقیت خواهد رسید که سرچشمه آن منبع لایزال وحی باشد.

پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از اصول و دستورات مدون آیات الهی بود

این مقام مسؤول در ادامه با بیان اینکه جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی برگرفته از اصول محکم اسلام بود، خاطرنشان کرد: در کتاب ولایت فقیه امام راحل آمده است که در جامعه فقهایی هستند که قلعه و مدافع اسلام هستند و مانع نفوذ بیگانگان خواهند بود، احکام اسلام را برای اجرا شدن برنامه ریزی می‌کنند، امام خمینی(ره) برای استحکام انقلاب شهید دادند و مردم را هم به شهادت دعوت کردند، در حقیقت امام در تمامی موارد پیشگام بودند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه اضافه کرد: جنگ تحمیلی و پیروزی انقلاب اسلامی از نوع حرکت‌های مبارزاتی و انقلابی عظیمی بود که با استناد به آیات قرآن و الگوگیری از شیوه‌های مبارزاتی امامان معصوم(ع) به ثمر نشست و توانست منشأ یک تحول عظیم در جهان اسلام باشد به طوری که نمونه و الگویی برای نهضت‌های جهادی شد.

وی در پایان گفت: ظرفیت ها برای شروع حرکت های مبارزاتی و انقلابی در حوزه‌های علمیه فراوان و غنی است، از این رو این ظرفیت‌ها باید در جای خود به حرکت درآید، اساتید باید در رأس این حرکت‌های انقلابی باشند تا طلاب بتوانند حرکت‌های خود را به درستی مشهود کنند، وظیفه طلاب این است که دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب را بررسی کرده و در این راه با آگاهی قدم بردارند./873/202/ب2

ارسال نظرات