۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۴۵۴۰۳۵
رییس حوزه های علمیه دورود مطرح کرد؛

چند مسؤولیتی؛ مانع تحقق تحول حوزه

رییس حوزه های علمیه شهرستان دورود با اشاره به اینکه چند مسؤولیتی بودن از سرعت، دقت، برنامه ریزی و کیفیت کارها می کاهد، گفت: چند مسؤولیتی بودن در انجام کارها مانع تحقق تحول حوزه است.
حوزه

حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در راستای تحول در حوزه ها بیان داشت: رهبری با توجه به حساسیتی که نسبت به حوزه دارد، راه تحول را برای آینده حوزه ترسیم کرده است.

وی افزود: اهالی حوزه علمیه در زمینه ایجاد تحول و تحول آفرینی حوزه نقش بسزایی دارند و باید همواره در این زمینه به منویات و مطالبات رهبری توجه داشته باشند.

رییس حوزه های علمیه شهرستان دورود با اشاره به اینکه حوزه های علمیه به صورت عام و پراکنده در سطح کشور فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: هرکدام از این حوزه ها در تحقق مطالبات رهبری در ایجاد تحولات نقش مهمی دارند.

وی نقش علمای حوزه علمیه قم و شورای عالی حوزه های علمیه کشور را مهم خواند و اظهار داشت: عالمان دلسوزی عضو شورای عالی حوزه های علمیه هستند ولی به دلیل مسؤولیت پذیری در چندین زمینه زمان و فرصت کافی در جهت انجام امور را ندارند.

حجت الاسلام الهی نژاد با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در این زمینه که می فرمایند مرد را دو کار نشاید، افزود: برخی مواقع چندین نفر از عهده انجام یک کار بر نمی آیند در صورتی که مشاهده می شود امروز یک فرد چندین مسؤولیت را عهده دار است.

وی تصریح کرد: چند مسؤولیت داشتن از سرعت و کیفیت کارها می کاهد و نتیجه آن این است که با وجود تأکید رهبری در سالهای اخیر در زمینه ایجاد تحول باز هم در عمل اتفاقی صورت نگرفته است.

رییس حوزه های علمیه شهرستان دورود اظهار داشت: از شورای عالی حوزه های علمیه انتظار می رود برای دستیابی به اهداف عالیه حوزه و تحقق تحول در حوزه ها در مسؤولیت پذیری حوزویان بازنگری صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به حجم بالای خدمات نباید از تلاشهای گسترده حوزه های علمیه غفلت کرد، ادامه داد: در راستای عملیاتی کردن مطالبات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید، بزرگان حوزه باید از مشغله های فکری خود کم کرده تا فرصت لازم برای رسیدگی به امور حوزه را داشته باشند.

حجت الاسلام الهی نژاد یادآور شد: امید است با استفاده از نیروهای جوان، تحصیل کرده و انقلابی در عرصه های گوناگون در زمینه ایجاد تحول و تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب گام برداشت./302/9459/ب1

ارسال نظرات