۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۵۱۲۸۱
جانشین فرمانده کل سپاه در برنامه گفت وگوی ویژه خبری:

FATF اهرمی برای تحریم و فشار بیشتر به ایران است/ درباره سپاه نگرانی نداریم

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران FATF را معاهده و اهرمی برای تحریم بیشتر و دخالت در امور داخلی کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که بهتر است در زمینی که دشمن تعیین می کند بازی نکنیم.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پنجشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، با گرامی داشت هفته دفاع مقدس، شهدا را ستارگان درخشان آسمان ایران اسلامی و مظهر فضیلت و ایمان جامعه دانست.

وی با بیان این که امروز ما در پیام الهی رهبر معظم انقلاب چهره آسمانی شهدای عزیز را مشاهده کردیم، گفت: به روان تابناک شهدا درود می فرستیم و از خدای متعال می خواهیم در ادامه مسیر شهیدان ثابت قدم باشیم.

دفاع مقدس از پدیده های شگفت و شگرف تاریخ بشریت است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران دفاع مقدس را از پدیده های شگفت و شگرف تاریخ بشر دانست و گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله نابرابرترین جنگ بین یک کشور و ائتلاف جهانی بود.

سردار سلامی ادامه داد: نظام سلطه تصور می کرد نظام نوپای ما قادر نیست از هویت و تمامیت ارضی و استقلال خود دفاع کند.

وی با بیان این که حوادث دفاع مقدس در جنگ های گذشته و احتمالا جنگ های آینده تکرار نشده و نخواهند شد، گفت: در اوج محاصره تسلیحاتی و در یک محاصره اقتصادی جمهوری اسلامی توانست جنگ با مقایسه جهانی را پیروزمندانه اداره کند.

هیچ قطعه ای از خاک میهن با مذاکره و دادن امتیاز سیاسی آزاد نشد

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: هیچ قطعه از کشور ما با مذاکره و دادن امتیاز سیاسی آزاد نشد، این جوشش ایمان ها و خروش مردم و حضورشان در صحنه های جنگ و اتصال شان به میدان جنگ و بکار گیری خلاقیت های و نوآوری های تاکتیکی میدان موازنه نظامی را در صحنه نبرد به سود ایران اسلامی تغییر دهد.

سردار سلامی افزود: شگفتی های نظامی که اتفاق افتاد متکی بر ایمان حقیقی و پشتوانه عظیم ملت و هدایت های نورانی حضرت امام و تکیه به ظرفیت های داخلی بود.

وی اظهار کرد: ما در محاصره کامل اقتصادی و تسلیحاتی بودیم، ما در جنگ هیچ چیز نداشتیم، اما طرف مقابل با حمایت همه جانبه نظام سلطه انواع مهمات، جنگنده ها و جنگ افزارهایی شیمیایی در اختیار داشتند.

مدیریت سیاسی جنگ بر عهده آمریکایی ها بود

سردار سلامی با بیان این که مدیریت سیاسی جنگ به عهده آمریکایی ها بود، گفت: جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی علیه نظام نوپا بود، نتیجه طبیعی این نبرد بر اساس موازنه قدرت های رایج باید در همان روزهای اول به نفع طرف مهاجم تمام می شد اما طولانی ترین و نابرابرترین جنگ قرن بیستم افتخار جاودان ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ باقی ماند و فرضیه جنگ دیگر علیه ایران را برای همیشه مسخ کرد.

وی بیان کرد: ما امروز به دلیل همان فداکاری ها در امنیت قرار داریم، دفاع مقدس از درخشان ترین قطعات تاریخ اسلام بود.

سردار سلامی بیان کرد: امروز خود اتکایی در صنایع دفاعی و نظامی احساس می شود، این واقعیت به شکل کاملا واقعی و پذیرفته شده نزد صاحبان همه اربابان قدرت ظاهری پذیرفته شده، امروز در تولید و گسترش همه جنگ افزارها کاملا بر اساس استعدادهای داخلی در تمام فرآیندها خود اتکا و مستقل و توانمند هستیم.

در حوزه پهبادها با قدرت های دنیا برابری می کنیم

سلامی افزود: ما امروز در حوزه پهبادها در لبه تکنولوژی مدرن دنیا هستیم و با آمریکا، چین و روسیه برابری می کنیم و برخی از این قدرت ها خواهان فناوری های ما هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان این که برخی پهبادهای ما قادر هستند سه هزار کلیومتر دورتر از مرزهای ایران ماموریت نظامی و اطلاعاتی انجام دهد، گفت: این پدیده نشان دهنده شکوه خود اتکایی ما است.

قابلیت تهدید منافع دشمن در مناطق دور دست را داریم

سردار سلامی بیان کرد: قادر هستیم موشک های با قدرت نقطه زن تولید انبوه کنیم و قابلیت تهدید منافع دشمن در مناطق دور دست را داریم، امروز انبارهای موشکی ما سرشار از موشک ها است، امروز جنگلی از موشک ها در مقرهای مخصوص آماده پرتاب به سمت هر هدفی در هر نقطه ای است.

