۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۵۱۵۲۲
عالم اهل تسنن لبنانی:

انحراف از واقعه غدیر ظلم به قرآن و عترت است

امام جمعه اهل تسنن صیدای لبنان از فراموشی واقعه غدیر میان اهل سنت به شدت انتقاد و از عدم عمل به وصیت پیامبر اکرم(ص) ابراز تاسف کرد.
شخ صهیب الحبلی از روحانیان اهل تسنن لبنان شیخ صهیب حبلی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از النشره، شیخ صهیب حبلی عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در خطبه های نماز جمعه روز گذشته مسجد حضرت ابراهیم(ع) صیدا بازداشت امیر داعش در این کشور را به ارتش تبریک گفت و افزود: بازداشت یکی از خطرناک ترین رهبران تروریسم در اردوگاه علیه الحلوه که درصدد انجام عملیات تروریستی بود، نشان داد که نیروهای امنیتی چشم بیداری حامی امنیت کشور هستند.

وی با اشاره به استقبال گروه های مختلف فلسطینی از بازداشت عماد یاسین افزود: گروه های فلسطینی برای پیگرد و بازداشت عناصر تروریستی و نجات ساکنان اردوگاه ها از خطر تروریسم باید با دستگاه های امنیتی لبنان همکاری کنند.

این روحانی اهل تسنن در بخش دیگری از سخنان خود ادامه جنایت آمریکا و عربستان علیه ملت یمن را محکوم کرد و اظهار داشت: استفاده آل سعود از بمب های فسفر سفید در استان الحدیده به مثابه لکی ننگی است که بر پرونده «پادشاهی مرگ» افزوده می شود.

شیخ حبلی همچنین این جنایت را همطراز جنایت صهیونیست ها توصیف کرد.

غدیر امتداد رسالت نبوی است

وی در بخش دینی خطبه های نماز جمعه از واقعه غدیر به عنوان رخدادی تاریخی بزرگ و مهم یاد کرد و گفت: غدیر امتداد رسالت نبوی و دژ محکمی برای اسلام است. امامت یک مساله جدید به شمار نمی آید بلکه در قرآن به آن اشاره شده و وجود امام برای مسلمانان سبب یأس و ناامیدی دشمنان می شود.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان، غدیر را رخدادی ثبت شده در تاریخ عنوان کرد و ادامه داد: غدیر از وقایعی است که حدیث متواتر درباره آن وجود دارد و هیچ کس نمی تواند آن را مخفی کند. در حالی که متعلق به همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است، میان اهل تسنن به تدریج در حال فراموش شدن و میان شیعیان در حال گسترش است.

وی خاطر نشان ساخت: خلاصه رخداد غدیر این است که پیامبر(ص) پس از بازگشت از حجت الوداع در مکانی به نام غدیر خم نزدیک جحفه در جنوب مدینه به ده ها هزار حاجی دستور توقف داد و علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد. عمر بن خطاب نیز با یاد کردن از علی(ع) به امیرالمومنان با ایشان بیعت کرد.

وهابی ها ادامه دهنده راه امویان در جنگ علیه اهل بیت(ع) هستند

این روحانی اهل تسنن افزود: دشمنان و کینه توزان نسبت به علی(ع) ما را از معرفت ایشان و اهل بیت(ع) دور کرده اند و بر همین اساس است که چیزی از این خاندان نمی دانیم. امویان در این مساله موفق عمل کرده و بسیاری از علمای اهل تسنن به دلیل عشق به اهل بیت(ع) مورد شکنجه قرار گرفته و حتی امام شافعی نیز به تشیع متهم شده و النسائی را به دلیل نگارش کتاب فضائل علی(ع) به قتل رساندند.

شیخ حبلی وهابی ها را ادامه دهنده راه جنگ علیه اهل بیت(ع) توصیف کرد و گفت: انحراف ما از وصیت غدیر نه تنها ظلم علیه علی(ع) بلکه ظلم به قرآن کریم و عترت به شمار می آید در حالی که شیعیان این مساله را به خوبی اجرا می کنند.

وی بر لزوم توجه به همه وصیت غدیر تأکید کرد و بیان داشت: در سالروز این واقعه به مسلمانان می گوییم که شما به این وصیت نامه عمل نکردید چرا که قران مهجور واقع شده و عترت مورد هدف قرار گرفته است و اهل بیت(ع) مورد لعن بر منابر و آوارگی و قتل قرار گرفتند.

این روحانی لبنانی تصریح کرد: همه امت اعم از شیعه و سنی در مهجور کردن قرآن دست دارند. ناصبی ها به صورت مستقیم به جنگ با قرآن و اهل بیت(ع) رفتند و این واقعیتی است که باید با شجاعت به آن اذعان کرد./980/ب901/د

محمدرضا جایروند
ارسال نظرات