۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۱۹۰۷
رییس مجمع اساتید دانشگاه‌های لبنان:

پیشرویهای مقاومت در منطقه نتیجه درایت های رهبر انقلاب است

زیعور با بیان این که مقاومت و پیشرویهای آن در منطقه نتیجه درایت های رهبر انقلاب است، گفت: دستاوردهای مقاومت بهره‌گیری از تجربه ایران در دیگر کشورهای اسلامی و خیزش مردم در برابر استکبار بود.
مقاومت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، عبدالله زیعور، رییس مجمع اساتید دانشگاه‌های لبنان پیش از ظهر امروز در همایش «از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی با محوریت جبهه مقاومت اسلامی» در دانشگاه هنر اسلامی، اظهار داشت: موضوع بحث تجربه روابط محور مقاومت با کشور اسلامی است.

 

وی افزود: مقاومت در سال 1982 شکل گرفت، در همان سال یک دسته از رهبران مقاومت به دیدار رهبر انقلاب رفتند، یکی از اعضای هیأت سؤال کردند که تکلیف چیست و امام راحل گفت که بروید با دشمن در خط مقدم بجنگید، مابعد از سی سال حقیقت کلام حضرت امام را درک می‌کنیم و رژیم صهیونیستی را از پای درآوردیم.

 

زیعور مشروعیت بخشیدن دین ناب محمدی را در لبنان اولین گام و استفاده از تجربه ایران به‌ عنوان دومین گام برای ضربه به آمریکا و اسرائیل دانست و گفت: توانستیم معرکه اسلامی را به فلسطین ببریم و توانستیم فرهنگ عاشورایی را در داخل کشور و سطح جهادی نهادینه کنیم.

 

وی اسلحه و ابزار امام حسین(ع) را برای نیل به شهادت خواند و افزود: ما به خاطر قرابت با ایران از تجربه نظامی و سیاسی استفاده و با پشتیبانی ایران توانستیم بسیاری از کارها را عملی سازیم، در سال 1995 رژیم صهیونیستی گفت که حزب‌الله ما را شکست داد، دستاوردهای مقاومت بهره‌گیری از تجربه ایران در دیگر کشورهای اسلامی در مسیر خیزش مردم در برابر استکبار بود.

 

رییس مجمع اساتید دانشگاه‌های لبنان افزود: ارزش استراتژیک برخی کشورهای جهان در مسیر مقاومت اسلامی از میان رفت، با حمایت جمهوری اسلامی ایران طرح خاورمیانه جدید در چندین سال اخیر با شکست رو به رو شد، این مقاومت به دست نمی‌آمد مگر با راهنمایی رهبر انقلاب و فرماندهان ارشد ایران و این مقاومت بدونِ ایران پیروز نمی‌شد.

 

وی با بیان  اینکه مقاومت یک وظیفه جمعی، انسانی و اسلامی است، ابراز داشت: ما آلان درباره تجربه مجدد جمهوری اسلامی ایران صحبت می‌کنیم که ایران یک گذشت انسانی و جمعی برای رسیدن به اهداف بزرگ و ایستادن در برابر رژیم صهیونیستی است.

 

زیعور با بیان این که پیشنهادی از آمریکا به‌ واسطه ژاپن به لبنان رسید که جنوب لبنان را از حیث اقتصادی تأمین کنیم و 5 میلیون دلار به‌ عنوان امر نخست پرداخت خواهد شد، ابراز داشت: انتظار این بود که در برابر این امر مقاومت جهاد را فراموش کنند اما باگذشت زمان محور مقاومت تجلی یافت و متوجه شد می‌تواند خود را به‌ عنوان یک الگو نشان دهد.

 

وی افزود: مقاومت توانست با کنار گذاشتن سلطه اقتصادی و سیاسی آمریکا به‌ عنوان یک الگو در میان کشورهای منطقه مبدل شود./854/202/ب2

ارسال نظرات