۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۴۲۳۳۱
وزیر کشور:

اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی نیازمند مشارکت مردم است

وزیر کشور گفت: درکنار همه کارهایی که در اقتصاد مقاومتی انجام می‌دهیم باید از طریق رسانه به مردم گزارش دهیم و آنها را تشویق کنیم که در این حوزه ورود پیدا کنند.
رحمانی فضلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در نشست استانداران سراسر کشور برای بررسی راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و توسعه منطقه‌ای که در وزارت کشور برگزار شد، گفت: هنوز همه ابعاد اقتصاد مقاومتی نتوانسته جای خود را باز کند.

 

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه اقتصاد مقاومتی باید با سایر پروژه‌ها متفاوت و با مشارکت مردم همراه باشد، عنوان کرد: استانداران باید این امر را با گفتمان‌سازی در رأس کار خود قرار دهند.

 

وزیر کشور خطاب به استانداران گفت: آموزش، خلاقیت و نوآوری را در دستور کار قرار دهید، آنچه مسلم است درباره طرحهای استانی دستورهایی که داده شده باید اجرا شود.

 

رحمانی فضلی بیان داشت: در کنار همه کارهایی که انجام می‌دهیم باید از طریق رسانه به مردم گزارش دهیم و آنها را تشویق کنیم که در این حوزه ورود پیدا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه 52 مورد دستور اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است، اظهار داشت: افزون بر آن 50 مورد در مسیر رسیدگی است امیدواریم که دوستان با اختیارات خود کارها را به پیش ببرند.

 

وزیر کشور با اشاره به اینکه برای تامین منابع اقتصاد مقاومتی باید بر تنوع منابع توجه کرد، ابراز کرد: نمی توان در اجرایی کردن طرحهای اقتصاد مقاومتی صرفا به بودجه دولت تکیه کرد باید الگوهای صندوق توسعه استانی راه افتد تا با تشویق مردم برای سرمایه گذاری در این صندوق از مشارکت مردم استفاده کنیم.

 

رحمانی فضلی با بیان اینکه از دیگر مسائل در استانها عدالت است، خاطرنشان کرد: ما از یک عقب افتادگی عدم توازن و تعادل تاریخی رنج می بریم انتظار است یکی از ویژگیهای اقتصاد مقاومتی عدالت محوری است، باید تلاش کرد که همه شهرستانها با هم فعال شوند و تنها در استانها متمرکز نشود و حتی تلاش کنید تا استانها با هم پیش روند.

 

وی در پایان گفت: باید همه تلاش کنیم که این امر خیر پیشرفت کند تا مردم از آن بهره مند شوند./201/807/ب1

ارسال نظرات