جانشین فرمانده سپاه گفت: امروز سیستم پدافندی ما کامل غنی است به نحوی که ما را از اس سیصد بی نیاز می کند؛ اس سیصد قراردادهای آن در قبل تنظیم و بسته شده بود.

وی بیان داشت: نقشه های توسعه تسلیحات و تجهیزات ایران مبتنی بر سیاست های دفاعی و بازدارنده تنظیم می شود، امروز ما برای پیاده سازی نقشه های جامع و استراتژیک نظامی خود همه الزامات را فراهم کرده ایم.

دستاوردهای نظامی ایران در شرایط تحریم بدست آمده است

سردار سلامی با بیان این که دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی در شرایط تحریم بدست آمده است، بیان داشت: این دستاوردها ثمرات مجبور شدن ما به تکیه بر ظرفیت های داخلی و بومی ما بوده است، ما بدون اتکا به هیچ کشور و قدرتی امروز تمام تسلیحات مورد نیاز خودمان را برای پیاده سازی راهبردهای دفاعی خودمان می سازیم.

وی در ادامه گفت وگوی ویژه خبری درباره تاثیر توان نظامی در دیپلماسی اظهار داشت: آمریکایی ها همواره برای حل چالش های سیاسی خود از توان نظامی استفاده کرده اند.

آمریکایی ها عملیات نظامی را امتداد سیاست می دانند 

سردار سلامی بیان کرد: آنها ابزار نظامی را مهم ترین ابزار سیاسی می دانند و معتقدند عملیات نظامی امتداد سیاست است، اولویت های آنها برای قدرت های چالش گر استفاده از قدرت نظامی بوده است.

وی تاکید کرد: اگر آمریکایی ها در طرف مقابل خود اقتدار نظامی نبینند حتما مسائل سیاسی خود را یا در هوا یا در دریا و یا در زمین و با جنگ های نظامی حل می کنند.

سردار سلامی افزود: در دیپلماسی هسته ای آمریکایی ها همواره از گزینه نظامی سخن گفتند اما با ما برخورد نکردند، چون احساس اقتدار در مقابل ما نمی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: موقعیت مرکزی نقشه جنگی آمریکا و آرزوها و رؤیاهای شان، جمهوری اسلامی موقعیت محوری در استراتژی جنگی آمریکا در دهه های گذشته بوده و این که در همه موضوعات با احتیاط و نگرانی در مقابل ما عمل کردند و سرانجام تلاش کردند از مسیر دیپلماسی خارج نشوند ادراکی است که نسبت به قدرت و واکنش های ویرانگر ما دارند.

به اندازه کافی قدرت انباشته کرده ایم

وی تصریح کرد: ما به اندازه ای قدرت انباشته کرده ایم که منافع هر دشمنی را در هر مقیاس و نقطه های هدف قرار می دهیم، اگر دشمن بخواهد به منافع و اهداف ما خدشه وارد کند در هر نقطه ای که صلاح بدانیم و نیاز باشد دشمن را تعقیب خواهیم کرد.

سردار سلامی درباره آلمان و ژاپن نیز خاطرنشان کرد: آلمان ها و ژاپنی ها دو شکست خورده جنگ جهانی هستند، قانون اساسی آلمان ها را ژنرال های آمریکایی نوشتند و پایگاه های نظامی خود را در این کشور گسترش دادند.

وی بیان داشت: ژاپن با بمباران ناکازاکی و هیروشیما تسلیم و خلع سلاح شدند و قانون اساسی شان همان قانونی است که آمریکایی ها روی ناو جنگی برای شان نوشتند.

سردار سلامی گفت: این کشورها با این که خلع سلاح شده اند اما بودجه های نظامی شان بالا است، ما در گردابی از آتش و نا امنی هستیم، مردم ما شاهد نا امنی ها و بحران ها در عراق، سوریه و دیگر مناطق هستند.

وی تصریح کرد: همه به این مطلب واقفند که اگر ما در امنیت و آرامش هستیم و مسیر پیشرفت را طی می کنیم، هر روز خبر از یک پیشرفت دفاعی، صنعتی و علمی می آید، آنچه باعث شده ما مسیر پیشرفت را طی کنیم اقتدار ملت بزرگ ایران تحت رهبری های حکیمانه رهبر معظم انقلاب است که در مقابل پیچده ترین صحنه های نبرد تاریخ کشتی نجات ملت را به ساحل رستگاری هدایت می کند.

وی بیان داشت: اینها نه فرضیه و نه شعار و نه گمان است، اینها واقعیاتی هستند روی زمین و جریان دارد.

واکنش سردار سلامی به FATF

جانشین فرمانده سپاه درباره الحاق ایران به FATF و تاثیر آن در محدود شدن سپاه، تصریح کرد: من معتقدم همه کنوانیسیون های بین الملللی که محدود کننده رفتار دولت ها هستند برای ساختن استاندارها و تحمیل معیارهای دوگانه ایجاد می شوند.

