۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
کد خبر: ۴۴۵۹۲۰
امام جمعه شهرکرد مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی تنها راه برون ‌رفت از مشکلات کشور/ «ما می‌توانیم» به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود

حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام گفت: راه برون ‌رفت از مشکلات امروز کشور، اقتصاد مقاومتی است که درون ‌زایی و به حداقل رساندن وابستگی کشور به سایر کشورها از مهم‌ترین عواملی است که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه شود.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر چهارشنبه در دیدار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با وی، تصریح کرد: امروز در شرایطی هستیم که سنگ ‌اندازی زیاد شده و تصمیم براساس اقتضائات اسلام سخت است.

وی با بیان اینکه در کشور ما سخن از نهضت ملی، پایبندی و توانمندیهای داخلی است، افزود: تحریمها در کشور برای وابستگی بوده و نباید از بین رفتن تحریمها زمینه وابستگی بیشتر را فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با این تذکر که نباید از راه های دیگر عرصه وابستگی کشور را برای دشمن فراهم کنیم، گفت: تدبیر آن است که تحریم شکسته شود اما رفع تحریم ها نباید ما را به دشمن وابسته کند؛ رهبر معظم انقلاب در این باره و در رابطه با برجام و پسابرجام بارها تذکر و هشدار جدی داده است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: راه برون ‌رفت از مشکلات امروز کشور، اقتصاد مقاومتی است که درون ‌زایی و به حداقل رساندن وابستگی کشور به سایر کشورها از مهم‌ترین عواملی است که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه فرصت تکیه بر توانمندیهای داخلی وجود دارد، گفت: تنها باید شرایط داخلی فراهم و یک اراده و عزم جدی از سوی مسؤولان برای جلوگیری از قاچاق کالا ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری راجع به راه ‌اندازی طرح‌های صنعتی، تصریح کرد: راه‌ اندازی این تعداد طرح محدود جوابگوی مشکلات ما را در زمینه بیکاری نیست و این از تمرکز ضعیف بر ظرفیت داخلی نشأت می گیرد.

امام جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه «ما می‌توانیم» باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود، ادامه داد: متأسفانه برخی‌ها به ‌صراحت می ‌گویند ما نمی‌توانیم که این خلاف شعار ملی است، خودباوری باید به داخل کشور تزریق شود.

محسن صالحی نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه هفت هزار و 200 واحد تولیدی راکد مشکل دار در کشور شناسایی شده اند، افزود: تسهیلات رفع موانع تولید در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی به واحدهای تولیدی و صنعتی تا پایان مهرماه پرداخت و پس از آن روند تولید فعالیت واحدها پایش و بررسی می شود.

وی ادامه داد: بدهی بانکی، مالیات، تأمین اجتماعی و بدهی پرداختی به کارکنان از جمله مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی در کشور است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: راه اندازی مجدد واحدهای راکد و استفاده کامل از ظرفیت تولیدی واحدهای نیمه فعال، تحریک بازار و رونق در فروش تولیدات واحدهای داخلی جزء سیاست های اصلی این وزارتخانه و در دستور کار مسؤولان است..

به گفته صالحی نیا، امسال 60 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور هدفگذاری شده که در چهار ماه نخست امسال 24 میلیارد دلار آن محقق شده است./9457/202/ب2

ارسال نظرات