۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۴۵۷۵۰۱
استاد حوزه علمیه قزوین:

روشنگری حضرت زینب گویای ادامه و استمرار عهد و میثاق الهی بود

استاد حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه روشنگری حضرت زینب(س) گویای ادامه و استمرار عهد و میثاق الهی بود، گفت: به نظر می رسد رسالت حجت الهی بر دوش امام سجاد(ع) نهاد شده بود، اما عمه او از تقیه برکنار است، تا چون مادرش در حمایت امام علی‌(ع)، او هم از امام خود دلیرانه و شجاعانه حمایت کند.
حجت الاسلام علی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی محمدی، استاد حوزه علمیه قزوین شب گذشته در مسجد محمدخان بیک قزوین با اشاره به حضور پررنگ بانوان در حادثه کربلا، اظهار کرد: بانوانی که در کاروان امام حسین(ع) حضور داشتند شامل هفت مادر از جمله رباب مادر حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت زینب(س) خواهر امام حسین‌(ع)، رمله مادر قاسم‌بن‌حسن، رقیه دختر حضرت علی‌(ع) و مادر عبدالله‌بن‌مسلم، مادر عمر بن جناده و مادر عبدالله‌بن‌حسن هستند که شاهد شهادت فرزندان خود بودند.

وی در ادامه افزود: حضرت زینب(س) از همان دوره کودکی از جایگاه والایی در علم و معنویت برخوردار بود و همواره با بردباری و درایت بر مشکلات غلبه می‌کرد و با صبر و شکیبایی فراوان توانست ناملایماتی همچون رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت حضرت زهرا(س) را تحمل کند و پس از آن برای پدر و برادران خویش تکیه گاهی استوار باشد.

ادامه نهضت عاشورا حاصل شجاعت و فداكاری حضرت زینب بود

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در پیام و انتقال عاشورا، خاطرنشان کرد: گرچه نهضت سیدالشهدا(ع) آغاز مبارزه و شكل‏ گیری نهضت عاشورا بود اما ادامه آن در مسیر واقعی ‏خود، حاصل شجاعت و فداكاری حضرت زینب(ع) بود، سفیر كربلا سعی داشت مبارزه ‏خود را بر اصولی تغییرناپذیر كه از مبانی قرآن و سنت نبوی مایه می‏ گرفت، پایه ‏ریزی كند تا این چنین در مسیر دفاع از قیامی خونین به درستی گام بردارد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب(س) تمام مصیبت‌های واقعه عاشورا را با چشم ظاهر مشاهده کرد، ابراز کرد: ایشان با توجه به وجود رابطه خواهری و برادری انتظار می‌رفت که این بزرگوار هم با داغ برادر زنده نماند، اما براساس مشیت الهی زنده ماند تا واقعه عاشورا را به تمام جهانیان بازتاب دهد.

روشنگری حضرت زینب گویای ادامه و استمرار عهد و میثاق الهی بود

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه روشنگری حضرت زینب(س) گویای ادامه و استمرار عهد و میثاق الهی بود تصریح کرد: به نظر می رسد رسالت حجت الهی بر دوش امام سجاد(س) نهاد شده بود، اما عمه او از تقیه برکنار است، تا چون مادرش در حمایت امام علی‌(ع)، او هم از امام خود دلیرانه و شجاعانه حمایت کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: وقتی ابن زیاد به حضرت زینب(س) گفت دیدی چگونه خداوند با برادر و اهل بیتش چه کرد حضرت در جواب فرمود به جز خوبی چیزی ندیدم، آنها افرادی بودند که خداوند برای آنها شهادت را تقدیر نموده بود، و به جایگاه و آسایشگاه خود نائل آمدند و به زودی خداوند بین تو و آنها جمع می‌کند، آن موقع خواهی دید چه کسی گرفتار است، مادرت به عزایت بنشیند، یابن مرجانه.

حضرت زینب با شجاعت خود نهضت عاشورا را جاودانه ساخت  

این استاد حوزوی تصریح کرد: حضرت زینب(س) یکی از بانوان بزرگی است که با شجاعت و روشنگری های خویش، پایه‌های حکومت امویان را به لرزه در آورد و اینگونه نهضت عاشورا را جاودانه ساخت.

وی در پایان گفت: در جامعه‌ای که فرهنگ مظلوم واقع شده است، مسلمانان می‌توانند با حرکت در این حوزه در راستای قیام امام حسین(ع) گام‌های ارزنده‌ای بردارند، چرا که مقوله فرهنگ به عنوان مظلوم‌ترین موضوع در جامعه محسوب می‌شود./873/202/ب2

 

 

ارسال نظرات