۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۴۵۶۳۸۴
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران سنقر:

مداحان و ذاکران به روشنگری اصل واقعه عاشورا بپردازند

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران سنقر با اشاره به اینکه مداحان می توانند شبهات واقعه عاشورا را برطرف کنند، گفت: مداحان با بیان حقایق و مقتل خوانی صحیح علاوه بر آشنا کردن مردم با اصل واقعه عاشورا روشنگری خوبی در این زمینه داشته باشند.
آموزش مداحی نهضت عاشورا

خانم شاهملکی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، از برگزاری کارگاه آموزش مداحی خبر داد و ابراز داشت: کارگاه آموزش مداحی با حضور طلاب خواهر به مدت یک ماه در حوزه علمیه شهرستان سنقر برگزار می شود و طلاب پس از گذراندن این دوره آماده اعزام به مجامع عمومی و مدارس علمیه خواهند شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر مطرح کرد: مداحان با استفاده از مجالس مداحی می توانند کمک بزرگی در جهت رفع شبهات عظیم وارده به حادثه کربلا داشته باشند و از طرف دیگر با بیان حقایق و مقتل خوانی صحیح علاوه بر آشنا کردن مردم با اصل واقعه عاشورا روشنگری خوبی در این زمینه داشته باشند.

این مسؤول ادامه داد: امروز که برخی مداحان فقط در جهت گریاندن مردم تلاش می کنند، در صورتی که تربیت نسلی آشنا با حقایق و معارف عاشورا از ضروریات جامعه است.

خانم شاهملکی تصریح کرد: مداحی و ذاکری یکی از راه هایی است که می توان به واسطه آن یاد و نام ائمه اطهار(ع) را گرامی داشت و مظلومیت هایی را که بر آنها روا داشته شده نسل به نسل انتقال داده و بیان کرد.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در واقعه ذاکران و مداحان افرادی هستند که وظیفه خطیر شناساندن و بیان مصیبت امامان معصوم را دارند و وظیفه سنگینی که در حادثه کربلا و پس از آن بر دوش امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) بود را امروز مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت بر عهده دارند.

خانم شاهملکی تأکید کرد: ذکر مصیبت ائمه اطهار(ع) خود یک تبلیغ است، در نتیجه مبلغ و طلبه ای در این زمینه موفق خواهد بود که مداح  و روضه خوان خوبی باشد تا وظیفه سنگین ذاکری مصیبت ائمه ‌را به خوبی انجام دهد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران شهرستان سنقر ابراز داشت: ذکر مصیبت سنتى در جهت احياى ياد و نام ائمه معصومین(ع) و زنده نگه داشتن حادثه عاشورا است و چه بهتر که این سنت در بین طلاب بیش از اقشار دیگر رواج داشته باشد.

استاد حوزه علمیه در پایان اظهار داشت: بهتر است فراز پایانی سخنرانی، روضه و مداحی باشد تا مردم را مشتاق نسبت به گریه و اشک بر امام حسین(ع) کند، از این رو طلاب و روحانیان نسبت به این مسأله توجه لازم را داشته باشند./857/303/ب2

ارسال نظرات