۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۵۷۱۴۸
جلیلی:

در انتخابات 96 یک گام به جلو حرکت می‌کنیم

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتخابات آینده گفت: قطعا در انتخابات 96 ما یک گام به جلو حرکت می‌کنیم.
سعید جلیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در همایش"کاخ سبز دیروز، کاخ سفید امروز" که در دانشگاه تربیت شهید رجایی برگزار شد با اشاره به اینکه مقابله با حقیقت کار آسانی نیست، اظهار داشت: در تاریخ خیلی از افراد وجود دارند که کلمات حقی را مطرح می‌کردند اما اهداف شوم داشتند، امام راحل در یک سال پایانی عمر خود دائما از اسلام ناب و اسلام آمریکایی صحبت می‌کردند و این امر به خاطر آن بود که اسلام چهره دیگری به خود نگیرد.

وی ادامه داد: در عرصه شناخت حق و باطل ما نباید انتظار داشته باشیم کسانی که به مقابله با حق بلند می‌شوند به شکلی شفاف مشخص باشند، در عرصه بین‌الملل امروز نظامی شکل گرفته که کسانی مدعی خلع سلاح هسته‌ای می‌شوند که خودشان بیشترین کلاهک هسته‌ای دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان این که امروزه در جهان شاهد هستیم کسانی دم از حقوق بشر و حذف تروریسم می‌زنند که خودشان تروریسم محض هستند، خاطرنشان کرد: این افراد سعی دارند در زمینه‌های مختلف مثل مبارزه با تروریسم که خودشان 5سال بیشترین فعالیت برای تشکیل و تقویت آن را داشتند انجام دهند تا پیرو آن حرکات تروریستی در مناطق مختلف را محکوم کنند.

جلیلی تاکید کرد: برخی مفاهیم امروزه هست که باید به آن توجه کنیم، مفهومی که می‌تواند شما را به جلو براند یا به عکس به عقب برگرداند، یکی از این مفاهیم "صبر" است، یکی از تلاش‌های دشمن این است که ما را وادار می‌کند این صبر راهبردی موجود در وجود ما را از ما بگیرد.

وی یادآور شد: قرآن می‌گوید حق و صبر ملزوم هم است و اگر هر کدام آن نباشد مشکل ایجاد می‌شود، صبری که همراه با روشنی و حقیقت باشد جواب می‌دهد، اسلام ناب را زمانی می‌بینید که این صبر ضامن حقوق شما و پیشبرد حق شما باشد، ملت ما تجربه صبر راهبردی را دارد، در تحریمی که دشمن بعد از جنگ بر ما تحمیل کرد به خاطر صبر مردم بود که امروز توانستیم سلاح‌ها و موشک‌هایی را تولید کنیم که دشمن را می‌ترساند و امنیت ما را برقرار می‌کند.

وی بیان کرد: صبر جمیل در قرآن و صبر بصیر نمونه هایی است که اسلام معرفی می کند. دولت مقدر دولت تصمیم گیرنده با حوصله است، اینکه بیان می شد که یک صبر راهبردی داشته باشیم به خاطر این است که دشمن ما را با عجله از راه منحرف نکند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: با سراسیمگی هیچ گاه نمی‌توان به جایی رسید، در نقطه مقابل صبری خوب است که به دنبال حق باشد، نه اینکه ما را به سوی وعده‌های غلط ببرد، اینکه امروز مردم ما را به صبر ترغیب می‌کنند به خاطر این است که شتاب‌زده به سوی گمراهی نرویم.

جلیلی با اشاره این که داشتن صبر برای مسؤولان یک ضرورت است، تصریح کرد: زمانی که درباره معادله برد_برد حرف می‌زدیم نباید سیاست ما نسبت به طرف مقابل عجله باشد بلکه ما باید سیاست صبر و حوصله را در پیش می‌گرفتیم، صبر ما باید در اتکا به دانشمندان داخلی باشد نه به دشمن بد عهدی که حق نیست.

