۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۷۴۶۴
مدیر مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی:

دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی به دنبال انفعال حوزه علمیه است

مدیر مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: نظام اسلامی نظام الهی است هر چند که مشکلاتی وجود دارد ولی در اصل آن که دینی و الهی است هیچ شکی وجود ندارد و دشمنان برای از بین بردن این نظام در رأس آن به قشر روحانی حمله کرده و سعی در منفعل ساختن حوزه ها هستند.
حجت الاسلام راحلی، مدیرکل حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی

حجت الاسلام حمید راحلی، مدیر مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به نیازمندیهای حوزه های علمیه و ضرورت ایستادگی در مقابل فتنه های دشمنان اشاره کرد و اظهار داشت: همانطور که جامعه به سمت پیشرفت به ویژه در بخش مجازی حرکت می کند لازم است که حوزه های علمیه با ارکان جامعه هماهنگ عمل کنند و اگر در این زمینه غفلت شود نتایج بسیار بدی در انتظار جریان دینی و الهی است.

وی افزود: جامعه نیازمند مبلغ توانمند و آشنا به زبان روز هم از نظر تکنولوژی و هم زبان مفاهمه است ولی اکنون از طرف ما چنین امکان و شرایطی وجود ندارد تا افراد توانمندی را به عنوان مبلغ به جهان ارسال کنیم.

مدیر مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی تاکید کرد: برای اینکه در آینده متاسف نباشیم و احساس نکنیم که از جهان عقب هستیم باید امکانات و شرایط لازم برای تهیه ابزار مورد نیاز و رسیدن به زبان مفاهمه در جهان را برای طلاب دینی فراهم کنیم.

وی گفت: در کشور آفریقا شخصی به نام شیخ زکزاکی ظهور و چقدر دین را تبلیغ و ترویج کرد چون زبان مردم را می دانست، ما در جامعه المصطفی این کار را می کنیم و اگر غیر از این کنیم از جهان عقب مانده و در برابر متخاصمین دین اسلام دچار انفعال می شویم.

حجت الاسلام راحلی با اشاره به اهمیت فضای مجازی و تلاش دشمنان اسلام با ستفاده از این ابزار برای تغییر باور و نگرش مردم به سبک زندگی اسلامی و دینی، عنوان کرد: ورود مستقیم شخص مقام معظم رهبری در امر مدیریت مجازی و انتخاب فردی از طرف ایشان به عنوان مدیر فضای مجازی نشان از اهمیت این مسأله است.

ووی تاکید کرد: صاحبان علم و معرفت دینی باید در فضای مجازی حاضر بوده و به شبهات پاسخ دهند و نیروهای لازم را برای ورود به این فضا تربیت کنند تا در مقابل هجمه دشمنان سپر دفاعی و حتی هجومی قویی داشته باشیم.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان غربی توضیح داد: تهاجم به شکل گسترده به ما وارد شده و ما نتوانستیم آنطور که باید خود را با جهان منطبق کنیم ولی به معنای عقب نشینی حورزه ها نیست و آثاری که امروز از دین و دینداری بر جاست محصول زحمات علما و روحانیت است که در مساجد و حسینیه ها به تبلیغ و ترویج دین می پردازند.

وی ادامه داد: اما به شکلی که مقام معظم رهبری درمورد مسائل فرهنگی دغدغه دارند حوزه ها نتوانسته اند ورود کرده و خود و جامعه را از آسیبها و خطرات تهاجم فرهنگی بیمه کنند.

حجت الاسلام راحلی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام متوجه این قضیه هستند که اگر بخواهند دین را از چشم مردم انداخته و اعتقادات آنان را سست کنند باید از تخریب حوزه های علمیه و علما شروع کنند و اگر هم از عالمی به ظاهر دفاع می کنند عالمی است که در مسیر اهداف و برنامه های آنان حرکت کرده و به نوعی مهره خود آنها در جریان هجمه و تخریب دین است.

وی ابراز کرد: نظام اسلامی نظام الهی است هر چند که مشکلاتی وجود دارد ولی در اصل آن که دینی و الهی است هیچ شکی وجود ندارد و دشمنان برای از بین بردن این نظام در رأس آن به قشر روحانی حمله کرده و سعی در منفعل ساختن حوزه ها دارند.

مدیر مدارس علمیه خواهران آذربایجان غربی در پایان تاکید کرد: روحانیتی که در شبکه های تکفیری شیعه و سنی فعالیت می کنند دست نشانده و تربیت یافته دشمنان هستند چون لازمه امر به معروف و نهی از منکر شناخت آن و بیزاری از دشمنان الهی است و کسی که در خدمت دشمنان است یا شناختی از دین ندارد یا مهره دشمنان است./302/936/ب1

ارسال نظرات