۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۴۴۶۶۲۴
معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 تهران:

طرح روحانی در منازل با استقبال مواجه شد

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 تهران، گفت: حوزه‌های علمیه در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی بسیار فعال هستند که یکی از این فعایتها بحث روحانی در منازل بود که در ماه مبارک رمضان مورد استقبال بسیاری از مردم قرار گرفت.
فعاليت فرهنگي مبلغان حوزه علميه در تابستان

علی حیدری معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش مساجد، گفت: در حوزه فرهنگی و اجتماعی مهم‌ترین اهداف و اولویتهای شهرداری قرآن و مساجد هستند.

وی افزود: نقش مساجد و روحانیان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران بر کسی پوشیده نیست. مساجد همواره پایگاه مردم در همه عرصه‌های سیاسی و مذهبی بوده‌اند، به طور کل مسجد محوری از شاخصه‌های مهم هر جامعه اسلامی است.

حیدری با اشاره به موضوع قرآن، بیان داشت: تجربه به ما ثابت کرده است که هرگاه کاری را از مسجد آغاز کردیم به نتیجه دلخواه رسیدیم. در بحث قرآن نیز باید از ظرفیت علمی مساجد، خانواده‌ها و روحانیان استفاده کنیم تا بتوانیم اتفاقی ماندگار و تاثیرگذار را در جامعه  داشته باشیم.

وی گفت: اصرار داریم طرح خانه‌های قرآنی به صورت مردمی اجرا و اداره شود و دولتی نشود. اعتماد مردم به مساجد و ائمه جماعات بسیار مطلوب است و این امر پیشرفت این طرح را سرعت می‌بخشد، در طرح خانه‌های قرآنی این منازل، از سوی شهرداری به نشان قرآنی مزین و متبرک می‌شوند.

حیدری پیرامون موضوع حوزه‌های علمیه، گفت: حوزه‌های علمیه در اجرای برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی بسیار فعال هستند و یکی از این فعالیتها بحث روحانی در منازل بود که در ماه مبارک رمضان مورد استقبال بسیاری از مردم عزیزمان قرار گرفت.

حیدری با اشاره به طرح خانه‌های قرآنی، گفت: استقبال خوبی از  طرح خانه‌های قرآنی از سوی مردم منطقه 7 تهران شده است و شهرداری بالای 220 خانه را در طرح خانه‌های قرآنی حمایت کرده است که بودجه این طرح به طور مستقیم از شهرداری تامین می‌شود.

وی گفت: جمع آوری و سازمان‌دهی دارالقرآنها همگی به صورت مردمی انجام می‌شود و شهرداری تنها با دادن فضای مناسب به دارالقرآنها از آنها حمایت می‌کند دغدغه اصلی شهرداری بر مردمی اداره شدن دارالقرآنها است و هرگز نمی‌خواهیم این کار دولتی اداره شود.

حیدری با اشاره به سفارشات مقام معظم رهبری، تاکید کرد: تمام دغدغه مقام معظم رهبری بر کار‌های فرهنگی در جامعه است که در چند سال اخیر به این موضوع مهم بسیار تاکید داشته‌اند، استفاده از رهنمود‌های مقام معظم رهبری مسیر روشنی را در بحث قرآن، فرهنگ و جامعه  برای ما میسر خواهد کرد.

حیدری در پایان گفت: از تمامی رسانه‌ها و افرادی که با طرح‌ خانه‌های قرآنی آشنا هستند تقاضا دارم که در این طرح معنوی و نورانی مشارکت داشته باشند تا همگی از اثرات سازنده این طرح بهره‌مند شویم./302/856/ب1

ارسال نظرات