وی اضافه کرد: امروز با یک نگاه ملی به صبری که در بستر حقیقت است باید توجه شود، اگر ما به جای نگاه عجولانه اقدامات صبورانه کنیم موفق خواهیم بود، برای نمونه صبر مهندسان انرژی هسته‌ای ما باعث شد که به موفقیت برسیم، حالا اگر اینگونه صبرها را به خرج ندهیم باید منتظر صبر دشمن باشیم و ببینیم که چه زمانی به تعهدات و وظایف خود عمل می‌کند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی ابراز داشت: امروز ما در یک مسیر امید قرار داریم و این حاصل یک روشنفکری است که در کشور به وجود آمده است، اگر ما در این عرصه دچار سستی شویم مسیر ما برعکس خواهد شد.

جلیلی بیان کرد: آزادی یکی از مفاهیم صبر است، آنچه آزادی را می‌تواند تعالی دهد حقیقت است پس اگر دائم بگویید آنچه می‌بینیم حقیقت نیست در اصل باعث می‌شوید آزادی به وجود نیاید، در داخل کشور ما آزادی در چارچوب حقیقت بیان می‌شود، تمام تلاش دشمن ما این است که اسقلال در کشور وجود نداشته باشد، زیرا در کنار استقلال آزادی موج می‌زند.

وی ادامه داد: آنچه می‌تواند آزادی را برقرار کند قانونی است که مبتنی بر حق باشد، اگر مردم کسی را انتخاب می‌کنند هم باید به آن احترام بگذارند و او اجازه دارد کار درست را انجام دهد، این مصداق آزادی است، باید امروز دید که دولت چگونه باید در مسیر سیاست خارجی حرکت می‌کند تا به موفقیت برسد و به او کمک کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انتخابات آینده گفت: در انتخابات رفتار سیاسی مدنظر است که آن چه نظام را تداوم می‌دهد در نظر بگیریم، رای ما به رییس جمهور نیست بلکه مجموعه نظام از مردم و مسئولان در جهت آرمان‌های مردم در انتخابات حرکت می‌کنند و کاندیداها نیز متناسب با همین هدف گام خود به جلو را برمی‌دارند، قطعا در انتخابات 96 ما یک گام به جلو حرکت می‌کنیم.

جلیلی با بیان ای نکه چرا تحریم‌ها در سال 89 شدیدتر شد، تصریح کرد: ابتدا باید گفت یک بحث قطعنامه است که مناسباتی در دنیا شکل گرفته و این که چه کسانی این قطعنامه را صادر می کنند مهم است، برخی اعلام می‌کنند کشورهای دنیا نباید انرژی هسته‌ای یا سلاح هسته‌ای داشته باشند و این سوال پیش می‌آید چرا خودشان دارند.

وی اظهار کرد: ان پی تی هدفش این است که هر ملتی به دنبال انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای باشد، در سال 82 تعلیق داوطلبانه را به ما پیشنهاد داد و پس از آن گفتند تعلیق باشد و در کنار آن ابزار آلات شما نیز تخریب شود، این دقیقا برخلاف آن چیزی بود که ان پی تی می‌گوید.

جلیلی ادامه داد: در دوره‌ای که بنده مذاکره کننده بودم ما مشکل فعالیت صلح آمیز نداشتیم و این موضوع را اعلام کردیم اما آژانس به ما تهمت زد که شما پرونده را کش می‌دهید که زمان بخرید، از این رو ما را تحت فشار گذاشتند که زیر 18 ماه مشکل هسته‌ای حل شود و ما تلاش کردیم زیر 6ماه موضوع را حل کردیم و به امضای رییس آژانس هسته‌ای رساندیم، در همان روز آژانس قطعنامه جدیدی صادر کرد که طی آن دوباره سنگ اندازی بر چرخه‌ هسته‌ای ایران شروع شد.

وی در پایان گفت: استکبار زمانی که دید کشور ما مهندسانی دارد که برای انرژی هسته‌ای تمام تلاش خود را می‌کنند چون اعتقاد دارند که حق قانونی آنهاست فشار را بر ما بیشتر کرد، در فتنه 88 هم از داخل ایران به آن سوی مرزها پیغام رساندند که تحریم‌ها را تشدید کنید تا ایران به زانو در بیاید و به همین منظور در سال 89 قطعنامه جدیدی صادر کردند، اما با صبر راهبردی کشور توانستیم دشمن را به زانو در بیاوریم./816/پ202/ج

 

ارسال نظرات