۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۴۴۳۴۵۸
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

رونق اقتصاد در حمایت از تولید داخلی است

حجت الاسلام محمدزاده گفت: اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید داخلی و ملی تحقق می‌یابد و همه باید با حمایت از تولید داخلی و مردمی کردن اقتصاد زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی شوند.
حجت الاسلام علي محمدزاده

حجت‌الاسلام سیفعلی محمدزاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی تبدیل کشور از حالت واردکننده حداکثری به حالت واردکننده حداقلی و تبدیل آن به یک کشور صادرکننده محصولات غیرنفتی و غیروابسته و غیرمتکی به نفت است.

وی با تأکید بر حضور و تلاش مردم در عرصه اقتصاد مقاومتی، افزود: باید فضایی به وجود آید که مردم عادی هر فعالیت تولیدی را که خود را در آن توانمند می‌بینند، انجام دهند برای مثال اگر فردی در حیاط منزل یا زمین کنار منزل خود می‌تواند کاشتی انجام دهد خود را مقید و مفید بداند و انجام دهد.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این نوع اقتصاد معمولاً در رویارویی و تقابل با اقتصاد وابسته و مصرف‌کننده یک کشور قرار می‌گیرد که منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی سلطه، ایستادگی نموده و سعی در تغییر ساختارهای اقتصادی موجود و بومی‌سازی آن بر اساس جهان‌بینی و اهداف دارد.

وی از نقش حمایت از تولید داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت و یادآور شد: اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولید داخلی و ملی تحقق می‌یابد و همه باید با حمایت از تولید داخلی و مردمی کردن اقتصاد زمینه ساز تحقق اقتصاد مقاومتی شوند، مردم باید از محصولات داخلی استفاده کنند.

امام جمعه شبستر با تأکید بر مردمی بودن اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: برای بالا بردن مشارکت مردمی باید از هر نوع فعالیت اقتصادی مردمی استقبال کرد و فضایی باید بر کشور و جامعه حاکم شود که همه مردم خودشان را مولد در اقتصاد و شریک در پیشرفت و مقاومت کشور حس کنند و بر آن ببالند.

وی با اشاره به نخستین شرط برای تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: اقتصاد و نقش نظارتی دولت، نخستین شرط برای تحقق اقتصاد مقاومتی است، از این رو باید اقتصاد مردمی شده و دولت تنها باید حالت نظارتی به خود بگیرد تا طوری نباشد که تولیدات کنند گان دولت را رقیب خود ببینند.

حجت‌الاسلام محمدزاده اقتصاد مقاومتی را تلاش برای خوداتکایی دانست و تأکید کرد: اقتصاد مقاومتی کاهش وابستگی ها و تأکيد روی مزيتهای توليد داخل و تلاش برای خوداتکايی است، رونق تولید داخلی عامل کاهش بیکاری و رونق در اقتصاد کشور خواهد شد./854/302/ب2

ارسال نظرات