سردار سلامی اظهار داشت: چرا قدرت های جهانی هر روز سلاح های کشتار جمعی را گسترش می دهند و در عین حال از محدودیت های کنوانسیون های بین المللی معاف هستند؟

سردار سلامی یادآورشد: همان بدعهدی ها و تعاریف نا عادلانه و ساختگی که از مفاهیم رایج امروز در روابط بین المللی ساخته می شود در این موضوع هم حاکم است.

وی بیان کرد: اساسا مبارزه با پولشویی و مسدود کردن گردش مالی به سمت گروه های تروریستی مطرح نیست، داعش چطور ایجاد شده، چه کسی مدرن ترین سلاح ها را در اختیار اینها قرار می دهد، چه کسانی آنها را شارژ مالی می کنند و نفت غصبی آنها را می خرند.

وی بیان کرد: اسناد دقیقی داریم در فاصله سال های 2012 تا 2014 چند فرونده هواپیمای باربری تسلیحات از طریق اردن در اختیار تروریست ها و تکفیری ها قرار گرفته است، آیا غیر از نویسندگان پیش نویس اف ای تی اف صورت گرفت؟

درباره سپاه نگرانی نداریم

سردار سلامی خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم این معاده FATF هم وسیله ای برای ورود به حاکمیت کشورها از جمله کشور ما است، این معاهده ها اهرمی برای تحریم های بیشتر و ورود به امور داخلی کشورها هستند.

وی تصریح کرد: کنوانسیون ها هیچ یک از مسائل امنیت جهانی را نتوانسته اند حل کنند؛ دهها سال است که جهان اسلام مورد تعرض و هجمه اینها است.

سردار سلامی بیان کرد: FATF در مورد سپاه هیچ گونه تاثیری حتی کوچک تر از صفر روی حرکت سپاه نخواهد داشت؛ سپاه نهادی قانونی و قدرت مند است و راه های خود را برای زندگی در شرایط دشمنی پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: سپاه قادر است از موجودیت مسلمانان و ملت ایران دفاع کند، حزب الله مستقل و خود اتکا است، هم در تامین مالی و هم در تامین تسلیحات، گروه های حماس نیز این گونه هستند.

سردار سلامی افزود: ما نگرانی درباره سپاه نداریم اما معقتدیم این قبیل کنوانسیون ها راهگشای تامین امنیت سیمای منطقه و جهان نخواهد بود بلکه ابزاری برای منافع آنها است.

وی تاکید کرد: نباید با دست خود به سمتی برویم مصادیق و مفاهیمی که در نظام بین الملل تعریف می شود و متاسفانه ما هم همراه شویم، ما نمی توانیم قواعد و هنجارهایی که پایه های امنیت ملی امت های مسلمان و ملت ما را تهدید می کند بپذیریم.

دلایل بی اعتمادی به آمریکا

سردار سلامی درباره دلایل بی اعتمادی جمهوری اسلامی ایران به آمریکا، تصریح کرد: اگر نیرنگ سیاسی آمریکا را بپذیریم و فریب معانی به ظاهر شیک آنها را بخوریم و به آنها اعتماد کنیم مجبور هستیم در یک تعاملی قرار گیریم که مطمئنا آمریکایی ها برابری در این تعامل را به دلیل خوی استکباری و تجربه تاریخی نمی پذیرند و مجبور می شویم از ظرفیت های داخلی خود فاصله بگیریم و اتکای خود را به جهان سلطه گر بیشتر کنیم.

آمریکایی ها تا به امروز هیچ دردی از هیچ کشوری دوا نکرده اند

وی با بیان این که آمریکایی ها تا به امروز هیچ دردی از هیچ کشوری را دوا نکرده اند، یادآورشد: وجودشان همواره مترادف با حاکمیت دیکتاتورها و صادرات شکنجه، اشغال کشورهای آزادیخواه، توسعه جنگ ها، ویرانی، نابودی اقتصاد ملی کشورها، عقب نگه داشتن کشورها و تبدیل جهان به جهانی با اطلسی از دارایی و فقر و تسلط و تسلیم و منطق شان است.

آمریکا تنها زبان قدرت می فهمد

سردار سلامی خاطرنشان کرد: آنها منطق سیاسی نمی فهمند تنها منطق قدرت می فهمند، نمی توانیم با چنین کشوری دوست شویم، آنها هرگز دوستان ما نمی شوند، دشمنی آنها با ملت ایران که می خواهد پیشتاز تمدن نوین اسلامی باشد، با منطق آمریکایی ها سازگار نیست.

اعتماد به آمریکایی ها ساده لوحی سیاسی است

سردار سلامی بیان داشت: بهتر است وقت خود را تلف نکنیم؛ ساده لوحی سیاسی است که تصور کنیم آمریکایی ها عقلانی، منصفانه و مردانه و بر اساس منطق عمل می کنند، رفتار آمریکایی ها در تاریخ هیچ یک از این مفاهیم را نشان نمی دهد. /924/

ارسال نظرات