۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: ۴۵۵۱۳۵
امام جمعه موقت كاشان:

هدايت جامعه در گرو هدايت خانواده است

امام جمعه موقت كاشان گفت: تمامي كُنش‌ها و واكنش‌هاي افراد يك جامعه متأثر از رفتارهاي خانواده ها است، از اين رو هدايت جامعه در گرو هدايت خانواده است، اگر خانواده خوب هدايت شود جامعه نيز در مسير صحيح قرار خواهد داشت.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار صبح امروز در مراسم زيارت عاشورا در مسجد آيت الله رضوي، گفت: سبك زندگي شامل زندگي فردي، خانوادگي و اجتماعي است و زندگي اجتماعي انسانها متأثر از زندگي فردي و خانوادگي است و اصل و اساس قيام امام حسين(ع) نيز آموزش سبك زندگي قرآني و اهل بيتي است.

وي با بيان اينكه قلب زندگي انسان، محور خانواده است، گفت: اگر هدايت خانواده براساس سبك زندگي قرآني و اهل بيت(ع) باشد، هدايت اجتماع نيز براساس سبك زندگي قرآني و اهل بيت(ع) خواهد بود، از اين رو رفتارهاي خانواده در بيرون از خانه و در اجتماع بروز و ظهور دارد.

به گفته وي، تمامي كُنش‌ها و واكنش‌هاي افراد يك جامعه متأثر از رفتارهاي خانواده ها است، از اين رو هدايت جامعه در گرو هدايت خانواده است، اگر خانواده خوب هدايت شود جامعه نيز در مسير صحيح قرار خواهد داشت.

حجت الاسلام اسلامي تبار يكي از چالشهاي سبك زندگي در خانواده را عدم پذيرش واطاعت ناپذيري فرزندان دانست و اظهارداشت: اين چالش خانواده ريشه در چگونگي تربيت و عدم توجه به موقع تربيت فرزندان دارد.

امام جمه موقت كاشان با اشاره به اينكه پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، من را خدا ادب كرد و خوب هم ادب كرد، گفت:  اميرمؤمنان(ع) نيز شاگرد مكتب پيامبراكرم(ص) است و امام حسن(ع) و امام حسين(ع) نيز در مكتب فاطمه زهرا(س) تربيت شدند.

وي با تأكيد بر اينكه پدر و مادر باید بخشي از زندگي خود را بايد براي تربيت فرزندان خود سرمايه‌گذاري كنند، گفت: يكي از وظايف مهم و اساسي پدر و مادر رفاقت و محبت به فرزندان است تا فرزندان آنها احساس كمبود محبت نكنند تا بخواهند محبت را در خارج از خانواده جست و جو كنند.

حجت الاسلام اسلامي تبار رفاقت و محبت نسبت به فرزندان در خانواده را هنر پدر و مادر در تربيت فرزندان دانست و ادامه داد: پيامبراكرم(ص) مي فرمايد، به فرزندان خود احترام بگذاريد و از موضع قدرت با آنها رفتار كنيد.

وي يادآور شد: پدران و مادران بايد مراقب باشند و قدر خود را بدانند، چرا كه خداوند افتخار تربيت يكي از بندگان خود را به پدر و مادر واگذار كرده است و از اين بابت پدران و مادران به دليل اين تفويض اختيار به خود ببالند.

امام جمه موقت كاشان در ادامه فرزند و تربيت فرزندان در خانواده را بخش تفكيك ناپذير زندگي انسان دانست و افزود: پدر و مادر براي آموزش و پرورش فرزندان خود بايد سرمايه گذاري‌ كنند./1307/202/ب2

ارسال نظرات