۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۵۹۵
رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور:

نخستین رمز رسیدن به پژوهشهای اصیل ولایتمداری است

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با تأکید بر اینکه مقدمه پژوهش، علوم ریشه ‌ای و ژرف است و پژوهش باید اصیل و متناسب با نیازهای جامعه باشد، گفت: نخستین رمز رسیدن به پژوهشهای اصیل ولایتمداری است.
غلامرضا منتظری، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، غلامرضا منتظری، رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور، شامگاه شنبه سوم مهرماه، در همایش بزرگ اساتید دانشگاه، نخبگان و ورزشکاران که به بهانه هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: بدون تردید هیچ مکتبی به اندازه اسلام برای علم و دانش ارزش قائل نیست.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه در کسب علم و دانش نخستین مرزی که گسسته می‌ شود مرز جغرافیایی است، چرا که انسان برای کسب علم لازم است به نقاط دوردست سفر کند، گفت: مرز دوم جنسیت است، چرا که کسب علم زن و مرد نمی ‌شناسد و مرز دیگر شخصیت است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه مقدمه پژوهش، علوم ریشه ‌ای و ژرف است و پژوهش باید اصیل و متناسب با نیازهای جامعه باشد، بیان کرد: نخستین رمز رسیدن به پژوهشهای اصیل ولایتمداری است.

منتظری با بیان اینکه دلیل این موضوع که دوران دفاع مقدس جز دیدنی ‌ترین، عمیق ‌ترین و اثرگذارترین دورانها در تاریخ ایران اسلامی شده است، ولایتمداری است، افزود: گوش به فرمان ولایت بودن رزمندگان در جنگ هشت‌ ساله موجب شد تا دوران دفاع مقدس تبدیل به برگ زرینی در تاریخ ادوار این سرزمین شود.

رییس سازمان بسیج هنرمندان کشور با اشاره به اینکه ضروری است قلمرو نگاهمان را به منشور قافله ‌سالاری عاقل و دانا معطوف کنیم، ادامه داد: نکته دیگر که بسیار حائز اهمیت است خودسازی در هر رده و گروهی است که انسان در آن قرار دارد چرا که رسیدن به معنویت نیازمند خودسازی درونی است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: موضوع دیگری که می‌ توانیم از دفاع مقدس برداشت کنیم خلوص است، عیار انسان و کاری که انجام می ‌دهد با خلوص ارزش پیدا می ‌کند.

وی با تأکید بر اینکه امام راحل تنها راز نیکبختی را قطع وابستگی به اجانب می ‌دانستند و توصیه بسیار به تکیه ‌بر قابلیتهای درونی داشتند، تصریح کرد: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب می ‌بینیم که ایشان شرط رسیدن به قله ‌های تمدن را مدیریت جهادی عنوان کرده ‌اند، مدیریتی که نمونه آن را در دفاع مقدس از سوی جوانان این مرز و بوم دیده ‌ایم.

منتظری در پایان گفت: پرورش‌ یافتگان مکتب امام خمینی(ره) با روحیه جهادی توانستند ارتش تا دندان مسلح عراق را شکست دهند و در واقع معنای مدیریت جهادی کار با تمام ظرفیت و توان است./9457/202/ب2

ارسال نظرات