۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۴۴۱۱۰۱
استاد حوزه علمیه:

نبود عفاف، سلامت روانی جامعه را به خطر می اندازد

معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد گفت: بر خلاف عقاید برخی معاندان دستورات دین مبین اسلام مانع آزادي هاي مشروع يا مانع رسيدن به مدارج علمی و فعاليت هاي اجتماعي برای زنان نیست، بلکه با رواج بی بندوباری در قالب بی حجابی و عدم حفظ عفت مخالف است؛ زیرا نبود عفاف، سلامت روانی جامعه را به شدت به خطر می اندازد.
حجاب و عفاف

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: بر خلاف برخی از نظریه های غربی، حجاب و عفاف نه تنها سدي در برابر آزادي زن نیست؛ بلکه حجاب به عنوان یک ارزش و معیار اصیل است که اسلام از آن برای بزرگ و با ارزش نشان دادن زن استفاده کرده است.

 

وی بیان کرد: زن به عنوان یک مربي دلسوز برای جامعه و نسل آینده، نقش مهمی را در حفظ نسل و تأمين پاکي نسل هاي آينده دارد، که اگر خود را در پناه  پوشش  حفظ  کند سعادت انسان هاي آينده  را نیز پايه ريزي کرده است.

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا تصریح کرد: بر خلاف عقاید برخی معاندان، دستورات دین مبین اسلام مانع آزادي هاي مشروع يا مانع رسيدن به مدارج علمی و فعاليت هاي اجتماعي برای زنان نیست،  بلکه با رواج بی بندوباری در قالب بی حجابی و عدم حفظ عفت مخالف است؛ زیرا نبود عفاف، سلامت روانی جامعه را به شدت به خطر می اندازد.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد با بیان اینکه دشمنان انقلاب بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، با قوی کردن ابزارهای تبلیغاتی رسانه ای خود و وارد شدن به افکار جوانان ما، سعی در سست و كمرنگ کردن ارزش هایی چون حجاب کرده که امروز متاسفانه در برخی  جوامع شاهد نفوذ این  مقوله در سایه بی توجهی خانواده ها هستیم.

 

استاد حوزه علمیه عنبرآباد در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: با توجه به  تحقیقات گسترده، رعايت حجاب، نقش مستقیمی در سلامت و پاک نگه داشتن محيط اجتماع از عوامل تحريک آميز حيواني دارد که حفظ کانون گرم خانواده ها و کم شدن آسیبها و رفتارهای آسیبزا در جامعه از تاثیرات مهم آن بشمار می آید.

 

وی ادامه داد: از برکات رعايت کردن حجاب، می توان ريشه کن شدن بسیاری از تفاخرات، تکاثرها و تحريک هاي بي موقع در اجتماع نام برد که نتیجه مطلوبش خشکيده شدن بذر فساد در جامعه خواهد بود که در این راستا استاد شهید مرتضی مطهری می نویسد «وقتی زن پوشیده و سنگین از خانه بیرون رود و جانب عفاف و پاكدامنی را رعایت كند افراد فاسد و مزاحم جرأت نمی كنند متعرض آنها شوند».

 

حجت الاسلام فضیلتی نیا خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم خانواده ها در تربیت صحیح فرزندان، والدین می بایست با آموزش و تربيت اسلامی در خانواده و همچنین الگو شدن خود برای فرزندان زمینه رشد دینی آنان را به وجود بیاورند.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه امام هادی(ع) عنبرآباد عنوان کرد: البته باید برخی از عوامل همچون تبلیغات ماهواره ای، تغییر سبک زندگی اسلامی، گسترش بوتيک هايی با صبغه غربی که تهيه و توزيع لباس هاي مبتذل غربي را در دستور کار دارند را از عوامل گسترش بی حجابی در جامعه نام برد.

 

وی در پایان اضافه کرد: جا دارد مسؤولان به ویژه متولیان فرهنگ، از جمله دستگاههای آموزشی، مانند آموزش و پرورش و نهادهای تعلیمی و تربیتی تمهیدات لازم همچون فرهنگ سازی و نگاه تربیتی به مسأله حجاب را در دستور کار خویش قرار دهند./302/9709/ب1

ارسال نظرات