۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۴۴۰۷۳۹

عوامل موفقیت استاد حوزه علمیه در تدریس علوم دینی

حجت الاسلام امیریان حضور به موقع و تنظیم وقت کلاس، مطالبه تحقیق درباره مسائل درس مربوطه از طلاب، ارائه نمونه سؤالات و برگزاری امتحان کلاسی بعد از اتمام هر مبحث را از عوامل موفقیت در تدریس برشمرد.
حجت الاسلام مجتبی امیریان

حجت الاسلام مجتبی امیریان، استاد برگزیده پژوهش حوزه علمیه اصفهان‏ ‏ در سال تحصیلی گذشته در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، درباره علل موفقیت خود و  معرفی شیوه های مناسب تدریس، گفت: حضور منظم استاد و  طلاب در کلاس درس بسیار مهم است و باید برنامه ریزی به صورتی باشد که به موقع سر کلاس حضور داشته باشند.

 

وی ادامه داد: همیشه ساعت کلاس و تنظیم وقت تدریس برایم مهم بوده و همه در خواست های طلاب در تغییر ساعت کلاس ها و برنامه امتحانی با هماهنگی مسؤولان مدرسه صورت می گرفت تا بتوانیم به بهترین نحو از امکانات و وقت کلاس بهره ببریم.

 

استاد برگزیده پژوهش حوزه علمیه اصفهان‏ انجام تحقیق و پژوهش درباره مسائل مختلف مربوط به درس از سوی طلاب را در یادگیری و فهم بهتر درس بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با آنکه سرفصل ها و منابع اصلی تدریس می شد ولی هر وقت در حین تدریس به نام یا اصطلاح خاصی می رسیدیم از طلاب می خواستم در مورد آنها تحقیق کنند.

 

حجت الاسلام امیریان اظهار داشت: در جلسه بعدی حتما جواب ‏تمامی تحقیقات از طلاب خواسته می شد و  متن جواب تنظیم شده از سوی طلاب در کلاس قرائت می شد،  نوشتن این تحقیقات کلاسی سب می شد ترس طلبه در نگارش از بین برود و بتواند بر موضوع درس تسلط بیشتری پیدا کند.

 

وی گفت: بعد از اتمام هر درس نمونه سؤالات مربوط به آن خوانده می شد و طلاب آن ها را یادداشت می کردند، خواندن این سؤالات از سوی طلاب سبب توجه بیشتر آن ها به مطالب اصلی و مهم و یادآوری و تمرین بهتر در به خاطر سپردن مطالب می شد.

 

استاد برگزیده پژوهش حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: در پایان هر مبحث ‏ ‏یک امتحان کلاسی از طلاب گرفته می شد تا با سؤالات و فضای امتحان آشنا شوند، همچنین طلاب می دانستند که بعد از پایان هر مبحث باید درس را مطالعه کنند تا آمادگی لازم برای امتحان کلاسی را داشته باشند و این سبب می شد تا محک بخورند و در امتحان نهایی موفق تر عمل کنند./869/303/ب2

ارسال نظرات