۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۴۵۱۵۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

تشکلهای فعال در طرح تحول باید دارای پشتوانه اجرایی و مورد تأیید مراجع باشند

حجت الاسلام حدادپور عدم وجود متولی رسمی برای طرح تحول حوزه های علمیه را از بزرگترین موانع بر سر راه تحقق آن دانست و گفت: تشکلهای فعال در طرح تحول باید رسمی، دارای پشتوانه اجرایی و مورد تأیید شورای عالی حوز های علمیه و مراجع معظم تقلید باشند تا بتوانند به عنوان ‏متولی مطرح شوند و نتایج لازم را بگیرند.‏
تحول در حوزه

حجت الاسلام محمدرضا حدادپور، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، در رابطه با موانع تحول در متون آموزشی حوزه علمیه، گفت: برای ایجاد تحول در متون آموزشی حوزه علمیه باید طرحی نو در اندازیم و طرح کلی واحدی در این زمینه شکل بگیرد.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین موانع بر سر راه تحول در متون آموزشی حوزه همین عدم وجود طرح واحدی است که مورد پذیرش همه بزرگان حوزه علمیه باشد، دلیل اصلی برای عدم وجود طرح واحد هم نبود متولی رسمی برای این منظور است.

کارشناس مسائل مذهبی افزود: من بعید می دانم امروز هنوز جایی وجود داشته باشد که از طرف شورای عالی حوزه علمیه قم و با تأیید همه مراجع تقلید به صورت رسمی متولی طرح تحول در حوزه های علمیه باشد، امروز تنها یک سری اسامی صوری برای پیگیری طرح تحول وجود دارند.

حجت الاسلام حدادپور اظهار داشت: گروهها، نهادها و افرادی که امروز برای تحقق طرح تحول تلاش می کنند، یا رسمی نیستند و یا اگر هم رسمی هستند متأسفانه پشتوانه اجرایی ندارند، «شورای تحول» و تشکل «طلاب تحول خواه حوزه علمیه» از جمله گروههایی هستند که در این زمینه فعال هستند.

وی در ادامه گفت: گروهها و نهادهایی که در زمینه طرح تحول همفکری، برنامه ریزی و تلاش می کنند باید رسمی، دارای پشتوانه اجرایی و مورد تأیید شورای عالی حوز های علمیه و مراجع معظم تقلید باشند تا بتوانند به عنوان متولیان اجرای طرح تحول مطرح شوند و نتایج لازم را بگیرند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: امروز هنوز درباره مسائل بسیار جزئی که در درجه چندم اهمیت در مسائل آموزشی هستند و ربطی هم به متون آموزشی ندارند و تنها مربوط به برنامه ریزی برای وقت کلاسها در پایه های مختلف تحصیلی در حوزه ها هستند، اختلاف نظر وجود دارد و نتیجه لازم گرفته نمی شود./869‏/302/ب2

 

ارسال نظرات