۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۴۵۷۱۴۳
آیت‌الله علوی گرگانی:

برخی کشورهای اسلامی در برپایی نماز جماعت از ما جلوترند

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نماز را مهم‌ترین رکن بعد از ایمان و ولایت دانست و تصریح کرد:‌ نماز بالاترین عمل عبادی است و متأسفانه تاکنون آن گونه که باید، نتوانسته‌ایم فرهنگ‌سازی شایسته‌ای در این‌باره انجام دهیم تا در جوانان انگیزه اقامه نماز به جماعت ایجاد شود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا حضرت آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه در دیدار اعضای ستاد اقامه نماز استان قم ضمن قدردانی از فعالیت مسؤولان ستاد اقامه نماز اظهار داشت: بخشی از کمبود‌های موجود در استان قم شناسایی و برطرف شده است اما بازهم کمبود‌هایی وجود دارد که لازم است به زودی برطرف شوند چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران باید در تمام عرصه‌ها از کشور‌های اسلامی دیگر پیشرو باشد.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی نماز را مهم‌ترین رکن بعد از ایمان و ولایت دانست و تصریح کرد:‌ نماز بالاترین عمل عبادی است و متأسفانه تا کنون آن گونه که باید نتوانسته‌ایم فرهنگ‌سازی شایسته‌ای در این‌باره داشته باشیم تا در جوانان انگیزه اقامه نماز به جماعت ایجاد شود.

وی با بیان این که برخی کشور‌های اسلامی در برپایی نماز جماعت از ما جلوترند، ابراز داشت: حجت الاسلام قرائتی در فرهنگ‌سازی اقامه نماز جماعت بسیار کوشیده‌اند اما متأسفانه در دانشگاه‌ها و مدارس نسبت به این امر مهم توجه کافی نمی‌شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در آیات قرآن کریم از خواندن نماز به واژه اقامه نماز اطلاق شده و این تعبیر نشانگر آن است که بهتر است نماز به صورت جماعت برگزار شود چرا که واژه اقامه به معنای برپایی چیزی به صورت جمعی است.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی جریان داشتن نماز و انفاق در جامعه اسلامی را مهم ارزیابی و تصریح کرد: خداوند متعال همواره از بندگان خود دو اصل عبادی و مالی همچون اصل عبادی نماز و اصل مالی انفاق را خواسته است از این رو ضروری است تا در جامعه اسلامی نماز و انفاق همواره جریان داشته باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری در راستای جذب حداکثری نمازگزاران برای برپایی نماز جماعت تأکید کرد: برای اقامه نماز جماعت باید بیشتر سرمایه‌گذاری کرد چرا که خداوند متعال فرموده است نمی‌گذارم احسن شما بدون اجر و پاداش بماند. /878/پ202/ج

اکتای بهمنی
ارسال نظرات