۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۴۴۷۹۵۵
از نوزدهم تا بیست و هفتم مهرماه؛

کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی در بجنورد برگزار می‌شود

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: کنگره 3 هزار شهید این استان از نوزدهم مهرماه امسال، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی تا بیست و هفتم این ماه به میزبانی بجنورد برگزار می‌شود.
سردار مرتضوی - نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، سردار سید حسن مرتضوی، فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی، امروز در چهارمین نشست شورای سیاستگذاری کنگره 3 هزار شهید استان، اظهار کرد: این کنگره از نوزدهم مهرماه امسال، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مهرماه سال 91، به‌ صورت رسمی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این کنگره تا بیست و هفتم مهرماه ادامه خواهد داشت، اضافه کرد: در مدت‌زمان برگزاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی، چهار اجلاسیه شهدا شامل اجلاسیه ویژه بانوان، اجلاسيه ویژه دانش آموزان و فرهنگيان، اجلاسيه ویژه دانشجویان، اساتيد و طلاب و اجلاسيه ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و عموم مردم برگزار می‌شود.

سردار مرتضوی افزود: پیش از برگزاری کنگره 3 هزار شهید و به‌ عنوان مقدمه این رویداد بزرگ تاکنون حدود 60 یادواره شهدای مختلف در سطح شهرها و شهرستانهای خراسان شمالی و ده‌ها یادواره شهدا در سطح پایگاه‌های بسیج استان برگزار شده است.

وی که دبیرکل ستاد کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی هم هست، اظهار کرد: سرکشی از خانواده 380 شهید و برنامه‌ریزی برای دیدار با خانواده‌های سایر شهدای استان تا زمان برگزاری کنگره، کار ابتکاری تهیه شناسنامه ایثار برای سه هزار شهید خراسان شمالی، تهیه لوح افتخار و تولید سه هزار آلبوم اختصاصی برای سه هزار شهید استان برخی از اقدامات فرهنگی انجام شده در راستای برگزاری کنگره سه هزار شهید خراسان شمالی است.

فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی مسؤولان مرتبط تا نوزدهم مهرماه امسال به همه خانواده‌های شهدای خراسان شمالی سرکشی شده و لوح افتخار به آنها اهدا می‌شود.

سردار مرتضوی افزود: پنج‌شنبه هفته جاری هم یادواره ۹۴۶ شهید شهرستان بجنورد در قالب یادواره شهدای هر شهرستان با حضور آیت‌الله احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران و عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری برگزار می‌شود.

سردار مرتضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بر اساس ارزیابی های انجام شده برگزاری یادواره‌های شهدا اثر فرهنگی، معنوی و اجتماعی زیادی بر مردم دارد، افزود: بر این اساس باید تلاش شود فضای جامعه ما با فرهنگ ایثار و شهادت هم‌سو باشد.

به گفته وی، این مهم بایستی در راستای قدرشناسی مسؤولان و مدیران نظام مقدس جمهوری اسلامی و اقشار گوناگون مردم از شهدا و ایثارگران صورت گیرد.

سردار مرتضوی همچنین با تأکید بر مدیریت زمان از سوی مسؤولان استان خراسان شمالی به‌ منظور برگزاری هر چه بهتر کنگره 3 هزار شهید استان، اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن هفته دفاع مقدس، لازم است با بهره‌گیری حداکثری از این فرصت، برای آماده‌سازی و مقدمه‌چینی کنگره 3 هزار شهید استان اقدام شود.

گفتنی است، استان خراسان شمالی دارای حدود 3 هزار شهید، 6 هزار و 613 جانباز و 33 هزار رزمنده است که در سالهای دفاع مقدس برای حراست از کشور و نظام جان‌فشانی کردند.

72 تن از شهدای استان خراسان شمالی در زمان شهادت طلبه و روحانی بودند که به نسبت جمعیت این قشر در زمان جنگ تحمیلی در استان، جامعه روحانیان و طلاب خراسان شمالی در طول هشت سال دفاع مقدس پیشگام جبهه‌های نبرد حق علیه باطل بوده و بیشترین شهدا را تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند./9314/202/ب2

ارسال نظرات